Gå til innhold

Boliglån og aksjefond

Anbefalte innlegg

Gjest DOLlars
Skrevet

Finnes det en type boliglån der en kan betale ned så mye en ønsker hver måned, i tillegg til en fast sum? Noen måneder har jeg mye til overs og tenkte da at det må da være lurt å betale ned på boliglånet. Mtp renten nå er det vel god sparing? Ettersom man ikke får så god rente på høyrentekonto?

Og nå i disse urolige børstider... hva gjør dere med aksjefondene deres? Jeg har fast sparing på tre fond, langsiktig på alle. Jeg tenker at jeg kan fortsette å spare det samme beløpet fremover, siden det en gang må snu. Men er det lurt å spare et litt mindre beløp nå, og heller øke igjen når bunnen er nådd?

Skrevet

Søk på fleksilån.

Aksjefond vil jeg ikke gi råd om.

Skrevet

I min bank, Fokus, heter dette boligkreditt. Jeg betaler akkurat det som passer meg hver måned.

Ved å fortsette med samme beløp, få du mer/flere aksjer per krone når kursene er lave. Når de stiger igjen, har du tjent desto mer. Jeg fortsatte med det samme beløpet under krisen i 2008.

Du må vurdere sterkt om det er lønnsomt å spare i aksjefond ves å betale ned maksimalt på lånet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...