Gå til innhold

Ekle fornemmelser med hendene

Anbefalte innlegg

Gjest Håndspåleggeren
Skrevet

Hei, har i lengre tid nå vært plaget av fornemmelser fra omgivelsene, alt i kategorien ekkelt x1000, dette begynte jula 2004, noen måneder etter at jeg sluttet å røyke første gang(7 år siden i går) At hendene mine er urene er jo heller usannsynlig, jeg vasker dem hele dagen, men det er uansett et hinder i det daglige ved at det liksom "blir noe" urent når jeg tar i noe, og jeg har i lengre tid vært plaget med skinkene også. Det hjelper som sagt ikke å bytte klær eller alskens såper og håndrens. Jeg vet jo at dette ikke kan være tilfelle, men det hjelper ikke, fornemmelsene er så sterke og ubehagelige, men det som verre er, de gjør et normalt(sosialt)liv umulig - finnes det noe behandling for veldig spesifikt dette? Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, dette begynner å gå på fremtiden løs...

Skrevet

OCD tvangshandlinger. Du skal ta kontakt med legen og fortelle om dette og be om hjelp. Før det tar over hele livet ditt.

MANGE sliter med akkurat det samme, og det finnes hjelp å få. :0)

Skrevet

Du kan få hjelp med medisiner. Store doser av feks ssri medisner virker fint mot tvang i de fleste tilfeller. I tillegg er det enkelte terapier som virker. DVS kognitiv terapi, hvor man blir eksponert for skitt, og ikke får vaske seg. Det finnes hjelp.

SSRI medisiner er ufarlige, med få bivirkninger, men de kan virke litt begrensende på libidoen. Men dette er verre hos menn enn damer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...