Gå til innhold

Kommunevalget - hvor stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi stemmer på vanlig måte, fyller vi gjerne ut stemmeseddelen hjemme (iallfall gjør jeg det), så noen kan jo se da også.

Må kanskje forhåndsstemme i år - for første gang. Har de lister fra alle partiene der, slik at vi kan stryke og gi tilleggsstemmer.?

''Må kanskje forhåndsstemme i år - for første gang. Har de lister fra alle partiene der, slik at vi kan stryke og gi tilleggsstemmer.?''

Hvis du forhåndsstemmer i egen kommune har vi selvfølgelig lister for alle partier på stemmestedet og du kan stryke og gjøre hva du vil. :o)

Forhåndsstemmer du i en annen kommune har du to muligheter.

1. du får utdelt to sedler, en for kommunestyret og en for fylkestinget og så må du krysse av for det partiet du vil stemme på

eller

2. du skriver ut liste fra det partiet du vil stemme på fra nettet og da kan du stryke og sånt om du vil. Vi har altså ikke lister for andre kommuner enn vår egen.

Skrevet

Når det gjelder selve valgdagen (e), må du stemme i den kommunen du er manntallsregistrert pr. 30. juni i år. Men det spiller ingen rolle hvor i kommunen du stemmer. Jeg forstår deg slik at du ønsker å stemme i en annen krets enn der du bor, men i samme kommune, og det er ikke noe problem.

Forhåndsstemming kan du foreta hvor du vil.

Jeg fikk ikke stemme første kommunevalg jeg hadde anledning, husket jeg. Jeg hadde nettopp flyttet, og jeg hadde ikke forhåndsstemt.

Skrevet

Kan vi stryke i år? Jeg trodde vi bare kunne kumulere forrige gang og legge til slengere? 4 år før det igjen kunne vi både stryke og kumulere og legge til slengere

Jeg mener jeg strøk kandidater sist, men er ikke sikker. I år har jeg fått omtrent 0 informasjon, kanskje fordi jeg ikke får reklame. Regner med det står på listene hva vi har lov å gjøre.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor jeg kan forhåndstemme. Tviler på at valglokalene er åpne hver dag fram til 9.10?!

På kommunen sine hjemmesider finner du nok hvor du kan forhåndsstemme, iallfall fant jeg det under min kommune.

Vi kan forhåndsstemme i rådhuset hver dag frem til 9. september. Dessuten kan vi stemme noen timer kun en bestemt dag i de andre skolekretsene.

Skrevet

Takk for svar! Jeg trodde en bare kunne forhåndsstemme enkelte steder på enkelte dager? Feks fikk jeg vite at jeg kan forhåndstemme på arbeidsplassen min på torsdag mellom 11-15. Men bare denne dagen. har jeg andre muligheter til å forhåndstemme? Er valglokalen åpne hver dag frem til 9.10?

Du kan forhåndsstemme hvor som helst, og de fleste steder er dette mulig til og med 9. september. Men jeg vet jo ikke hvor det er aktuelt for deg å stemme, dvs. hvor du bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...