Gondor Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 På tide å kontakte AA eller lignende etter å ha drukket fire uker i sommerferien og ikke klarer å slutte? Viljestyrke er lik null. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Mener du at du har drukket uavbrutt i fire uker i våkentilstand, eller at du har tatt et glass alkohol hver dag i fire uker? Det er stor forskjell. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Mener du at du har drukket uavbrutt i fire uker i våkentilstand, eller at du har tatt et glass alkohol hver dag i fire uker? Det er stor forskjell. Jeg har stort sett drukket uavbrutt. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Jepp. jeg har nettopp ringt AA. Jeg tror det er veien å gå. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 jeg har nettopp ringt AA. Jeg tror det er veien å gå. Jeg håper det vil hjelpe deg! Slik jeg har forstått det har du jo strevd ganske lenge og mye med alkoholen. Ikke noe galt i å prøve de hjelpetilbudene som finnes! 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Jeg håper det vil hjelpe deg! Slik jeg har forstått det har du jo strevd ganske lenge og mye med alkoholen. Ikke noe galt i å prøve de hjelpetilbudene som finnes! Takk skal du ha! Sitter her med en six pack og jeg er en ganske liten dame. Der nede på ferieøya drakk jeg gjerne tolv pils per dag. Med barna som tilskuere. 0 Siter
Gjest litt erfaring Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 jeg har nettopp ringt AA. Jeg tror det er veien å gå. I tillegg kan det kanskje være til hjelp å få behandling/veiledning på en rusinstitusjon. Det finnes en del tilbud rundt om i landet. Selv har jeg vært med i samtalegruppe, og jeg tror mange var fornøyd med den støtten og den forpliktelsen som lå i det felleskapet. For å komme med på et slikt opplegg kan fastlegen henvise. Det pleier å gå greit. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 I tillegg kan det kanskje være til hjelp å få behandling/veiledning på en rusinstitusjon. Det finnes en del tilbud rundt om i landet. Selv har jeg vært med i samtalegruppe, og jeg tror mange var fornøyd med den støtten og den forpliktelsen som lå i det felleskapet. For å komme med på et slikt opplegg kan fastlegen henvise. Det pleier å gå greit. Takk for svar. Skal til fastlegen min i september. Jeg har hatt henne i over ti år så jeg stoler på henne. Jeg får lufte problemet. Selv om det smerter meg. 0 Siter
Gjest litt erfaring Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Takk for svar. Skal til fastlegen min i september. Jeg har hatt henne i over ti år så jeg stoler på henne. Jeg får lufte problemet. Selv om det smerter meg. Du komemr til å bli overrasket over hvor greit og "vanlig" dette problemet er. Egentlig skikkelig trivielt selvom det for oss som sliter med dette problemet fremstår som rene dommedag! Det var så lettvint og ukomplisert å få henvisningen at jeg ikke en gang husker at det skjedde. Da jeg kom til avrusningsinstitusjonen (Trasopp) så fikk jeg en kontaktperson som jeg hadde de innledende samtaler med før jeg kom med i en samtalegruppe bestående av mennesker med tilsvarende problemer. Veldig greit egentlig. Jeg skal ikke si at jeg ikke samtidig har vært flau over det at jeg har gjennomgått slik behandling og at jeg ikke akkurat har flagget dette i selskapslivet, men det var faktisk greit å forholde seg til denne delen av hjelpeapparatet. Jeg ønsker deg all lykke til. Kanskje sender du en liten melding ut til oss om hvordan det har gått når du kommer så langt!? 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Du komemr til å bli overrasket over hvor greit og "vanlig" dette problemet er. Egentlig skikkelig trivielt selvom det for oss som sliter med dette problemet fremstår som rene dommedag! Det var så lettvint og ukomplisert å få henvisningen at jeg ikke en gang husker at det skjedde. Da jeg kom til avrusningsinstitusjonen (Trasopp) så fikk jeg en kontaktperson som jeg hadde de innledende samtaler med før jeg kom med i en samtalegruppe bestående av mennesker med tilsvarende problemer. Veldig greit egentlig. Jeg skal ikke si at jeg ikke samtidig har vært flau over det at jeg har gjennomgått slik behandling og at jeg ikke akkurat har flagget dette i selskapslivet, men det var faktisk greit å forholde seg til denne delen av hjelpeapparatet. Jeg ønsker deg all lykke til. Kanskje sender du en liten melding ut til oss om hvordan det har gått når du kommer så langt!? Tusen takk. 0 Siter
Gjest litt erfaring Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Takk skal du ha! Sitter her med en six pack og jeg er en ganske liten dame. Der nede på ferieøya drakk jeg gjerne tolv pils per dag. Med barna som tilskuere. Som et lite apropos til det du skriver her så var det en på samtalegruppen jeg deltok i som hver dag drakk en hel flaske Jegermeister (skrives det slik?) før sin 12-årige datter kom hjem fra skolen. Hun var da i en ekstremt dårlig forfatning da datteren kom hjem. Hun var fysisk dårlig, kastet opp og var enormt fortvilet over hele situasjonen. Hun visste så vel at dette var fullstendig galt men klarte ikke å ta styringen. Hun var en flott dame; velkledd og reflektert, og med en beundringsverdig innsikt i sin egen situasjon. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Som et lite apropos til det du skriver her så var det en på samtalegruppen jeg deltok i som hver dag drakk en hel flaske Jegermeister (skrives det slik?) før sin 12-årige datter kom hjem fra skolen. Hun var da i en ekstremt dårlig forfatning da datteren kom hjem. Hun var fysisk dårlig, kastet opp og var enormt fortvilet over hele situasjonen. Hun visste så vel at dette var fullstendig galt men klarte ikke å ta styringen. Hun var en flott dame; velkledd og reflektert, og med en beundringsverdig innsikt i sin egen situasjon. De skal ringe meg i morgen. Det er et møte allerede da. 0 Siter
Gjest Atman Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 De skal ringe meg i morgen. Det er et møte allerede da. Så bra :-) For mye alkohol er ikke bra, særlig ikke hvis du har små barn. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Nå har jeg lest tråden og dette høres rett og slett ikke bra ut. Klarer du ikke å slutte så sier det seg selv at du har et problem. Be om hjelp så raskt som mulig og hold deg langt unna flaska heretter. Prøver du igjen så havner du fort ut i samme uføret du er i nå og det går mange ganger raskere neste gang enn hva det gjorde første gangen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.