Gå til innhold

Rivotril, er jeg avhengig?

Anbefalte innlegg

Gjest Molina197..
Skrevet

Kanskje noen her kan svare meg.

Jeg er en kvinne et sted i 30 årene som har brukt Rivotril mer eller mindre fast i mange år, kanskje 8-10 år. Det er min tidligere psykiater som skriver de ut, Jeg sluttet hos ham i 2008, men jeg "kjenner" ham, og han stoler tydeligvis på meg.

Jeg jobber innenfor sikkerhet, og er vel en person som ingen kan se at har slitt litt tidligere i livet. Har et godt liv nå.

Problemstillingen er at jeg bruker Rivotril for søvn. Som regel 0,5mg hver kveld, ved ekstra belastninger/jeg MÅ sove ol, så bruker jeg inntil 2mg, max 3. Men det er kanskje max 5-6ggr i mnd..

Nå antar jeg at den 1/4 ( av og til ++ ) tabletten jeg tar hver kveld egentlig ikke har noe hensikt siden jeg har brukt det over så lang tid. Ønsker å slutte med medisinen, men er redd for evt abstinenser.

Jobber såpass intensivt at jeg ikke kan risikere å få disse abstinensene, så derfor lurer jeg på om noen her har erfaring og kan hjelpe meg. Tar også gjerne imot svar fra psykiateren her inne.

Når sant skal sies så har jeg vonde dager fra tid til annen enda, men det blir mindre av de dagene heldigvis.

Takk!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det får du først svar på om du prøver å trappe ned/slutte.

Hva er farlig med abstinens? Det er kun et ubehag. Det forsvinner straks du tar neste tablett.

Du kan jo prøve deg uten Rivotril på kvelder der du har fri neste dag.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Er det bare meg eller er denne legen meget uforsiktig med å skrive ut så sterke medisiner? Tror få leger vil skrive ut en sånn medisin over så lang tid.

Tror desverre jeg nesten må garantere at du er avhengig.

Men gjør som NHD sier, prøv litt uten. Om du merker at du får abstinenser må du nok trappe gradvis ned. Snakk med legen som har skaffet deg disse problemene, han må også hjelpe deg til å komme ut av de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...