Gå til innhold

"Mosque Bye-bye"-spillet

Anbefalte innlegg

Det vet da vel ikke jeg og skjønner ikke hvorfor i alle dager du er så opptatt av det??

Fordi du påstår at venstreorienterte grupper er så "godt representert", og da er det naturlige spørsmålet:

1) Hvilke grupper sikter du til?

2) Er de i Norge, eller i Norden?

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Bookworm

12

• megler Smekk

6

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Fordi du påstår at venstreorienterte grupper er så "godt representert", og da er det naturlige spørsmålet:

1) Hvilke grupper sikter du til?

2) Er de i Norge, eller i Norden?

Det er ikke jeg som påstår dette. Det er interpool. Jeg sitter ikke her og henter ting fra løse luften.

Det er ikke jeg som påstår dette. Det er interpool. Jeg sitter ikke her og henter ting fra løse luften.

Vel, det er du som bruker det som argument. Da ville det vært naturlig at du i hvert fall kunne navnet på noen av disse påståtte trusselgruppene? Eller noe om deres politiske ståsted?

Har PST snakket om at disse gruppene er i Norge? Ikke det?

Gjest påsana

Som sagt, jeg glemmer ikke noen av "sidene", enten det er snakk om venstreorienterte, eller høyreorienterte muslimer/kristne.

Du virker som du har ekstremt mye mer fokus på den ene siden og det fører til noe ensidighet :). Det behøver selvsagt ikke bety at du glemmer den andre siden, men det sjelden det kommer til uttrykk hos deg.

Du virker som du har ekstremt mye mer fokus på den ene siden og det fører til noe ensidighet :). Det behøver selvsagt ikke bety at du glemmer den andre siden, men det sjelden det kommer til uttrykk hos deg.

Som sagt, fordi andre fokuserer slik på det at det diskuteres opp, ned og i mente, og med et saklighetsnivå som skraper bunnen.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Vel, det er du som bruker det som argument. Da ville det vært naturlig at du i hvert fall kunne navnet på noen av disse påståtte trusselgruppene? Eller noe om deres politiske ståsted?

''I løpet av de 3 siste årene var det 940 terrorhendelser i Europa. 5 av dem utført av muslimer. 935 av andre''

Dette skrev du og jeg regner med at du fant dette nøyaktig på samme sted hvor jeg fant det jeg skrev.

Jeg leste ikke bare overskriften.

Gjest Nickløsheletida

Er det ikke denne du også har lest? Da har du vel lest det samme som meg eller?

http://ipad.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

Er det ikke denne du også har lest? Da har du vel lest det samme som meg eller?

http://ipad.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

Men det står intet der om noen venstreekstremister som er aktive i Norge, eller engang i Norden...

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Men det står intet der om noen venstreekstremister som er aktive i Norge, eller engang i Norden...

Med vennlig hilsen

Siden vi har hentet opplysninger fra samme sted, så ser du vel at dette gjelder Europa. Hva er det du vil frem til?

Siden vi har hentet opplysninger fra samme sted, så ser du vel at dette gjelder Europa. Hva er det du vil frem til?

At hvis man skal vurdere terrorfaren i Norge, så er et godt utgangspunkt å begynne med grupper som faktisk eksisterer her.

På den ekstreme høyresiden så ser man internasjonalt samarbeid. Jihadister reiser rundt og får opplæring. ABB reiste rundt til mange land, og EDL kom på besøk til NDL, for eksempel.

Greske anarkister, derimot, har neppe satt sin fot i Norge.

Gjest Nickløsheletida

At hvis man skal vurdere terrorfaren i Norge, så er et godt utgangspunkt å begynne med grupper som faktisk eksisterer her.

På den ekstreme høyresiden så ser man internasjonalt samarbeid. Jihadister reiser rundt og får opplæring. ABB reiste rundt til mange land, og EDL kom på besøk til NDL, for eksempel.

Greske anarkister, derimot, har neppe satt sin fot i Norge.

Det var du som snakket om Europa. Ikke Norge. Du skrev dette:

''I løpet av de 3 siste årene var det 940 terrorhendelser i Europa. 5 av dem utført av muslimer. 935 av andre''

Jeg svarte deg bare på hvem som var godt reprentert blandt de 935 andre. I forgårs skrev du at det var høyreekstreme grupper. I går modererte du deg litt og nevnte ikke noe om hvem de 935 andre var. Nå vet du at venstreorienterte grupper er godt representert. Det var bare det jeg ville opplyse deg om.

Annonse

Det var du som snakket om Europa. Ikke Norge. Du skrev dette:

Jeg svarte deg bare på hvem som var godt reprentert blandt de 935 andre. I forgårs skrev du at det var høyreekstreme grupper. I går modererte du deg litt og nevnte ikke noe om hvem de 935 andre var. Nå vet du at venstreorienterte grupper er godt representert. Det var bare det jeg ville opplyse deg om.

Jeg har selvsagt lest artikkelen, men at man ev. finner noen venstreekstremister i Spania eller Hellas har relativt liten relevans for terrorbildet i Norge.

Jeg har, for øvrig, ikke noe mindre forakt for terrorister fra venstresiden.

Gjest Nickløsheletida

Jeg har selvsagt lest artikkelen, men at man ev. finner noen venstreekstremister i Spania eller Hellas har relativt liten relevans for terrorbildet i Norge.

Jeg har, for øvrig, ikke noe mindre forakt for terrorister fra venstresiden.

''Jeg har selvsagt lest artikkelen''

Enten har du ikke lest artikkelen eller så løy du bevisst i forgårs da du skrev dette:

''Men du glemte å nevne at ut av 940 terrorhendelser de siste 3 årene, var muslimske ekstremister kun ansvarlig for 5. De 935 andre var nasjonalister, andre ikke-muslimske høyreekstreme, osv osv osv''

''Jeg har selvsagt lest artikkelen''

Enten har du ikke lest artikkelen eller så løy du bevisst i forgårs da du skrev dette:

''Men du glemte å nevne at ut av 940 terrorhendelser de siste 3 årene, var muslimske ekstremister kun ansvarlig for 5. De 935 andre var nasjonalister, andre ikke-muslimske høyreekstreme, osv osv osv''

Og hva var løgn der?

Gjest Nickløsheletida

Det kan godt være at du baker det inn i "andre ikke muslimske", men det er betenkelig når vi snakker om terror at du unnlater og nevnte venstreorienterte.

Og siden du var bekymret for Norge bør du lese denne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080917

Og siden du var bekymret for Norge bør du lese denne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080917

Ja, det du linker til var ca 4 dager etter bomben.

Da de fikk inn informasjon kom de imidlertid til en litt annen konklusjon:

''EU vil trappe opp kampen mot anti-islamsk terror''

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7745081

Jeg regner med du synes det er fornuftig?

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Ja, det du linker til var ca 4 dager etter bomben.

Da de fikk inn informasjon kom de imidlertid til en litt annen konklusjon:

''EU vil trappe opp kampen mot anti-islamsk terror''

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7745081

Jeg regner med du synes det er fornuftig?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er det fornuftig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...