Gå til innhold

Depresjon?

Gjest Kvinne31år nå

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne31år nå
Skrevet

Generelt sett er jeg en type som er veldig hard mot meg selv, ingenting er godt nok, jeg er ikke fin nok, er ikke flink nok, er ikke likendes, har ikke gode egenskaper, har dårlig selvtillit osv.

Alltid vært slik, har vokst opp med en far som er alkoholiker, og har vært det hele min eksistens. Han var aldri voldelig, men tvert imot veldig kjærlig (ikke på noe overgrepsmåte, men det var ekkelt å ha en full far som absolutt skulle fortelle hvor glad han var imeg og kysse meg psamme når på natten det var osv, det var mye nakenhet og nakne damer på besøker, så jeg så i tidlig alder mye jeg kunne vært skånet for på det området, og alltid var det kombinert med at han var full). Vet ikke om dette har noe relevanse for min depresjon, derfor jeg skriver det.

Hver gang jeg får mensen så blir jeg USIGELIG deprimert, alt er galt. Da er jeg stygg, har ingen venner, duger ikke til noe osv. Jeg kan sove døgnet rundt, ikke spise osv og alt føles bare numment.

Jeg kan være deppa utenom mensen også, men aldri så langt nede som den uken jeg har mensen, er dette normalt? Altså kan virkelig slike ting skje? Jeg har nå begynt på pillen igjen for jeg orker ikke ha det slik 1 gang i mnd (gikk på pillen i 10 år, så hadde jeg et stopp på to år nå).

Men jeg syntes det har vært tungt og vanskelig å komme meg etter en slik periode med mensen rent sinnemessig sett, er jeg egentlig deprimert til vanlig, så forsterkes det under mensen?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er mann (go har dermed ikke hatt mensen :-P), men jeg har lest at dette er normalt (å oppleve forverring av depresjon under perioden), på dette forumet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I hovedsak høres dette ut som et hormonelt problem.

Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen på en tid av måneden der du er på ditt beste. Da kan dere gjøre en vurdering av om du har en depresjon i tillegg til de hormonelle, psykiske vanskene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...