Gå til innhold

Den Norske stat vil ta livet av Nerdrum

Anbefalte innlegg

Det er patetisk.

"Jeg har gjort noe galt, staten er ute etter at jeg skal gjøre opp for stakkars meg. Så da truer jeg med å ta livet av meg og håper det lille feiltrinnet forsvinner."

Samme regler gjelder da for alle, og man skulle tro at en mann som tjener flere mill på maleriene sine kan leie inn noen til å ta seg av det finansielle.

''uicidal behaviors may be caused by a situation or event that the person views as overwhelming, such as:

Aging (the elderly have the highest rate of suicide)

Death of a loved one

Dependence on drugs or alcohol

Emotional trauma

Serious physical illness

Unemployment or money problems''

Jeg synes Nerdrum er dønn ærlig jeg. Han skal ha honør for det.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

12

• Bookworm

10

• tonie

7

• morsan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

Selvmordstrusler skal man ta alvorlig. Det er et rop om hjelp.

''Selvmordstrusler skal man ta alvorlig. Det er et rop om hjelp.''

Ta alvorlig er slettes ikke det samme som å etterfølge noens ønsker/forventninger/krav.

Og i ende og annen er det kun ditt ansvar om du vil ta livet av deg. Ingen andre kommer til å ta på seg det i ettertid, så du skader kun deg selv og de som er glade i deg. Men de bryr du deg kanskje ikke om, så lenge ting ikke er ubehagelig for deg?

Det kan det selvsagt være, men noen ganger virker det mer som det handler om å straffe andre og gi dem dårlig samvittighet. Både du og Nerdrum får meg til å tro at det er snakk om nettopp det.

Søk hjelp og ta ansvar for livet ditt.

Selvmordstrusler kan være så mangt. Alt fra emosjonell utpressing, høylydte fakter i tide og utide, lettvindt omgang med alvorlige begreper til uttrykk for sterk psykisk smerte. Det er ikke slik at de skal tas på alvor uansett type.

Din måte å slenge om deg med selvmordsutsagn er dessverre av den typen at du er med på å ødelegge for de som så avgjort bør tas på alvor.

Skjerp deg!

Gjest Også en etterlatt

''Always take suicide attempts and threats seriously.''

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/001554.htm

Når man sier man vil begå selvmord er man ærlig. Det er ikke feigt eller barnslig å si man vil begå selvmord.

''Det er ikke feigt eller barnslig å si man vil begå selvmord.'' Det har jeg ikke sagt. Jeg tipper at jeg har lest veldig mye mer om selvmord enn mange andre, og er veldig klar over alle aspektene rundt dette.

MEN det er upassende å bruke noe slikt som pressmiddel eller trussel. Den som tar livet sitt, er ansvarlig for det selv og kan ikke legge skylden på verken staten, skattemyndighetene eller nav. OG den som tar livet sitt, skal være temmelig oppmerksom på at ved sin handling, ødelegger man livet til veldig mange andre.

Jeg snakker av erfaring. Både som etterlatt og også som en person som (etter selvmordet i familien) har selv perioder med suicidale tanker. Det hadde aldri falt meg inn å true andre med selvmord, ei heller begå selvmord - siden jeg vet hvordan det er for dem som blir igjen.

Å prøve å få viljen sin ved å true med selvmord, er umodent. Er man virkelig suicidal, skal en oppsøke profesjonell hjelp.

Det kan det selvsagt være, men noen ganger virker det mer som det handler om å straffe andre og gi dem dårlig samvittighet. Både du og Nerdrum får meg til å tro at det er snakk om nettopp det.

Søk hjelp og ta ansvar for livet ditt.

Jeg vil ikke straffe andre med å begå selvmord. Jeg vil evt. begå selvmord fordi livet er for vanskelig.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''uicidal behaviors may be caused by a situation or event that the person views as overwhelming, such as:

Death of a loved one

Emotional trauma

Serious physical illness

''Jeg synes Nerdrum er dønn ærlig jeg. Han skal ha honør for det''

Om han er ærlig eller om det er trusler, så er det slik at skattereglene er lik for alle.At han også trekker frem diagnosen Tourette er også helt uten betydning i så måte.

Selvmordstrusler kan være så mangt. Alt fra emosjonell utpressing, høylydte fakter i tide og utide, lettvindt omgang med alvorlige begreper til uttrykk for sterk psykisk smerte. Det er ikke slik at de skal tas på alvor uansett type.

