Gå til innhold

Tanker og stemmer

Gjest stemmehøring vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å høre stemmer inni eller utenfor hodet, har det noe med sykdom å gjøre?

Mener jeg leste en plass at det var vanlig å høre stemmer. Og innholdet er vel viktig?

Ved schizofreni er vel stemmene befalende sier stygge ting?

Ikke så ofte det hender meg, men det hender. Og tankeoverføring og telepatiske beskjeder, det er noe ant enn stemmer?

Hvis jeg får negativ respons eller det skjer noe negativt, da sier det i hodet "haha som vi sa". Men vet ikke om jeg hører det, men kommer ikke fra meg. Andre ganger er de positive "Vi er med deg, dette klarer du". Er ikke i tvil noen ganger om at noen prater til meg, da høres det høyt og tydelig. Men hva er det andre?

Hvordan vite hvilke tanker som er mine?

Kan få inn svært negative tanker om folk, og det er som om jeg hører "si det si det". Begynner å protestere "nei det sier jeg ikke". Så svar "det vil straffe seg"...mye rot ja. Så positive beskjeder jeg skal gi folk, det er lettere. Det er godt.

Skrevet

Anbefaler deg å ta en kikk på denne videoen:

http://hannahpetrie.com/

Har hørt slike "stemmer" det kaller jeg "stemmekjør", kommer når jeg hører musikk. Tror i begynnelsen de er med i musikken, men det er de ikke, stopper når jeg slår av musikken :) . Ikke noe fornuftig de har å si da, bare rot. Ser på det som for mye på en gang...som hun i linken beskriver her...

''Det er forsket på og bevist at mennesker med schizofreni faktisk har et svakere filter for å stoppe inntrykk. Alt går rett inn.''

Det er det filteret, det er det jeg kaller kanaler. Men er det samme, filteret er gjennomsiktig mens kanalene er åpne. Medisiner stenger inntrykk ute, og jeg vet det er slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...