Gå til innhold

En fin ettermiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så utrolig sliten, men i dag "tvang" jeg meg selv til å innvitere to venner. Er glad for det, vi lo og koste oss, gikk opp for meg så glad jeg er i disse to ;)

Var innlagt med den ene to ganger faktisk, da får man se mange sider av hverandre. Vet ikke hva diagnoser de har, men noe som meg...psykosegreier. De tar medisiner, så at de var klare og oppegående nå. Får meg til å innse at jeg trenger medisin.

En av dem hadde gått på lamictal, gikk med utslett hele tiden...ble forbauset. Personen var ikke obs på det, men er det ikke slik at hvis en får utslett skal man slutte? Er det farlig å få utslett?

Jeg skal sikkert prøve lamictal eller lithium til høsten, de mente lamictal var best. Det tror jeg og...tror dere det?

Var bare så godt å sitte med dem og prate, de er seg selv og ærlige. Lei av folk som skal være perfekte og som lyger og manipulerer.

Må feire dette med en cider :)

Skrevet

''De tar medisiner, så at de var klare og oppegående nå. Får meg til å innse at jeg trenger medisin. ''

Det høres ut som om du har hatt en god dag, og at du nå selv ser at medisiner kanskje kan gi deg et bedre liv. Kanskje viktig at du forsøker å minne deg selv på denne dagen når du igjen begynner å tvile :-)

''En av dem hadde gått på lamictal, gikk med utslett hele tiden...ble forbauset. Personen var ikke obs på det, men er det ikke slik at hvis en får utslett skal man slutte? Er det farlig å få utslett?''

Viktig å si fra til legen om utslett, slik at legen kan vurdere om det er en type utslett som gjør at lamictal bør seponeres.

''Jeg skal sikkert prøve lamictal eller lithium til høsten, de mente lamictal var best. Det tror jeg og...tror dere det?

''

Jeg pleier ikke å mene så mye om medisiner, men synes det høres fornuftig ut med lamictal. ( Hvis du evt. skal bruke litium så er det _helt_ nødvendig at du tar den akkurat som du har fått beskjed om. Litium er ikke en medisin man kan rote med. )

Nyt avslutningen på en god dag og prøv å ta med deg de tankene du gjorde deg i dag videre :-)

Skrevet

''De tar medisiner, så at de var klare og oppegående nå. Får meg til å innse at jeg trenger medisin. ''

Det høres ut som om du har hatt en god dag, og at du nå selv ser at medisiner kanskje kan gi deg et bedre liv. Kanskje viktig at du forsøker å minne deg selv på denne dagen når du igjen begynner å tvile :-)

''En av dem hadde gått på lamictal, gikk med utslett hele tiden...ble forbauset. Personen var ikke obs på det, men er det ikke slik at hvis en får utslett skal man slutte? Er det farlig å få utslett?''

Viktig å si fra til legen om utslett, slik at legen kan vurdere om det er en type utslett som gjør at lamictal bør seponeres.

''Jeg skal sikkert prøve lamictal eller lithium til høsten, de mente lamictal var best. Det tror jeg og...tror dere det?

''

Jeg pleier ikke å mene så mye om medisiner, men synes det høres fornuftig ut med lamictal. ( Hvis du evt. skal bruke litium så er det _helt_ nødvendig at du tar den akkurat som du har fått beskjed om. Litium er ikke en medisin man kan rote med. )

Nyt avslutningen på en god dag og prøv å ta med deg de tankene du gjorde deg i dag videre :-)

''Litium er ikke en medisin man kan rote med. )''

Derfor syns jeg det er rart psykiateren vil gi det til meg, jeg er rotete når det gjelder meds. (tenkte de ville drepe meg, så er de kvitt meg) Tror hun vet det siden grunnen til avgjørelse om sprøyte, var at jeg surret veldig. Men var andre folk på den tia.

''Nyt avslutningen på en god dag og prøv å ta med deg de tankene du gjorde deg i dag videre :-)''

Tusen takk. Det skal jeg gjøre, jeg vil bli bra :-)

Skrevet

''Litium er ikke en medisin man kan rote med. )''

Derfor syns jeg det er rart psykiateren vil gi det til meg, jeg er rotete når det gjelder meds. (tenkte de ville drepe meg, så er de kvitt meg) Tror hun vet det siden grunnen til avgjørelse om sprøyte, var at jeg surret veldig. Men var andre folk på den tia.

''Nyt avslutningen på en god dag og prøv å ta med deg de tankene du gjorde deg i dag videre :-)''

Tusen takk. Det skal jeg gjøre, jeg vil bli bra :-)

''

Derfor syns jeg det er rart psykiateren vil gi det til meg, jeg er rotete når det gjelder meds. (tenkte de ville drepe meg, så er de kvitt meg) ''

Jeg tipper at psykiateren din tenkte at du neppe kom til å ta for mye litium, og det er jo primært for mye (og ikke for lite) som er direkte farlig. Uansett så er jeg overbevist om at de forsøker å hjelpe deg :-)

Skrevet

''

Derfor syns jeg det er rart psykiateren vil gi det til meg, jeg er rotete når det gjelder meds. (tenkte de ville drepe meg, så er de kvitt meg) ''

Jeg tipper at psykiateren din tenkte at du neppe kom til å ta for mye litium, og det er jo primært for mye (og ikke for lite) som er direkte farlig. Uansett så er jeg overbevist om at de forsøker å hjelpe deg :-)

''Uansett så er jeg overbevist om at de forsøker å hjelpe deg :-)''

Håper det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...