Gå til innhold

Fra topp til bunn på 1-2-3

Anbefalte innlegg

Gjest theLove
Skrevet

Tidligere i dag hadde jeg så mye energi som jeg ikke har hatt på lenge og hoppet og spratt til musikk hjemme. Jeg følte lykke for første gang på lenge. Nå er jeg deprimert, uten at noe spesielt har skjedd.

Er dette vanlig for borderline, eller kan det være bipolar?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er typisk for borderline.

Gjest De har problemer med å finne det ut
Skrevet

Nå blander jeg meg inn litt, beklager til trådstarter.

Hvorfor kan ikke dette være rapid cyckling og ikke borderline? Hva konkret skiller borderline og rapid c?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nå blander jeg meg inn litt, beklager til trådstarter.

Hvorfor kan ikke dette være rapid cyckling og ikke borderline? Hva konkret skiller borderline og rapid c?

Det er ikke hypomani/mani å bare være i veldig godt humør?

Gjest De har prob. med å finne det ut
Skrevet

Det er ikke hypomani/mani å bare være i veldig godt humør?

Ok. Jeg overtolket nok førsteinnlegget litt mer, jeg mener overstadig godt humør, unatrulig mye energi og en brå veksling mellom disse.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok. Jeg overtolket nok førsteinnlegget litt mer, jeg mener overstadig godt humør, unatrulig mye energi og en brå veksling mellom disse.

Vel NHD skriver bare ut i fra hva som står der - "theLove" kan sikkert være bipolar åkke som. :-)

Gjest kjenner en som....
Skrevet

Hva hvis man bare går fra topp til bunn når noe bestemt skjer og visse minner trigges? Eller kanskje prøver å kjempe mot den egentlige (depressive) følelsen med å prøve å være så glad som mulig, helt til man ikke greier det mer? Er det også "typisk borderline"?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva hvis man bare går fra topp til bunn når noe bestemt skjer og visse minner trigges? Eller kanskje prøver å kjempe mot den egentlige (depressive) følelsen med å prøve å være så glad som mulig, helt til man ikke greier det mer? Er det også "typisk borderline"?

Jeg vet ikke helt, men trur du er for mye inne på "følelsesmessige spekulasjoner" nå... du må tenke på at diagnosene (og det er jo det vi snakker om...) er basert på veldig klare beskrivelser av adferd, og ikke er fundert på årsaker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...