Gå til innhold

Avslutning av cipralex og seponeringssymptomer

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, jeg har brukt Cipralex siden november 2010, og er bra nok til aa slutte. Siden 1.juni trappet jeg ned fra 20 mg til 10 m frem til ca 25.juni, deretter kun 10 mg annenhver dag frem til 1. juli. I den siste mnd har jeg opplevd bivirkninger som i foelge felleskatalogen er noramle, parestesier, eller foelelse av smaa elektriske stoet i hele kroppen. Jeg har det fremdeles etter over en mnd, og lurer paa hvor lenge det er vanlig at dette varer foer det gaar over. Tusen takk for svar.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du har nok trappet ned for fort, har dette fra flere hold (min egen psykiater og NHD).

Du burde brukt 1 mnd på 10 mg og 1 mnd på 5 mg.

Psykiateren min sier at du kan fint gå fra 20 til 10, men ikke fra 10 til 0 (du må innom en måned på 5).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har trappen ned for raskt (for deg). Du kan spørre legen om å få medisiner på 5 mg.

Om du velger å fortsette uten, vil nok dette avta og bli borte i løpet av 1-2 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...