Gå til innhold

Tørrfisk er sunt og godt mmm

Anbefalte innlegg

Gjest spis mer fisk

Rikt på proteiner, omtrent ikke fett og lite kalorier :-)

I tillegg inneholder det viktige mineraler som selen og jod. En fin måte å få i seg fisk på.

Det lukter kanskje ikke så godt, men smaken er lett å bli hekta på når du først har begynt å tygge dette. Selv liker jeg ikke de harde tørrfiskene, spørs hva den er laget av, jeg foretrekker flatbanket hyse eller torsk, de er lettere å tygge og smaker godt.

For dere som trener er det mye bedre å spise tørrfisk enn å peise i dere proteinpulver av ulike varianter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368724-t%C3%B8rrfisk-er-sunt-og-godt-mmm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

8

• morsan

5

• mariaflyfly

5

• Dorthe

3

Gjest trådstarter

Som den ene tørrfisken sa til den andre: Long time no sea!

Tørr humor eller :D

Jeg har slått meg på tørrhetsbølgen nå.

Spiser tørket frukt, nøtter og tørket fisk som snacks.

Og vet du hva? Jeg har gått ned 2 kg på under en uke! Pga tørketiden? :D

Har ikke sett folk spise tørrfisk siden jeg var liten. Da var det noen unger i blokka som hadde foreldre fra Nord-Norge. De gikk rundt med tørrfisk og gumlet på det om sommeren, husker jeg ;-)

Tror jeg smakte det én gang, og det holdt.

Men det er helt sikkert sunt!

Annonse

Gjest Elextra

Tørrfisk er py.

Husker en gang jeg skulle på vorspiel før en fest med en gjeng nordlendinger. Noen ble bedt om å ta med litt snacks, og jeg fikk hakeslepp da de kom med flere poser tørrfisk. Og det uten noen form for ironi eller humor - det var helt vanlig for dem å knaske tørrfisk på vorspiel *rister på hodet*.

Gjest trådstarter

Helt enig jeg, men vet ingen steder man kan få tak i det.

De selger det i dagligvaren her, men kan hende d er vanskelig å få tak i på østlandet. I så fall kan du bestille på www.torrfiskpiraten.com :)

Har bestilt der et par ganger før, kjapp levering og god kvalitet.

Men de hadde bedre utvalg før da, med spennende varianter.

Annonse

Gjest trådstarter

Tørrfisk er det beste jeg vet!! Synd det er dyrt å kjøpe de småpakningene i butikken :( Kunne spist det døgnet rundt, om mulig ;)

Ja, synd det sunneste snopet er det dyreste. Koster minst 30 kr for en liten pk på 30 gram eller så, er jo spist opp på null komma niks, lurer på å kjøpe meg en 2 kg torskeside fra torrfiskpiraten hihi

Slaffffffffffs :-)

Enig i at det er godt. En pose tørrfisk-snacks reddet livet mitt en gang jeg ikke fikk mulighet til å spise pga. diverse omstendigheter.

Bare husk på at man får ganske - eh - karakteristisk ånde av det.

Da er det jo bare å hive innpå noen hvitløksbåter, så får ånden straks en annen karakteristikk. :P

De selger det i dagligvaren her, men kan hende d er vanskelig å få tak i på østlandet. I så fall kan du bestille på www.torrfiskpiraten.com :)

Har bestilt der et par ganger før, kjapp levering og god kvalitet.

Men de hadde bedre utvalg før da, med spennende varianter.

Takk, det skal jeg prøve. Jeg har kjøpt i asiatisk forretning, men den har sånn rar smak, sikkert den fiskesausen de har på alt som jeg ikke liker ;o)

Ja, synd det sunneste snopet er det dyreste. Koster minst 30 kr for en liten pk på 30 gram eller så, er jo spist opp på null komma niks, lurer på å kjøpe meg en 2 kg torskeside fra torrfiskpiraten hihi

Slaffffffffffs :-)

Prøved tørrfisk og øl? En sensommerkveld..... nydelig:)

Takk, det skal jeg prøve. Jeg har kjøpt i asiatisk forretning, men den har sånn rar smak, sikkert den fiskesausen de har på alt som jeg ikke liker ;o)

Asiatisk tørrfisk er for salt eller søt etter min smak, også bruker de så rare fisker. Vi har innimellom marked på havna, ellers har coop her oppe ofte tilbud på tørrfisk. Den beste vi har hatt kjøpte vi fra en gubbe der foreldrene mine bor, han hadde funnet opp en automatisk tørrfiskbanker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...