Gjest aherat Skrevet 7. august 2011 Skrevet 7. august 2011 Jeg går på Lamictal 300mg og quetiapin orifarm 25mg. QO har jeg gått på siden påske, Lamictalen i 4-5 år. Ingen diagnose (bipolar e.l), bare konstantert humørsvingninger (AD forverrer) og noe tankekjør/mistenksomhet i tung periode. Har merket veldig trøtthet og noe svimmelhet av QO, men Lamictalen har fungert veldig fint. Nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig glemsk. Husker ikke hva jeg gjorde i går, hvilke steder jeg har vært siste uken, om jeg har spist middag i dag osv. Dette merket jeg også for en tid siden da jeg trappet opp til 400mg Lamictal, og gikk derfor fort tilbake. På samme tid begynte jeg å ta folat, som jeg følte gjorde ting bedre. Nå har jeg fått en kjæreste, og jeg tenker at folat = større sjans for barn, noe som er litt tidlig enda. Bør jeg trappe ned til 200mg? Det er veldig plagsomt å ikke huske helt enkle ting. Av og til føler jeg meg som passientene mine på sykehjemmet jeg jobbet på tidligere... Kan jeg gå direkte ned fra 300 til 200? Hva om det ikke hjelper heller? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Først bør du få målt serumkonsentrasjon. Deretter kan du trappe ned til det en antar er minste, effektive dose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.