Gå til innhold

Forhold

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hvis en prater mye med en person, så får en mer forhold til personen. Hvis en er lenge på et sted (f.eks ens bosted), så får en et forhold til stedet. Er de samme type forhold det er snakk om. Eller er dette to forskjellige forhold av ulike karakter, men som har noe felles over seg likevel, med at det er et forhold til noe/noen?

Gjest fredagsnatten
Skrevet

" Eller er dette to forskjellige forhold av ulike karakter, men som har noe felles over seg likevel, med at det er et forhold til noe/noen?"

ja det vil jeg si. Jeg klarer ikke sammenligne personer og sted, personer involverer jeg meg mer i om du forstår (de jeg liker vel og merke), man blir kjent, går gjennom glade/tunge dager med. Sted er noe annet, men det har på samme tid noe likt over seg. Eks mitt barndomssted hvor jeg vokste opp, det trygge nære og varme stedet jeg er så knyttet til. Jeg vet ikke om dette ga deg noe svar egentlig, men jeg ville bare si at for meg er det slik at jeg absolutt får et forhold til et sted og til personer, men langt hyppigere forhold til personer enn til sted.

Skrevet

" Eller er dette to forskjellige forhold av ulike karakter, men som har noe felles over seg likevel, med at det er et forhold til noe/noen?"

ja det vil jeg si. Jeg klarer ikke sammenligne personer og sted, personer involverer jeg meg mer i om du forstår (de jeg liker vel og merke), man blir kjent, går gjennom glade/tunge dager med. Sted er noe annet, men det har på samme tid noe likt over seg. Eks mitt barndomssted hvor jeg vokste opp, det trygge nære og varme stedet jeg er så knyttet til. Jeg vet ikke om dette ga deg noe svar egentlig, men jeg ville bare si at for meg er det slik at jeg absolutt får et forhold til et sted og til personer, men langt hyppigere forhold til personer enn til sted.

Takk for svar.

Kanskje det er slik, at når en prater med en person...så oppstår det et personlig forhold, men når en får forhold til et sted, så er det en annen type forhold..At det er forhold i begge tilfeller, men av forskjellig karakter.

Hvis en får vite at en har et søsken, som en aldri har sett...så vil en automatisk få et forhold til den personen, selv om en aldri har sett hverandre før...Men da blir det vel enda et annet forhold igjen.... som ikke har noe med personlig forhold å gjøre, men et familie-forhold / blods-forhold...

Så det blir vel kanskje slik da....at en kan ha / forhold til personer og ting, men forhold av ulike karakter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...