Gå til innhold

Vil ha hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått opp for meg nå, jeg er på vei til å bli skikkelig dårlig. Det tar over mer og mer på en måte, er redd. Hvilke medisiner vil kunne hjelpe? Tror jeg bare trenger en lav dose AP, hva er da best? Vil ikke legge på meg masse, har lyst å trene å være sunn. Har drukket noen cider hver kveld nesten i sommer, + en to seroquel for å sove.

Har tenkt på å ringe å få en time i neste uke, skal "hjem" fredag. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, tror du de forstår hvis jeg sier jeg vil ha AP?

Tror du de vil hjelpe meg? Jeg vil ha hjelp, og skal høre på det de sier...

Skrevet

Dette er jo kjempebra, du tar signalene på alvor. Kontakt din behandler/lege og be om hjelp, legg frem dine forslag. Konkret hva som er best for deg ang medisiner er umulig for oss å mene noe om, men din behandler kjenner jo din sykehistorie så jeg er overbevist om at vedk vil ha forslag å komme med. Håper du får en ok siste rest av ferie.

Skrevet

Dette er jo kjempebra, du tar signalene på alvor. Kontakt din behandler/lege og be om hjelp, legg frem dine forslag. Konkret hva som er best for deg ang medisiner er umulig for oss å mene noe om, men din behandler kjenner jo din sykehistorie så jeg er overbevist om at vedk vil ha forslag å komme med. Håper du får en ok siste rest av ferie.

''men din behandler kjenner jo din sykehistorie ''

Bare litt, ny plass. Tusen takk, skal ringe dem i morgen. Vil ikke bli så dårlig at jeg blir innlagt :)

Skrevet

''men din behandler kjenner jo din sykehistorie ''

Bare litt, ny plass. Tusen takk, skal ringe dem i morgen. Vil ikke bli så dårlig at jeg blir innlagt :)

Men via journal? Så flott at du tar tak i dette og ønsker hjelp.

Skrevet

Men via journal? Så flott at du tar tak i dette og ønsker hjelp.

De fikk epikrise da, sier i grunn lite om meg. Jeg vil nå, orker ikke dette lenger. Orker ikke leve som dette...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

De fikk epikrise da, sier i grunn lite om meg. Jeg vil nå, orker ikke dette lenger. Orker ikke leve som dette...

Du kan jo starte med å slutte med den cideren din... :-)

Merket det selv, at det er farlig...

Skrevet

Du kan jo starte med å slutte med den cideren din... :-)

Merket det selv, at det er farlig...

Ja, vil slutte med cideren og. Det er medisin for meg nå, må få ordet opp i dette :)

Føler meg trist i tilegg, har ekle tanker. Tanker jeg snart mister kontroll over, er derfor jeg vil ha hjelp. Håper bare det er mulig, redd for å si sannheten og.

Skrevet

Jeg tror du vil få hjelp om du ber om det. Synes det er godt å lese at du ønsker hjelp nå. Synes jeg har kunnet se av ting du har skrevet de siste ukene, at du har det ekstra kaotisk tankemessig nå.

Skrevet

Jeg tror du vil få hjelp om du ber om det. Synes det er godt å lese at du ønsker hjelp nå. Synes jeg har kunnet se av ting du har skrevet de siste ukene, at du har det ekstra kaotisk tankemessig nå.

''ekstra kaotisk tankemessig nå.''

Det er nok sant, sliter veldig. Var glad det var ei som så det i går, fortalte om det...alt sammen. Det var godt å si det høyt, heldigvis har jeg hatt dere her :)

Sa til henne at jeg skrev alt på et nettsted, hun mente det var på tide å få hjelp. Er glad for å høre det høyt og, ingen ser meg.

Tror du jeg kan si når jeg ringer at jeg sliter med kaotiske tanker, og vil ha medisin for det?

Skrevet

''ekstra kaotisk tankemessig nå.''

