Gå til innhold

Forstår det ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å ta medisin når det ikke hjelper???

Hører om mange som sier det ikke hjelper...

Ser det her og, folk prøver alt mulig uten at det hjelper. Og da vet de diagnose til og med. Hva med folk uten rett diagnose? Er det håp?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke alle lidelser kan kureres med medisiner, men mange kan bedres/lindres.

Mange husker ikke eller greier ikke vurdere tilstanden i forhold til da de var umedisinerte. De føler bare at de ikke er bra (nok).

Skrevet

Ikke alle lidelser kan kureres med medisiner, men mange kan bedres/lindres.

Mange husker ikke eller greier ikke vurdere tilstanden i forhold til da de var umedisinerte. De føler bare at de ikke er bra (nok).

Så det du mener er at de ville vært enda verre uten medisiner, og bør ta til takke med at de tross alt er litt bedre?

Min eks psykolog mente jeg var bedre på meds, men alle andre folk var fortvilet, sa jeg var en zombie. Gjorde lite uten meds, men med gjorde jeg heller ingenting. Hva er best da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så det du mener er at de ville vært enda verre uten medisiner, og bør ta til takke med at de tross alt er litt bedre?

Min eks psykolog mente jeg var bedre på meds, men alle andre folk var fortvilet, sa jeg var en zombie. Gjorde lite uten meds, men med gjorde jeg heller ingenting. Hva er best da?

Hvis en er bedre med enn uten, bør en ta dem. Jeg kan ikke vurdere hva som er bedre eller verre for deg.

Husk også at de som får stor hjelp av medisner sjelden snakker om det - i hvert fall ikke i psykiatrien.

Skrevet

Hvis en er bedre med enn uten, bør en ta dem. Jeg kan ikke vurdere hva som er bedre eller verre for deg.

Husk også at de som får stor hjelp av medisner sjelden snakker om det - i hvert fall ikke i psykiatrien.

Ok. Hvis jeg får hjelp av medisiner, skal jeg snakke om det. Det var bup som fikk meg til å slutte, de sa det var ikke bra for ungene. Fikk så mye "kjeft" at jeg gråt faktisk, noe jeg da ikke hadde gjort på år...to kanskje.

Og da mistet jeg psykologen, trengte medisin og ville bli verre uten. Var bra lenge, men jeg forstår det ikke uansett.

Skrevet

''. Jeg kan ikke vurdere hva som er bedre eller verre for deg.''

Beklager! Forstår jo det...

Vet ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg fikk et nytt liv da jeg fikk medisiner som fungerte. Var gjennom mange år (mer enn ti) med utprøving, men ga aldri opp håpet helt (selv om det til tider virket ganske nyttesløst), og "plutselig" en dag var bare den rette medisinkombinasjonen på plass.

Og jeg fikk tilbake livet mit!!!!! (Og vel så det)

Har ved et par anledninger måttet justere og bytte ut etter det, og da har det bare blitt til det bedre.

Skrevet

Jeg fikk et nytt liv da jeg fikk medisiner som fungerte. Var gjennom mange år (mer enn ti) med utprøving, men ga aldri opp håpet helt (selv om det til tider virket ganske nyttesløst), og "plutselig" en dag var bare den rette medisinkombinasjonen på plass.

Og jeg fikk tilbake livet mit!!!!! (Og vel så det)

Har ved et par anledninger måttet justere og bytte ut etter det, og da har det bare blitt til det bedre.

Positivt å høre om det, at det nytter å stå på og prøve ut medisiner. Har veldig lyst jeg og, å få det bedre. Bare synd ingen kan hjelpe, ingen kan høre på meg. Nyter virkelig å være "på topp" da er livet herlig :)

Men så stopper det opp, det er slitsomt. Vet at mitt liv er mitt ansvar, prøver å skape et positivt liv, men kræsjer gang på gang. Tror ikke det er bra for kroppen, ikke sinnet mitt heller. Vil gjøre noe med det, håper og ber om at noen kan hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...