Gå til innhold

Tørrfisk er sunt og godt mmm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

8

• morsan

5

• mariaflyfly

5

• Dorthe

3

Asiatisk tørrfisk er for salt eller søt etter min smak, også bruker de så rare fisker. Vi har innimellom marked på havna, ellers har coop her oppe ofte tilbud på tørrfisk. Den beste vi har hatt kjøpte vi fra en gubbe der foreldrene mine bor, han hadde funnet opp en automatisk tørrfiskbanker.

De hadde tørrfisk på Grønland en periode, den var god og ikke så dyr. Den måtte bankes og renses og smakte slik den skal, men den butikken gikk konk

Gjest trådstarter

Ah!

Jeg bor på sunnmøre, så her lages også mye klippfisk.... Tror jeg må finne ut hvordan jeg kan få kjøpt den i større kvanta og rimeligere;)

Jeg og bor på Sunnmøre :D

Mannen min har kontakter i klippfiskindustrien hihi,

men klippfisk er ikke like spisevennlig som tørrfisk da, litt for salt kan man si ;-)

Så at tørrfiskpiraten hadde hel torskeside på 200 gram til 150

http://torrfiskpiraten.com/store/product43.html, lurer på om jeg skal bestille...

men skal ta meg en tur på Coop og kanskje den fiskebutikken på Stormoa (fiskerberg?) og se om de har tørrfisk, sjekke om de har noe rimeligere.

Gjest trådstarter

men klippfisk er ikke like spisevennlig som tørrfisk da, litt for salt kan man si ;-)

http://torrfiskpiraten.com/store/product43.html, lurer på om jeg skal bestille...

men skal ta meg en tur på Coop og kanskje den fiskebutikken på Stormoa (fiskerberg?) og se om de har tørrfisk, sjekke om de har noe rimeligere.

Æsj linken virket ikke,

men går dere inn på siden så ser dere utvalget :-)

Nammmmmmmmm

Tror jeg må unne meg en liten pakke tørrfisk i dag uansett,

skal på Coop, så kanskje de har her og? Har bare sett småposer, men de har mange forskjellige på Coop så jeg, jeg liker best de flatbanka litt "myke", har ikke tenner til de hardeste.

Annonse

Gjest trådstarter

Herregud, hva folk får seg til å spise :(

Det er faktisk godt, dessverre lar mange seg skremme av lukta :-)

Det er jo kjempesunt og en fin måte å få i seg fisk på.

Så og si fettfri og lite kalorier, masse proteiner. Mye bedre enn å poppe i seg potetgull i alle fall :-)

Et tygg og du er hekta :-)

Greit å tygge en tyggis før du går ut for å møte folk etterpå....

Det er faktisk godt, dessverre lar mange seg skremme av lukta :-)

Det er jo kjempesunt og en fin måte å få i seg fisk på.

Så og si fettfri og lite kalorier, masse proteiner. Mye bedre enn å poppe i seg potetgull i alle fall :-)

Et tygg og du er hekta :-)

Greit å tygge en tyggis før du går ut for å møte folk etterpå....

''Et tygg og du er hekta :-) ''

Neppe.

''Mye bedre enn å poppe i seg potetgull i alle fall :-) ''

Litt av vitsen med å proppe i seg potetgull er at det skal smake godt.

candyqueen_83

Takk for tips om nettbutikk! Da vet jeg hvor jeg skal bestille noen av julegavene i år :o))

Mente tørrfisk! Pleier å blande begrepene ;)

Du får si fra om du finner billig tørrfisk på Fiskerberget! Linken du ga meg funka ikke :/

Annonse

Takk for tips om nettbutikk! Da vet jeg hvor jeg skal bestille noen av julegavene i år :o))

Tørrfisk i julegave?

Nå begynner jeg å lure på om det er meg det er noe galt med ;)

Hadde noen gitt meg en tørrfisk i julegave, ville jeg tatt det som en personlig fornærmelse og lurt på om vedkommende var riktig navla.

Men som sagt - det er mulig det er meg som er fjern.

Kanskje jeg skal lage en FU om det her på dol? ;)

candyqueen_83

Tørrfisk i julegave?

Nå begynner jeg å lure på om det er meg det er noe galt med ;)

Hadde noen gitt meg en tørrfisk i julegave, ville jeg tatt det som en personlig fornærmelse og lurt på om vedkommende var riktig navla.

Men som sagt - det er mulig det er meg som er fjern.

Kanskje jeg skal lage en FU om det her på dol? ;)

Ja, alle de jeg pleier å kjøpe gaver til elsker tørrfisk. Og tørrfisk er litt "eksklusivt". Det er høy kgpris på det så sjelden man unner seg ordentlig tørrfisk. Hvertfall jeg. Tror det blir fin gave sammen med noe drikkevarer f.eks.

Ja, alle de jeg pleier å kjøpe gaver til elsker tørrfisk. Og tørrfisk er litt "eksklusivt". Det er høy kgpris på det så sjelden man unner seg ordentlig tørrfisk. Hvertfall jeg. Tror det blir fin gave sammen med noe drikkevarer f.eks.

Hva drikker man til tørrfisk?

Hva skjedde med å unne seg parmaskinke og rødvin? ;)

''Et tygg og du er hekta :-) ''

Neppe.

''Mye bedre enn å poppe i seg potetgull i alle fall :-) ''

Litt av vitsen med å proppe i seg potetgull er at det skal smake godt.

Har du smakt tørrfisk? I motsatt fall kan du ikke uttale deg ;) Det er nydelig selv om lukta ikke akkurat indikrerer det ;)

candyqueen_83

Hva drikker man til tørrfisk?

Hva skjedde med å unne seg parmaskinke og rødvin? ;)

Godt øl f.eks :o) Vet ikke om det passer med akevitt eller noe og jeg. Jeg pleier å kun spise tørrfisk som snacks uten drikke. Spiser heller tørrfisk enn parmaskinke for å si det sånn :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...