Det er nok sant, sliter veldig. Var glad det var ei som så det i går, fortalte om det...alt sammen. Det var godt å si det høyt, heldigvis har jeg hatt dere her :)

Sa til henne at jeg skrev alt på et nettsted, hun mente det var på tide å få hjelp. Er glad for å høre det høyt og, ingen ser meg.

Tror du jeg kan si når jeg ringer at jeg sliter med kaotiske tanker, og vil ha medisin for det?

Ja, det kan du godt si. Du kan også si at du selv tenker at du står i fare for å bli ganske syk, og at du ønsker å stoppe dette.

Lykke til :-)

Skrevet

Ja, det kan du godt si. Du kan også si at du selv tenker at du står i fare for å bli ganske syk, og at du ønsker å stoppe dette.

Takk :)

Det skal jeg si.

Skrevet

Hadde ferie hun, og må bare si at det er veldig ydmykende å be om hjelp. Føler jeg gjør noe galt, og burde klare å ordne opp i dette selv. Tar det som et tegn at hun ikke var der, ikke meningen :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan dessverre ikke forvente at brukerne og meg husker dine tidligere innlegg. Du må derfor gjenta symptomer, diagnose, medisiner, dosering og slikt i et nytt innlegg for at det skal være mulig å gi et godt svar.

Skrevet

Du kan dessverre ikke forvente at brukerne og meg husker dine tidligere innlegg. Du må derfor gjenta symptomer, diagnose, medisiner, dosering og slikt i et nytt innlegg for at det skal være mulig å gi et godt svar.

Beklager nhd :)

Skrevet

Symptomer: Masse energi/lite energi. Forvirra i hodet/klar i hodet. Paranoid/normal...tilnærmet. Overnaturlige tanker...ikke overtroisk. Konspirasjonsteorier. Trist for tia, men andre ganger opptimistisk og glad. Tung i hodet,masse tanker. Vondt i kroppen,mareritt..som jeg ofte tror er virkelighet. Håpløshet! Redd! Tror enkelte ser alt jeg gjør, hører alt jeg sier. mm...

Diagnoser: schizotyp...ptsd,ocd,agorafobi, idetitetusikker,eupf..og sikkert mer jeg ikke kommer på.

Medisin for psykisk/søvn: quitapin...

Har lyst..lyst og lyst. Vil prøve en medisin som kan hjelpe mot dette. Mulig bp diagnose, men det tar nok tid å finne ut av. Masse påkjenninger for tia, og fremtiden er usikker. Vet ikke hva som skjer...

Kan du gi råd nå?

Skrevet

Symptomer: Masse energi/lite energi. Forvirra i hodet/klar i hodet. Paranoid/normal...tilnærmet. Overnaturlige tanker...ikke overtroisk. Konspirasjonsteorier. Trist for tia, men andre ganger opptimistisk og glad. Tung i hodet,masse tanker. Vondt i kroppen,mareritt..som jeg ofte tror er virkelighet. Håpløshet! Redd! Tror enkelte ser alt jeg gjør, hører alt jeg sier. mm...

Diagnoser: schizotyp...ptsd,ocd,agorafobi, idetitetusikker,eupf..og sikkert mer jeg ikke kommer på.

Medisin for psykisk/søvn: quitapin...

Har lyst..lyst og lyst. Vil prøve en medisin som kan hjelpe mot dette. Mulig bp diagnose, men det tar nok tid å finne ut av. Masse påkjenninger for tia, og fremtiden er usikker. Vet ikke hva som skjer...

Kan du gi råd nå?

Tenker for øyeblikket på at jeg er redd for å legge meg, fordi det er en portal utenfor rommet til andre dimensjoner. Men i morgen er det ut på reise, stress stress stress!!!

Men jeg er med,yey! Får se hvor langt jeg klarer å strekke strikken. Tar ei pille og legger meg. Må skifte fokus, men det går ikke når det er så forbaska mørkt ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...