Gå til innhold

Rivotril-NHD og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Rivotril 0,5 mg av en nevrolog mot sestless legs og mot søvnmangel. Kan ikke bruke antiparkinson midler pga blodtrykksfall. Jeg leste at Rivotril kan forverre psykiske problemer/lidelser og at den er veldig vanedannende. Skulle egentlig ta en morgen og en kveld, men siden jeg kjører til jobb så skal jeg ta 2 på kvelden. Hvor mye kan den forverre EUPF og tvangstanker med den dosen? Hvordan kan jeg unngå å bli avhengig av de? Og kan jeg kjøre på morgenen hvis jeg tar de på kvelden før jeg legger meg? Hvordan blir man av de? Vil gjerne høre erfaringer om den medisinen da jeg aldri har brukt den før og fastlegen er på ferie så jeg får ikke snakket med han på ei stund. Setter pris på alle svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Rivotril er som et kraftig, langtidsvirkende Valium. Som mange andre angstdempende medisiner kan det gi avhengighet - særlig hos personer som er tilbøyelig til å putte noe i munnen fremfor å tåle ubehag.

Brukt i små doser for restless legs, tror jeg avhengighetsfaren er svært liten. Jeg synes du kan prøve 0,5 mg om kvelden, første gang på en kveld hvor du ikke skal kjøre bil neste dag. Da vil du få se hvordan dette virker på deg.

Skrevet

Rivotril er som et kraftig, langtidsvirkende Valium. Som mange andre angstdempende medisiner kan det gi avhengighet - særlig hos personer som er tilbøyelig til å putte noe i munnen fremfor å tåle ubehag.

Brukt i små doser for restless legs, tror jeg avhengighetsfaren er svært liten. Jeg synes du kan prøve 0,5 mg om kvelden, første gang på en kveld hvor du ikke skal kjøre bil neste dag. Da vil du få se hvordan dette virker på deg.

Forverre psykiske lidelser tror jeg den ikke gjør, men bruker mann mye kan man få en ny psykisk lidelse, avhenighet.

Den er fin mot angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...