Gå til innhold

Vil dele denne med dere...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://fotball.rbnett.no/eliteserien/article206986.ece

Har snakket mye om dette, men ikke funnet ordet. Så kommer Solskjær med det: Konsentrasjonslekkasje.

Les det han skriver. Dette er viktig for mange i mange sammenhenger. Vi hefter oss bort i utenforliggende saker og/eller saker det ikke er mulig å gjøre noe med. Så mister vi fokus på det vi egentlig skal ha fokus på og det målet vi har satt oss. Opplever så ofte at personer ikke kommer videre nettopp pga: Konsentrasjonslekkasje.

Gjest påsana
Skrevet

Nok et flott ord. Fra nå av skal jeg gå rundt og si at jeg lekker og av den grunn når jeg ikke mine mål ;)

Skrevet

Et flott ord!

Mvh kommende norsklærer flyfly

Gjest fant ingen løsning
Skrevet

Ja det er jo flott det, men hva når man prøver å studere men så kverner de vonde følelsene konstant? og alt man vet er at man er alene i verden, fordi familien hater en?

Da kan man være veldig bevisst på at man har en konsentrasjonslekkasje, men hvordan fikser man den? "Snakke om følelsene sine"?

Skrevet

Ole Gunnar er en fantastisk fyr!! heia Molde, de kommer til å ta gull i år:-)

Skrevet

Ja det er jo flott det, men hva når man prøver å studere men så kverner de vonde følelsene konstant? og alt man vet er at man er alene i verden, fordi familien hater en?

Da kan man være veldig bevisst på at man har en konsentrasjonslekkasje, men hvordan fikser man den? "Snakke om følelsene sine"?

Kanskje ved delvis å snakke med en behandler om følelsene, men også ved å komme frem til små og konkrete målsettinger og jobbe mot disse.

Skrevet

Hei!

Det har nok skjedd med meg, jeg vet ikke når det inntraff, men etter at jeg fikk diagnosen asperger syndrom for da skulle jeg lære mye som jeg ikke kunne noe om.

Jeg gikk kurs og lærte ingenting for det var om sånne vanskelige ting som mennesker og venner og hva ting betyr. Jeg leste bøker og jeg lurer noen ganger på hva jeg har lært, men min psykiater sier; Mye.

Da mistet jeg fokus på sånne ting jeg er flink til...

hmm, derfor skal jeg tenke mye på det ordet.

Og spørre min psykiater hva hun syns.

Takk

Gjest ambrose
Skrevet

''Helt fra første møte med spillerne i vinter har vi poengtert at vi ikke kan ha konsentrasjonslekkasje på grunn av dommeravgjørelser. Spillere gjør feil, dommere gjør feil, og vi må akseptere at ikke alle avgjørelsene blir som vi ønsker oss.

Mer ønsker ikke Solskjær å si om de omdiskuterte situasjonene på Lerkendal. Han har for lengst rettet oppmerksomheten mot søndagens kvartfinalekamp i Fredrikstad.''

Antar det var dette du tenkte på; at vi henger oss opp i ting vi ikke kan gjøre noe med og/eller ha kontroll over - og det gjør så vi glemmer å fokusere på/konsentrere oss om det vi skal for at vi skal komme oss videre.

(Eller noe sånt).

Skrevet

''Helt fra første møte med spillerne i vinter har vi poengtert at vi ikke kan ha konsentrasjonslekkasje på grunn av dommeravgjørelser. Spillere gjør feil, dommere gjør feil, og vi må akseptere at ikke alle avgjørelsene blir som vi ønsker oss.

Mer ønsker ikke Solskjær å si om de omdiskuterte situasjonene på Lerkendal. Han har for lengst rettet oppmerksomheten mot søndagens kvartfinalekamp i Fredrikstad.''

Antar det var dette du tenkte på; at vi henger oss opp i ting vi ikke kan gjøre noe med og/eller ha kontroll over - og det gjør så vi glemmer å fokusere på/konsentrere oss om det vi skal for at vi skal komme oss videre.

(Eller noe sånt).

Korrekt :-)

Gjest tidligere volleyballspiller
Skrevet

Som vi sa i min tid på volleyballbanen: "Neste ball! Neste ball!"

Tenk alltid på det neste som skal skje, ikke på det som har hendt og som du ikke får gjort noe med. På volleyballbanen kommer poengene fort, og mister man fokus og konsetrasjon på spillet ligger man fort mange poeng etter.

Neste ball! Neste ball!

-Det er sånn man vinner kamper! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...