Gå til innhold

Mobilt bredbånd - noen som kan hjelpe litt?

Anbefalte innlegg

Dagens spørsmål: Jeg har nå puttet tvillingsimkortet i pc'en og koblet meg opp. I det jeg kobler meg opp står det "radio på". Høres det fornuftig ut?

Det høres meget fornuftig ut.

Pga. at mange bruker bærbare i fly, så er det krav om at det skal være meget tydelig hvorvidt radiosendere (enten det er wifi eller for mobilnettet) er på eller av.

Det er altså ikke snakk om NRK Alltid Cøntrimusikk! ;-)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Det høres meget fornuftig ut.

Pga. at mange bruker bærbare i fly, så er det krav om at det skal være meget tydelig hvorvidt radiosendere (enten det er wifi eller for mobilnettet) er på eller av.

Det er altså ikke snakk om NRK Alltid Cøntrimusikk! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg innser at jeg har en pc med altfor mange avanserte funksjoner til at jeg noensinne kommer til å forstå halvparten av de meldingene jeg får. Noen ganger er WLAN (hva nå enn det er) på og noen ganger av. Noen ganger er Bluetooth på og noen ganger av, og tillegg er det visst noe som heter Kombienhet og den er også på i dag. Det er litt uklart for meg om jeg gjør - eller ikke gjør - noe som gjør at disse enhetene driver og går på og av.

Tror det er på tide at jeg hamstrer noen dummies bøker!

Jeg innser at jeg har en pc med altfor mange avanserte funksjoner til at jeg noensinne kommer til å forstå halvparten av de meldingene jeg får. Noen ganger er WLAN (hva nå enn det er) på og noen ganger av. Noen ganger er Bluetooth på og noen ganger av, og tillegg er det visst noe som heter Kombienhet og den er også på i dag. Det er litt uklart for meg om jeg gjør - eller ikke gjør - noe som gjør at disse enhetene driver og går på og av.

Tror det er på tide at jeg hamstrer noen dummies bøker!

WLAN = Wireless Local Area Network = wifi = trådløst nett (slik man har hjemme)

LAN = Local Area Network = ethernetkabler.

WWAN = Wireless Wide Area Network = mobilt bredbånd

Bluetooth er et Personal Area Network (rekkevidde på noen få meter), og brukes til dataoverføring, mobiltelefon-hodetelefoner, osv.

Med vennlig hilsen

WLAN = Wireless Local Area Network = wifi = trådløst nett (slik man har hjemme)

LAN = Local Area Network = ethernetkabler.

WWAN = Wireless Wide Area Network = mobilt bredbånd

Bluetooth er et Personal Area Network (rekkevidde på noen få meter), og brukes til dataoverføring, mobiltelefon-hodetelefoner, osv.

Med vennlig hilsen

Takk:-)

Nå vet ikke jeg hva slags leverandør du har, men jeg vet at veldig mange med tvilling-SIM i mobile enheter som f.eks nettbrett har fått trøbbel med mottak på telefonen når de har slått på mobil nettilgang i enhetene sine. Ikke mottar de samtaler, og ikke mottar de SMS så lenge nettbrett/PC er på.

Veldig plagsomt, men det er et tilbakevendende problem på mange nettfora.

Jeg holdt på å få sammenbrudd da jeg skulle få koblet meg opp for første gang. Plasserte det nye tvillingsim-kortet der det skal være, og ingenting fungerte... Først så manglet pc-en en del drivere (og det var så avgjort ikke meg som fant ut av det, - men jeg trodde ikke det skulle skje på en ny pc med innebygget modem ? ) Deretter virket ikke det nye simkortet før det hadde vært en tur innom mobilen min, hvor det virket, og etter det virket det også i pc-en.

Så nå sitter jeg på fjellet og jobber med nettradio i bakgrunnen - også doler jeg jo litt innimellom også. Nett-tv fungerer også greit, så jeg er godt fornøyd med løsningen!

Takk for tipset om problemer knyttet til bruk av begge sim-kortene samtidig. Har mistet nettilgangen et par ganger hvor jeg pratet i telefonen .

Om du ønsker kvalitet er Telenor desidert best.

Min erfaring er at de stort sett har god kundeservice også.

De har abonnement i ulike prisklasser for ulike behov.

mvh

Jeg har mobilab. hos Talkmore og har derfor skaffet meg tvilling-simkort, og kan nå være så mye jeg vil på nett for maks kr 10,- pr dag. Genial og fleksibel løsning :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...