Gå til innhold

Hva skal jeg skrive om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

'' Alle er ansvarlige for sitt eget liv, og om vi lider er det vår egen feil og vårt eget valg.''

Det er ikke nødvendigvis sant hele tiden. Det er mange ting som er utenfor vår kontroll og som kan forårsake lidelse. Også i vårt rike og frie Norge.

Samtidig er det mange ting vi kan påvirke og gjøre noe med. Og det er selvsagt vårt eget valg å surmule i stedet for å gjøre det vi faktisk kan.

mvh

''Det er mange ting som er utenfor vår kontroll og som kan forårsake lidelse. ''

Dødsfall og sykdommer mener du, eller hva?

Skrevet

''og om vi lider er det vår egen feil og vårt eget valg''

Tror du Utøyaofrene er enige med deg? Dessverre er det ikke alltid slik du sier.

Nei, tenkte ikke på dem!!!

Tenkte på livet vårt, mange driver med ansvarsfraskrivelse. Du setter det på spissen. Dessuten er det vanskelig å forstå hvor "grensene" går, hvor mye skal en ta ansvar for selv, hva skal man søke hjelp for.

Skrevet

''Det er mange ting som er utenfor vår kontroll og som kan forårsake lidelse. ''

Dødsfall og sykdommer mener du, eller hva?

''Dødsfall og sykdommer mener du, eller hva?''

Ja, for eksempel.

Man kan også utsettes for brann, ulykker, krimminelle handlinger, bakvaskelse, svindel, eller havne i andre omstendigheter helt utenfor egen kontroll.

Felles for veldig mange av nesestyverne vi får i livet er at vi etter hvert har muligheter til å velge hvilken vei man tar videre. Noen valg er mer konstruktive enn andre.

mvh

Skrevet

''Dødsfall og sykdommer mener du, eller hva?''

Ja, for eksempel.

Man kan også utsettes for brann, ulykker, krimminelle handlinger, bakvaskelse, svindel, eller havne i andre omstendigheter helt utenfor egen kontroll.

Felles for veldig mange av nesestyverne vi får i livet er at vi etter hvert har muligheter til å velge hvilken vei man tar videre. Noen valg er mer konstruktive enn andre.

mvh

Tenke positivt, gjøre det beste ut av det...uansett hva som skjer. Tror bare folk er så forskjellige, de forstår ikke hverandre...ikke seg selv heller. Livet er surrealistisk, en drøm eller...mareritt. Alt etter som.

Skrevet

Tenke positivt, gjøre det beste ut av det...uansett hva som skjer. Tror bare folk er så forskjellige, de forstår ikke hverandre...ikke seg selv heller. Livet er surrealistisk, en drøm eller...mareritt. Alt etter som.

''Tenke positivt, gjøre det beste ut av det...uansett hva som skjer.''

Ganske overfladisk og meningsløst å for eks. be en småbarnsfar med dødelig kreft om å tenke positivt og være glad samme hva.

Jeg er ingen advokat for en lettvindt spiller ingen rolle hvordan du har det, bare hvordan du tar det. Selvsagt spiller det en rolle for oss hva som skjer. Noen har helt klart en lettere vei gjennom livet enn andre.

Men å tenke så _konstruktivt_ og handle så _hensiktsmessig_ som mulig i ulike vanskelige situasjoner, er alle tjent med. Selv om folks evne til å takle ulike vansker vil variere.

Utgangspunktet for mitt svar til SMIRnøff var at han mente han like godt kunne "legge seg ned og råtne" om han ikke hadde noe vettugt å skrive om på DOL.

I den sammenhengen er jeg helt sikker på at han har noen valg og bedre alternativ.

mvh

Skrevet

''Tenke positivt, gjøre det beste ut av det...uansett hva som skjer.''

Ganske overfladisk og meningsløst å for eks. be en småbarnsfar med dødelig kreft om å tenke positivt og være glad samme hva.

Jeg er ingen advokat for en lettvindt spiller ingen rolle hvordan du har det, bare hvordan du tar det. Selvsagt spiller det en rolle for oss hva som skjer. Noen har helt klart en lettere vei gjennom livet enn andre.

Men å tenke så _konstruktivt_ og handle så _hensiktsmessig_ som mulig i ulike vanskelige situasjoner, er alle tjent med. Selv om folks evne til å takle ulike vansker vil variere.

Utgangspunktet for mitt svar til SMIRnøff var at han mente han like godt kunne "legge seg ned og råtne" om han ikke hadde noe vettugt å skrive om på DOL.

I den sammenhengen er jeg helt sikker på at han har noen valg og bedre alternativ.

mvh

''I den sammenhengen er jeg helt sikker på at han har noen valg og bedre alternativ.''

Enig der...

Men i det store og det hele er livet vanskelig å forstå, vår lille menneskehjerne forstår ikke. Slik er det bare...

Skrevet

''I den sammenhengen er jeg helt sikker på at han har noen valg og bedre alternativ.''

Enig der...

Men i det store og det hele er livet vanskelig å forstå, vår lille menneskehjerne forstår ikke. Slik er det bare...

''Men i det store og det hele er livet vanskelig å forstå, vår lille menneskehjerne forstår ikke. Slik er det bare...''

Og iblant gjør man ting mye vanskeligere enn de behøver å være.

mvh

Skrevet

''Men i det store og det hele er livet vanskelig å forstå, vår lille menneskehjerne forstår ikke. Slik er det bare...''

Og iblant gjør man ting mye vanskeligere enn de behøver å være.

mvh

Ja, en kan jo aløltids fraskrive seg alt ansvar...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Enig der...

Hvor er den røde tråden?

Skrevet

Hvor er den røde tråden?

Rød tråd?

Vet ikke jeg. Ei snakket om det en gang, det går en rød tråd gjennom det hele. Vet ikke hva hun mente...

Rart, tenkte nettopp på deg, så skrev du til meg :)

Skal si det som det er jeg nå når jeg kommer "hjem", vil ha noen meds som roer dette styret.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Rød tråd?

Vet ikke jeg. Ei snakket om det en gang, det går en rød tråd gjennom det hele. Vet ikke hva hun mente...

Rart, tenkte nettopp på deg, så skrev du til meg :)

Skal si det som det er jeg nå når jeg kommer "hjem", vil ha noen meds som roer dette styret.

''Ei snakket om det en gang, det går en rød tråd gjennom det hele. Vet ikke hva hun mente...''

Ja, det må være logikken, det.

Skrevet

''Ei snakket om det en gang, det går en rød tråd gjennom det hele. Vet ikke hva hun mente...''

Ja, det må være logikken, det.

I mitt hodet eksisterer ikke logikk for tia. Det vet jeg, så selvinnsikt har jeg, oppegående er jeg. Da forstår jeg ikke noenting av dette, har neglelakk på og alt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

I mitt hodet eksisterer ikke logikk for tia. Det vet jeg, så selvinnsikt har jeg, oppegående er jeg. Da forstår jeg ikke noenting av dette, har neglelakk på og alt.

Meds to the resque!

Skrevet

Meds to the resque!

Ja. Må det, for ei jeg stoler på sa jeg bør si sannheten til dps, da kan jeg få rett medisin. Sa mye til personen, og angrer litt nå...pga at det er ikke bra å fortelle det. Men hvorfor skulle "kreftene" straffe meg hvis de er gode?

Skrevet

Meds to the resque!

Men du har nok med ddeg selv kjære smir :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...