Din måte å slenge om deg med selvmordsutsagn er dessverre av den typen at du er med på å ødelegge for de som så avgjort bør tas på alvor.

Skjerp deg!

Skremmende hvor lite empati du har.

Gjest Hilsen en etterlatt

''Det er ikke feigt eller barnslig å si man vil begå selvmord.'' Det har jeg ikke sagt. Jeg tipper at jeg har lest veldig mye mer om selvmord enn mange andre, og er veldig klar over alle aspektene rundt dette.

MEN det er upassende å bruke noe slikt som pressmiddel eller trussel. Den som tar livet sitt, er ansvarlig for det selv og kan ikke legge skylden på verken staten, skattemyndighetene eller nav. OG den som tar livet sitt, skal være temmelig oppmerksom på at ved sin handling, ødelegger man livet til veldig mange andre.

Jeg snakker av erfaring. Både som etterlatt og også som en person som (etter selvmordet i familien) har selv perioder med suicidale tanker. Det hadde aldri falt meg inn å true andre med selvmord, ei heller begå selvmord - siden jeg vet hvordan det er for dem som blir igjen.

Å prøve å få viljen sin ved å true med selvmord, er umodent. Er man virkelig suicidal, skal en oppsøke profesjonell hjelp.

Enig med deg

Men å la en person slippe å betale skatt er ikke "å ta selvmordstrusler alvorlig". Mulig han trenger psykiatrisk hjelp, men det er ingen grunn til å la han vinne skattesaken.

Annonse

Forstår ikke spørsmålet ditt.

Ja du skriver innlegg på innlegg på et av landets største helsenettsteder der du legger skylden på NAV, som prøver å få deg i gang med noe. Du viser ingen vilje til å prøve engang, men legger alt ansvar over på dem som prøver å hjelpe deg.

Det er pga. man vil heller dø enn å bli presset til noe man ikke trives med. Det er ærlig sagt.

Det er ærlig sagt, men det er ikke spesielt voksent å true med selvmord fordi man blir presset (som du kaller det) til å følge samfunnet lover og regler, som gjelder for alle!

Synes det er temmelig ynkelig å komme med slikt, når han står i retten pga at han ikke har betalt skatt for sine inntekter. Synes du det er greit at folk lar være å betale skatt?

I det hele tatt er slike hentydninger eller trusler om selvmord bare provoserende for oss som har opplevd selvmord i nær familie.

Svar på spørsmålet: Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å betale skatt? Og er det "lov" å true med selvmord for å slippe unna en evt. straff for dette?

Svar på dette uten at du trekker inn hvor alvorlig man skal ta selvmordsytringer...

Death of a loved one

Emotional trauma

Serious physical illness

Jeg kjenner folk som på årevis har levd under tyranniet til en person som truet med selvmord for å få hele slekta til å danse etter hans pipe. Hvis ikke sånn eller slik tok han livet av seg var den stadige visa. Også samboeren hans: "Går du fra meg tar jeg livet av meg". Til slutt var ho så sliten at det enten ble henne eller ham, så da gikk ho. Og pussig nok ble omtrent hele hans familie med på lasset. Begikk han selvmord? Nope. Nå er det en ny familie som lar seg styre av tyranniet hans, og som jeg ser blir mer og mer slitne.

Så ja, jeg mener det er patetisk - og ondt og tyrannisk - med sånne trusler. De som virkelig ønsker å ta livet av seg gjør det ikke halvhjertet, de finner en metode som sikrer resultatet. Å skylde på andre når man ikke ser en løsning og vil feige ut, det i seg selv er patetisk.

Skremmende hvor lite empati du har.

''Skremmende hvor lite empati du har.''

Empati er slett ikke det samme som å la folk ture på som de vil, eller å ta alt folk sier for god fisk. Da har du misforstått begrepet totalt. Denne formen for argumentasjon sammen med trusler om selvmord er slett ikke noe som får folk til å ta deg mer alvorlig, tvert imot.

Svar på spørsmålet: Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å betale skatt? Og er det "lov" å true med selvmord for å slippe unna en evt. straff for dette?

Svar på dette uten at du trekker inn hvor alvorlig man skal ta selvmordsytringer...

''Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å betale skatt?''

Les den setningen en gang til, Bookworm. ;) Og så håper jeg innlegget ditt havnet under feil innlegg. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...