Gå til innhold

Den Norske stat vil ta livet av Nerdrum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

12

• Bookworm

10

• tonie

7

• morsan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Skremmende hvor lite empati du har.''

Empati er slett ikke det samme som å la folk ture på som de vil, eller å ta alt folk sier for god fisk. Da har du misforstått begrepet totalt. Denne formen for argumentasjon sammen med trusler om selvmord er slett ikke noe som får folk til å ta deg mer alvorlig, tvert imot.

Jeg har empati med folk som sier de vil begå selvmord. De må være i en veldig vanskelig livssituasjon, og de bør tas alvorlig. Jeg ser jeg er alene om å tenke det.

Synes det er temmelig ynkelig å komme med slikt, når han står i retten pga at han ikke har betalt skatt for sine inntekter. Synes du det er greit at folk lar være å betale skatt?

I det hele tatt er slike hentydninger eller trusler om selvmord bare provoserende for oss som har opplevd selvmord i nær familie.

Jeg beklager - det innlegget under her var ikke ment til deg. Det var til trådstarter og jeg skulle ha sørget for at det ble lagt riktig.

Dessuten har setningen min en alvorlig feiloppbygging, så hele poenget falt i grus:-(

Jeg har empati med folk som sier de vil begå selvmord. De må være i en veldig vanskelig livssituasjon, og de bør tas alvorlig. Jeg ser jeg er alene om å tenke det.

''Jeg har empati med folk som sier de vil begå selvmord. De må være i en veldig vanskelig livssituasjon, og de bør tas alvorlig. Jeg ser jeg er alene om å tenke det.''

Mange mennesker er av ulike grunner i en svært vanskelig livssituasjon. Det kan det godt hende du er også, men du sannsynliggjør ikke det gjennom gnålet ditt om selvmord her inne.

''Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å betale skatt?''

Les den setningen en gang til, Bookworm. ;) Og så håper jeg innlegget ditt havnet under feil innlegg. :D

Å kjære all verden - jeg har virkelig ingenting inne her å gjøre i kveld :rødme:

Det var en saftig dobbeltfeil - jeg har beklaget til "også en etterlatt", en grusom feil å gjøre, men jeg regner med at det var tydelig at innlegget (hvis det hadde blitt formulert riktig) var til trådstarter... Huff...

Gjest Også en etterlatt

Jeg beklager - det innlegget under her var ikke ment til deg. Det var til trådstarter og jeg skulle ha sørget for at det ble lagt riktig.

Dessuten har setningen min en alvorlig feiloppbygging, så hele poenget falt i grus:-(

Det går så bra :)

Annonse

''Always take suicide attempts and threats seriously.''

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/001554.htm

Når man sier man vil begå selvmord er man ærlig. Det er ikke feigt eller barnslig å si man vil begå selvmord.

Svar på spørsmålet: Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å ikke betale skatt? Og er det "lov" å true med selvmord for å slippe unna en evt. straff for dette?

Svar på dette uten at du trekker inn hvor alvorlig man skal ta selvmordsytringer...

Nå er jeg i den uheldige situasjon å kjenne tre som har tatt livet av seg, eller kjenner familien deres godt er kanskje riktigere å si. Ingen av disse tre hadde ytret noe om at de ville ta livet av seg før det skjedde.

Og de jeg vet om som stadig sier de vil ta livet av seg lever fortsatt i beste velgående. Jeg tror ikke mine opplevelser av dette er SÅ unike.

Gjest Også en etterlatt

Å kjære all verden - jeg har virkelig ingenting inne her å gjøre i kveld :rødme:

Det var en saftig dobbeltfeil - jeg har beklaget til "også en etterlatt", en grusom feil å gjøre, men jeg regner med at det var tydelig at innlegget (hvis det hadde blitt formulert riktig) var til trådstarter... Huff...

:)

Gjest Nickløsheletida

Jeg er sikker på at det er dette Nav vil hjelpe deg med. De har sikkert erfaring med at det vil hjelpe å jobbe.

Så greide jo jeg å få svaret til deg på feil sted ... Kanskje flere som bør logge av i kveld. Hmmmm ...

Annonse

Så greide jo jeg å få svaret til deg på feil sted ... Kanskje flere som bør logge av i kveld. Hmmmm ...

Hehe, plutselig varmesjokk, kanskje:-) Jeg så svaret ditt;-)

Men var du ikke klar over den kriminelle handlingen er der å betale skatt??

Svar på spørsmålet: Synes du det er greit at folk begår den kriminelle handlingen det er å ikke betale skatt? Og er det "lov" å true med selvmord for å slippe unna en evt. straff for dette?

Svar på dette uten at du trekker inn hvor alvorlig man skal ta selvmordsytringer...

Nerdrum har tourettes som er grunnen til at han ikke har betalt.

Nerdrum har tourettes som er grunnen til at han ikke har betalt.

Grunnen er nok heller at han er såpass lur (tror han) at han regnet med å slippe unna. Tourettes er vel ikke tegn på manglende intelligens?

Loven er den samme for alle, og man ikke anledning til å bedrive skjønn på egen hånd for å komme unna loven.

Grunnen er nok heller at han er såpass lur (tror han) at han regnet med å slippe unna. Tourettes er vel ikke tegn på manglende intelligens?

Loven er den samme for alle, og man ikke anledning til å bedrive skjønn på egen hånd for å komme unna loven.

Fatter ikke hvordan folk kan holde på og plage O´store geni med slike trivialiteter. Han burde egentlig hatt sin egen stat. Så mye skylder vi ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...