Gå til innhold

Normale tanker?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Når jeg skal legge meg tenker jeg som regel alltid på helsen min. Jeg tenker på hjerteinfarkt etc, og hjerneslag...

Syns det er ganske skremmende å tenke på dette. Jeg har ikke lyst til å dø. Jeg har lyst til å bli gammel.

Jeg lurer på om dette er normale tanker, eller om jeg bør notere meg at jeg må snakke med min behandler om dette.

Andre ganger, når jeg har slitt ekstra, har jeg fått tanker om at hjernen min skal ta fyr etc, men dette er vel mer parnaoide ting, og etter at vi økte dosen med AP har jeg ikke disse tankene. - men har disse tankene noen sammenheng med den generelle helseangsten?

Ofte er det slik at jeg ikke får sove med disse tankene - men det går seg til etterhvert om jeg tar truxal og lar disse virke noen timer...

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er jo nesten rart at hjernen din ikke har tatt fyr :-)Ta deg en tur ut. Sett deg på en benk og mat duene.Øk deretter aktiviteten litt hver dag. Det vil hjelpe.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er jo nesten rart at hjernen din ikke har tatt fyr :-)Ta deg en tur ut. Sett deg på en benk og mat duene.Øk deretter aktiviteten litt hver dag. Det vil hjelpe.

Ja igrunn... er glad jeg har medisiner som sløver ned hjernen.

Skrevet

Hei!

Du er nok en hypokonder og det fins det god hjelp for.

Noe som heter hypokonderklinikken, be om henvising.

Vil du bli gammel bør du ikke bekymre deg så mye.

Jeg sa til en venninne at hun burde slutte å lese på Internet om sykdom og at jeg trodde det var mer sannsynlig hun ville dø av bekymring enn av reell sykdom. Hun sluttet så å snakke om sykdom, jeg liker ikke sykdoms-snakk, når det inntar sykelige dimensjoner, der man tror man lider av alt. Da er det ikke reellt.

Jeg syns det er unormalt å kjenne etter om man lider / har vondt noe sted. Får man vondt oppdager man det fort, feks kink i ryggen, da kan du ikke bøye deg osv... Til man får virkelig vondt og ikke kan gå eller bruke armen, så bør man tenke at det går over.

Jeg har senebetennelse nå i armen (selvdiagnostisert), men fordi det er venstre arm klarer jeg meg bra uten å gå til legen, det vil nok gå over bare jeg avlaster og ikke bærer så mye,. Hadde det vært høyre arm ville jeg nok skrevet mail til min fastlege og bedt han sende en resept.

Oppskriften på å bli gammel er faktisk å være mest mulig glad, minst mulig bekymret og tenke mye. Altså hjernekativitet er viktig, feks kjøp deg en rubiks kube det er så gøy og nå fins det mange ulike varianter. Man kan bare slappe av med den trenger ikke ta tiden og stresse, sånt bryr jeg meg lite med.

Jeg skal kjøpe en til min psykiater for hun blir så glad for alt jeg kjøper til henne, merkelig så like interesser vi har. Da jeg så et veldig interessant program som heter "The theory of everything", ble min psykiater litt oppgitt og sa, "Jeg får ikke med meg sånne programmer når de går på TV" Jeg sa til henne at jeg skulle lage en kopi til henne og da smilte hun. Nå skal jeg kjøpe den store astronomiboken til henne til jul for den kan hun ha på hytten sin slik at hun har noe givende å slappe av med.

Men altså man må tenke, finne ut av ting, være nysgjerrig. Jeg er de siste årene blitt nysgjerrig på mennesker, de oppdaget jeg dessverre litt sent.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Du er nok en hypokonder og det fins det god hjelp for.

Noe som heter hypokonderklinikken, be om henvising.

Vil du bli gammel bør du ikke bekymre deg så mye.

Jeg sa til en venninne at hun burde slutte å lese på Internet om sykdom og at jeg trodde det var mer sannsynlig hun ville dø av bekymring enn av reell sykdom. Hun sluttet så å snakke om sykdom, jeg liker ikke sykdoms-snakk, når det inntar sykelige dimensjoner, der man tror man lider av alt. Da er det ikke reellt.

Jeg syns det er unormalt å kjenne etter om man lider / har vondt noe sted. Får man vondt oppdager man det fort, feks kink i ryggen, da kan du ikke bøye deg osv... Til man får virkelig vondt og ikke kan gå eller bruke armen, så bør man tenke at det går over.

Jeg har senebetennelse nå i armen (selvdiagnostisert), men fordi det er venstre arm klarer jeg meg bra uten å gå til legen, det vil nok gå over bare jeg avlaster og ikke bærer så mye,. Hadde det vært høyre arm ville jeg nok skrevet mail til min fastlege og bedt han sende en resept.

Oppskriften på å bli gammel er faktisk å være mest mulig glad, minst mulig bekymret og tenke mye. Altså hjernekativitet er viktig, feks kjøp deg en rubiks kube det er så gøy og nå fins det mange ulike varianter. Man kan bare slappe av med den trenger ikke ta tiden og stresse, sånt bryr jeg meg lite med.

Jeg skal kjøpe en til min psykiater for hun blir så glad for alt jeg kjøper til henne, merkelig så like interesser vi har. Da jeg så et veldig interessant program som heter "The theory of everything", ble min psykiater litt oppgitt og sa, "Jeg får ikke med meg sånne programmer når de går på TV" Jeg sa til henne at jeg skulle lage en kopi til henne og da smilte hun. Nå skal jeg kjøpe den store astronomiboken til henne til jul for den kan hun ha på hytten sin slik at hun har noe givende å slappe av med.

Men altså man må tenke, finne ut av ting, være nysgjerrig. Jeg er de siste årene blitt nysgjerrig på mennesker, de oppdaget jeg dessverre litt sent.

Trur ikke jeg er noen hypokonder... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...