Gå til innhold

Sobril e.l mot psykisk smerte

Gjest ikke så ofte jeg trenger

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så ofte jeg trenger
Skrevet

Er leger tilbakeholdne med å skrive ut det når behovet er sjeldent?

Skrevet

Det varierer fra lege til lege. Min skriver ikke ut sobril annet enn om jeg skal ut å fly.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Spesialister (psykiatere) er veldig restriktive, men leger er mindre.

Gjest trådstarter
Skrevet

Selv der bruken er en pakke i året?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Selv der bruken er en pakke i året?

Jeg kan selvsagt bare snakke ut i fra mine egne erfaringer - men ja.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg kan selvsagt bare snakke ut i fra mine egne erfaringer - men ja.

Ok, takk smir :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om forbruket er meget lite og ikke viser tegn til økning, er en ikke spesielt restriktiv.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Om forbruket er meget lite og ikke viser tegn til økning, er en ikke spesielt restriktiv.

Det kan sikkert være forskjeller. Der jeg går, har jeg fått beskjed om at en ikke bruker benzo annet enn når folk er innlagt.

Skrevet

Jeg har alltid fått det jeg har bedt om hos de psykiaterne jeg har hatt kontakt med.

Det har aldri vært noe problem.

De ser jo av journalen hvordan forbruket er :o)

God helg SMIR!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har alltid fått det jeg har bedt om hos de psykiaterne jeg har hatt kontakt med.

Det har aldri vært noe problem.

De ser jo av journalen hvordan forbruket er :o)

God helg SMIR!

Ok. :-)

Ja, det er sikkert forskjeller, da.

Men de mente også Sobril etc. ikke ville hjelpe meg, da jeg spurte om det. Fikk Truxal i stedet. Og for å være ærlig har jeg ikke hatt særlig effekt av benzo...

God helg. :-)

Skrevet

Noe av problemet kan være å vite hvorvidt du kommer til i økende grad å mene at du trenger sobril. En del leger mener at man primært gjør folk en bjørnetjeneste ved å skrive ut benzo, såfremt det ikke dreier seg om bruk i spesifikke situasjoner som følge av f.eks. flyskrekk og tannlegeskrekk.

Dersom du har en tendens til å ville løse problemer med unnvikelse av det som er vanskelig, så vil det for noen kunne forsterke problemene å få tilgang til sobril ol.

Gjest trådstarter
Skrevet

Noe av problemet kan være å vite hvorvidt du kommer til i økende grad å mene at du trenger sobril. En del leger mener at man primært gjør folk en bjørnetjeneste ved å skrive ut benzo, såfremt det ikke dreier seg om bruk i spesifikke situasjoner som følge av f.eks. flyskrekk og tannlegeskrekk.

Dersom du har en tendens til å ville løse problemer med unnvikelse av det som er vanskelig, så vil det for noen kunne forsterke problemene å få tilgang til sobril ol.

Jeg er skeptisk til avhengighetsskapende medikamenter, og det fjerner ikke den indre smerten - men den dempes så man kan gjennomføre en arbeidsdag der andre alternatier ikke finnes.

Skrevet

Jeg er skeptisk til avhengighetsskapende medikamenter, og det fjerner ikke den indre smerten - men den dempes så man kan gjennomføre en arbeidsdag der andre alternatier ikke finnes.

''men den dempes så man kan gjennomføre en arbeidsdag der andre alternatier ikke finnes.''

Men hvordan vet du at andre alternativer ikke finnes? Hvordan vet du om det ikke er slik at det er du som ikke ser at andre alternativer finnes?

Gjest trådstarter
Skrevet

''men den dempes så man kan gjennomføre en arbeidsdag der andre alternatier ikke finnes.''

Men hvordan vet du at andre alternativer ikke finnes? Hvordan vet du om det ikke er slik at det er du som ikke ser at andre alternativer finnes?

Vet ikke hva det skulle være..

Skrevet

Vet ikke hva det skulle være..

''Vet ikke hva det skulle være..''

Kanskje finner du det ut hvis du ikke tar sobril? Du oppdager det neppe ved å ta sobril.

Gjest trådstarter
Skrevet

''Vet ikke hva det skulle være..''

Kanskje finner du det ut hvis du ikke tar sobril? Du oppdager det neppe ved å ta sobril.

Jeg har forsøkt det også. Og jeg har greidd å avlede tankene ved å bli tvunget til å fokusere på arbeidsoppgaver slik at jeg har kommet oeg gjennom dagen. Men problemet er når jeg kommer dit med hovne og røde øyne pga 'sutoppelig' grining og med en diger klump i halsen som venter på å briste. Hvordan skal jeg forklare det for andre jeg må omgås? Jeg kan ikke bare snike meg unna folk heller. Og det er da jeg har tydd til sobril..

Skrevet

Jeg har forsøkt det også. Og jeg har greidd å avlede tankene ved å bli tvunget til å fokusere på arbeidsoppgaver slik at jeg har kommet oeg gjennom dagen. Men problemet er når jeg kommer dit med hovne og røde øyne pga 'sutoppelig' grining og med en diger klump i halsen som venter på å briste. Hvordan skal jeg forklare det for andre jeg må omgås? Jeg kan ikke bare snike meg unna folk heller. Og det er da jeg har tydd til sobril..

''Hvordan skal jeg forklare det for andre jeg må omgås? ''

Du trenger ikke nødvendigvis å forklare noe som helst. Hvis noen spør veldig mye, så kan du si at du er svært emosjonell for tiden (det er jo mange som er det i disse tider) - eller du kan komme med en hvit løgn og si at du er en del plaget med allergi for tiden.

Når du først har kommet deg på jobb, så er det sannsynlig at du gradvis blir avledet i forhold til følelsene dine.

Gjest trådstarter
Skrevet

''Hvordan skal jeg forklare det for andre jeg må omgås? ''

Du trenger ikke nødvendigvis å forklare noe som helst. Hvis noen spør veldig mye, så kan du si at du er svært emosjonell for tiden (det er jo mange som er det i disse tider) - eller du kan komme med en hvit løgn og si at du er en del plaget med allergi for tiden.

Når du først har kommet deg på jobb, så er det sannsynlig at du gradvis blir avledet i forhold til følelsene dine.

Har tenkt på en ting, men jeg er usikker på om det er en dum og negativ ting å (?): "jeg går i terapi og det er veldig tøft". Og så går jeg ikke nærmere inn på det. Spør de mer, sier jeg at jeg ikke vil snakke om det og det må de respektere.

Skrevet

Har tenkt på en ting, men jeg er usikker på om det er en dum og negativ ting å (?): "jeg går i terapi og det er veldig tøft". Og så går jeg ikke nærmere inn på det. Spør de mer, sier jeg at jeg ikke vil snakke om det og det må de respektere.

Jeg ser ikke helt noen grunn til å si at du går i terapi. Ville heller ha sagt f.eks. "jeg er litt overemosjonell for tiden, det er ikke noe å bry seg om, det går over igjen".

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg ser ikke helt noen grunn til å si at du går i terapi. Ville heller ha sagt f.eks. "jeg er litt overemosjonell for tiden, det er ikke noe å bry seg om, det går over igjen".

OK, takk frosken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...