Gå til innhold

Forelskelse i ting lettere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte på det i går da jeg prøvekjørte en Nissan Leaf at siden jeg ble både glad og varm av å kjenne gleden ved å kjøre den bilen så var jeg muligens nære ved en forelskelse., Da mannen jeg prøvekjørte med spurte meg "How do you feel now?", svarte jeg "I am som happy, this car is so wonderful". Jeg smilte og lukket øynene når jeg sa det og kjente på hvor glad jeg var i hver eneste krok inni meg. Jeg bestilte bilen med en gang.

Da kom jeg på det at det er mye lettere å bli glad i ting enn i mennesker, ja for tingene gir en glede, men snakker ikke vanskelige ord inn i ørene. Eller dyr blir man glad i, når jeg våkner og min hund kommer logrende mot meg, faller jeg på kne, skifter stemmeleie og lager masse koselyder. Men tilbake får jeg bare andre koselyder og ikke masse som skal tolkes, og forstås.

I dag tenkte jeg på dette veldig fordi min hund møter jeg helt uproblematisk, men jeg kaster meg ikke slik i armene på min mann. (selv om jeg skulle ønske av og til at jeg klarte det)

(det har hendt en sjelden gang, men det har vært i situasjoner der han feks har strøket meg forsiktig og ikke krevd hele meg)

Da vi var hos min psykiater på tirsdag sa min mann til min psykiater mens han lo høyt, "jeg har ofte ønsket at jeg var hennes barn", jeg ble overrasket men skjønte at det dreide seg om måten jeg møter mine barn og dyr på. Da er jeg flinkere, lurer på om hvorfor jeg ikke klarer å møte mennesker slik jeg møter feks dyr?

Mine barn møter jeg nok riktig fordi her overtar biologien selv, det å bli gravid var en nesten av-bryter for min autisme, det å føde barna ga en en slags volumknapp for asperger syndrom. Jo nærmere barna kommer, jo mer forsvinner symptomer på autisme, særlig når man ammer føler man seg jo helt klar i hodet, jeg likte å amme mine barn.

Nå kom jeg på den oksytocinen min psykiater sa hun skulle prøve å få til meg, lurer på om hun har glemt det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...