Gå til innhold

depresjon og influensavaksine + årstid for fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest lavender
Skrevet

Hei! Min mann sin søster på 31 år begikk selvmord for 1/2år siden, hun hadde vært deprimert i flere år. Min mann sin far har en kusine med depresjon. Selv har ikke min mann eller jeg psykiske lidelser. Jeg var i noen år (fra jeg var ca 12 år - ca 20år) unormalt redd for å få HIV, uten at jeg vet årsaken til det, men ellers tror jeg at jeg har vært veldig sunn psykisk. Det jeg tenker på er om våre barn kan arve psykisk lidelse fra min mann sine gener. Vi ønsker oss barn nr 2 nå. Jeg har lest en britisk studie fra 2006 om at barn født på vår og sommer har større sjanse for depresjon enn høstbarn. Er det holdepunkter for dette (altså bør vi som har depresjon i hans familie prøve å få barn på høsten?)? Noe annet er influensavaksine. Det blir anbefalt gravide. Jeg har lyst til å ta denne før jeg blir gravid. Men jeg ammer fremdeles 2-åringen vår. Vet at noe av vaksinen vil gå i morsmelken. Ser noen steder at influensa kan gi eller utløse depresjon (dette var også noe nevnt i studien jeg skrev om over, at muligens depresjon kunne skyldes at moren til den deprimerte hadde influensa under svangerskapet), kan vaksinen gjøre det samme? I så fall kan det som går over i morsmelken gi depresjon til 2-åringen min i framtiden? Takker for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...