Gå til innhold

Tørrfisk er sunt og godt mmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

De selger det som hundemat og, men den er hardere og sikkert mindre salt da de ikke skal ha i seg så mye salt, og den er nok med både skinn og bein og ofte fra bukstykkene der det er litt vondere smak. Den til mennesker er laget av beste kvalitets råstoff, passe salt og tyggevennlig.

Koster faktisk over 1000 kr kg, så det sier seg selv at dette ikke er hundemat ;-)

ok, skjønner at det er kvalitetsforskjell, for da jeg leste lenger ned her at det kostet 30 kr for 30 gram hadde jeg tenkt å foreslå at du tok en tur i dyrebutikken :-)

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

8

• morsan

5

• mariaflyfly

5

• Dorthe

3

Skrevet

Dette hendte tidlig på 80-tallet da det ikke var døgnåpne kiosker overalt. I hvertfall ikke i Volda, hvor jeg befant meg (på noe korgreier).

En pose tørrfisksnacks innkjøpt på flyplassen i Ålesund gjorde at jeg overlevde fram til første bespisning. Jeg vet ikke hvordan andre typer tørrfisk smaker, dette var beregnet på mennesker og kuttet opp i småbiter.

Det er utrolig hva som er godt hvis man er sulten nok.

He he... kortur til Volda og lukkede butikker var jo spennende nok, men jeg så nesten for meg at du var innestengt på et kott i fem dager eller noe slikt :-) Tok nok ordet "overlevde" litt mer bokstavelig enn slik jeg selv også kan bruke det når jeg nesten "dør" av sult ;-)

• 2 uker senere...
Gjest trådstarter
Skrevet

Mente tørrfisk! Pleier å blande begrepene ;)

Du får si fra om du finner billig tørrfisk på Fiskerberget! Linken du ga meg funka ikke :/

Hei, var på fiskebutikken på Stormoa i dag, husker ikke hva den heter.

Men der hadde de samme tørrfiskmerkene som tørrfiskpiraten.

Kjøpte steinbitrekling gourmet, kjempegodt og tyggbart,

119 kosta det for 100 g, var dyrt, men vel verdt det. Koster 99 på tørrfiskpiraten, men der kommer porto i tillegg så det blir 136 til sammen, så der lønner det seg bare om en bestiller i større kvanta.

Steinbit var godt, lukta mindre og hadde mildere smak og mindre bismak enn f.eks. hyse.

Skrevet

Hei, var på fiskebutikken på Stormoa i dag, husker ikke hva den heter.

Men der hadde de samme tørrfiskmerkene som tørrfiskpiraten.

Kjøpte steinbitrekling gourmet, kjempegodt og tyggbart,

119 kosta det for 100 g, var dyrt, men vel verdt det. Koster 99 på tørrfiskpiraten, men der kommer porto i tillegg så det blir 136 til sammen, så der lønner det seg bare om en bestiller i større kvanta.

Steinbit var godt, lukta mindre og hadde mildere smak og mindre bismak enn f.eks. hyse.

Tusen takk!!! Da skal jeg sjekke der en dag :)) Var forresten på Moa selv isted ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...