Gå til innhold

bare damer?


Gjest En mann

Anbefalte innlegg

Gjest En mann

Hei! Jeg er en mann som ble misbrukt som barn, det ser ut som om det er mest damer som skriver her inne. det jeg lurer på er om det finnes støttesentere for menn? Hvor i landet finnes de hvis de finnes? Lykke til til alle her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Du har rett i det, det er for det meste damer som har opplevd overgrep som skriver her inne. Kanskje fordi menn har en mye verre myte å jobbe mot? Alle vet jo at kvinner kan voldtas. Myten sier at det kan ikke menn, noe som jo er fullstendig feil. Derfor er det gledelig å se at en mann tør å skrive her inne - du er hjertelig velkommen i høneflokken!

Du bør ta kontakt med Thore Langfeldt på Klinisk senter for sexologi i Oslo. Han og hans folk på instituttet er blant Norges beste, hvis ikke DE aller beste på gutter/menn som har blitt utsatt for overgrep. Du finner informasjon her: http://www.sexologi.no/

Jeg tror du vil se at mange av reaksjonene og problemene her er felles, enten vi er kvinner eller menn. Flere ganger når jeg har vært rundt og holdt foredrag om voldtekt, har menn kommet bort til meg etterpå og fortalt at de trodde at de var alene i hele verden med sine reaksjoner, angst og fortvilelse etter overgrep. Og så stod lille jeg, som attpå til er jente, og beskrev mine følelser - helt likt deres!

Stå på, du er ikke alene!

En forsiktig klem til deg - hvis jeg får lov!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "en mann"

Jeg er også en mann som også lest litt på disse sidene og har også merket meg at det dessverre ikke er så mange menn her inne.Jeg har også vært utsatt for overgrep som ung og jeg ser at du søker etter støttesenter for menn.

Jeg har brukt incestsenteret i Vestfold i mange år(Tønsberg) og det er senter som er for begge kjønn og er døgnåpent.Dit kan du ringe når du vil og kan være fullstendig anonym.Jeg er meget fornøyd med dette senteret og kan ikke få fullrost disse fantastiske menneskene som jobber der.Håper dette kan gi deg litt hjelp på veien og at du tør og ta kontakt med et støttesenter,når du føler for det.

incestsenteret i vestfold

tlf.33357777

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette kanskje riktig ord å bruke mht hva dere har opplevd, men jeg synes det var hyggelig å høre noen mannsstemmer her inne. Jeg tror i hvertfall dere ikke er alene, men at det er mange menn som har vært utsatt for overegrep og voldtekt både fra menn og kvinner.

Jeg tror også at begge kjønn har mange av de samme følelser og reaksjoner, som bl.a. skam, skittenhet, skyldighet, ydmykelsen. Tror også at mange menn kvier seg for å søke hjelp mot dette, pga. fordommer, den typiske mannsrollen som fortsatt er ganske stor i vårt samfunn...skal være mann, den sterke, ikke vise seg svak. -Og at kanskje gutta har litt mere vanskeligheter med å snakke om følelser enn jenter sånn generelt, men egentlig har like stort behov som jenter. Håper dere begge to får god hjelp, og at det ikke er helt skremmende å komme inn i _hønsegården_ her. Egentlig så er det jo ingen skille sånn sett, vi er alle mennesker med vonde og tøffe opplevelser som vi trenger hjelp til enten vi er kvinner eller menn.

Mvh og en klem hvis dere ikke har noe i mot det fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...