Gå til innhold

Hvor opplagt må man være for terapi

Anbefalte innlegg

Gjest blå og rød og gul
Skrevet

Går på 20 mg cipralex og lurer på om jeg kan trenge samtalebehandling. Men, er så uendelig trøtt og utmattet hele tiden at jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal orke. Prioriterer barn og jobb. Klarer knapt å føre en samtale når jeg ikke må. Ser for meg en taus psykolog og jeg som nesten sovner.... Vet liksom ikke om samtalebehandling blir mer belastning enn nytte. Har ingen fryktelige opplevelser å være deprimert for, s burde egentlig bare kunne ta meg sammen. Hva tror andre?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For det første så kan depresjon fint oppstå uten "psykologiske" årsaker. Det der med at du bare kunne tatt deg sammen sier du sikkert bare fordi du har dårlig selvfølelse, som jo gjerne kommer av depresjon...

Men, for det andre: en må være motivert for terapi. En må delta. Er du ikke det, har du ikke noen nytte av det. Hvorvidt du er det, er et spørsmål du må stille deg selv. Kanskje du kan bli det etterhvert?

Gjest ambrose
Skrevet

For det første så kan depresjon fint oppstå uten "psykologiske" årsaker. Det der med at du bare kunne tatt deg sammen sier du sikkert bare fordi du har dårlig selvfølelse, som jo gjerne kommer av depresjon...

Men, for det andre: en må være motivert for terapi. En må delta. Er du ikke det, har du ikke noen nytte av det. Hvorvidt du er det, er et spørsmål du må stille deg selv. Kanskje du kan bli det etterhvert?

Det var et bra svar :)

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...