Gjest prust Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 ''Husker ikke så mye fra festen - bortsett fra at det var sitronfromasj til dessert (det beste jeg visste), og at jeg ikke turde forsyne meg to ganger av den.... ;-)'' Å, du var jammen godt oppdradd! Ja, var vel det. Hovedretten ble sendt rundt to ganger, men desserten bare en gang. Tror ikke jeg satt sammen med mamma, så jeg turde nok ikke spørre "fremmede" om mer dessert.... Var vel egentlig litt for lydig som barn... Men har vel tatt det igjen etterpå ;-) 0 Siter
Gjest frustrert brudepikemamma Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Jeg tipper at denne bruden ikke hadde blitt særlig begeistret hvis hun hadde blitt pådyttet store endringer i opplegget bare tre dager før bryllupet? F.eks. at brudepikene meldte avbud eller kom i feil antrekk? Forklar dem at dette også gjelder andre mennesker, inkludert store barn. ''Jeg tipper at denne bruden ikke hadde blitt særlig begeistret hvis hun hadde blitt pådyttet store endringer i opplegget bare tre dager før bryllupet? F.eks. at brudepikene meldte avbud eller kom i feil antrekk'' Det kan du være ganske sikker på at ville skapt full krise, ja. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Det er da dere, som foreldre, som avgjør hva som blir for sent for barna, ikke brudeparet. Og det kan du godt si i fra om. Ta den litt uforstående masken. Lat som om du ikke kjønner at barna rett og slett er uønsket. Og så gir du bare tilbakemelding om at du takker for omtanken, men som mor vet du at det ikke blir for sent or brna, å de kommer likevel. 0 Siter
Gjest frustrert brudepikemamma Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Det er da dere, som foreldre, som avgjør hva som blir for sent for barna, ikke brudeparet. Og det kan du godt si i fra om. Ta den litt uforstående masken. Lat som om du ikke kjønner at barna rett og slett er uønsket. Og så gir du bare tilbakemelding om at du takker for omtanken, men som mor vet du at det ikke blir for sent or brna, å de kommer likevel. Åh, det var jo en genial ide!!! Dessverre tenkte jeg ikke SÅ klart da det skjedde, og har allerede gitt beskjed om at de ikke skal ha barnevakt fordi vi har funnet annet opplegg for dem. Men det hadde helt klart vært den beste løsningen! 0 Siter
frosken Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Det er da dere, som foreldre, som avgjør hva som blir for sent for barna, ikke brudeparet. Og det kan du godt si i fra om. Ta den litt uforstående masken. Lat som om du ikke kjønner at barna rett og slett er uønsket. Og så gir du bare tilbakemelding om at du takker for omtanken, men som mor vet du at det ikke blir for sent or brna, å de kommer likevel. Hehe... den tilnærmingen likte jeg ;-) 0 Siter
EnolaGay Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 ''Hvis de skal være brudepiker som trofeer for bruden som tar seg bra ut i kirke og på bilder, så hadde jeg heller droppet det.'' Det er akkurat sånn jeg oppfatter det. De er "leid inn" som rekvisitter for vielsen, og jeg HATER det. Men jentene har lyst, så de må i det minste få lov til det. Vi har fått til en annen ordning enn denne barnevakten også, som gjør at jentene får det hyggelig. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med følelsene mine her. Signerer frosken jeg. Ikke sitt på alt sammen, få tredd det ned over hodet på de selvsentrerte jålebukkene. *hmf* 0 Siter
mrs_knowitall Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt. Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså. Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle. 7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem 0 Siter
mrs_knowitall Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Skriver under på denne! Er de i første omgang invitert, så behandler man dem som inviterte gjester selv om de er barn. Det hadde jeg gitt klart og tydelig beskjed om. Hvis de skal være brudepiker som trofeer for bruden som tar seg bra ut i kirke og på bilder, så hadde jeg heller droppet det. Det er jo bryllipsfesten som er morsom for barna, ikke selve vielsen. Og kanskje SLETT IKKE en runde hos fotografen etterpå. Var selv brudepike da jeg var 9 år, og det er noe jeg aldri kommer til å glemme. Det kjekkeste var jo festen etterpå. ''Hvis de skal være brudepiker som trofeer for bruden som tar seg bra ut i kirke og på bilder, så hadde jeg heller droppet det. Det er jo bryllipsfesten som er morsom for barna, ikke selve vielsen. Og kanskje SLETT IKKE en runde hos fotografen etterpå.'' Veldig godt poeng! 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt. Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså. Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle. 7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem Veldig frekt å ikke invitere deg. Om de ikke ville ha med barn, så skulle de likevel ha invitert deg også, og overlatt til dere om dere ville ordne barnevakt eller en av dere bli igjen hjemme. 0 Siter
mrs_knowitall Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Veldig frekt å ikke invitere deg. Om de ikke ville ha med barn, så skulle de likevel ha invitert deg også, og overlatt til dere om dere ville ordne barnevakt eller en av dere bli igjen hjemme. Jeg hadde _mange_ runder med meg selv og mannen min den perioden for å si det sånn. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 ''Kaffen i et bryllup pleier da ikke være sent på kvelden!? '' Jo, i de fleste bryllupene jeg har vært har middagen begynt ved 17-18-tiden og gjerne vart minst fire timer. Om det da blir en pause mellom middag og kaffe blir det jo ganske sent. Men om det er for sent for barna bør jo foreldre og ikke andre få avgjøre. Jeg har vært i to bryllup i sommer, og ved begge disse satt vi til bords til 22-tida, så kaffen ble ikke før nærmere midnatt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Våre jenter kan være oppe til midnatt og vel så det i festlig lag, uten at de blir bråkete eller sure av den grunn. De er veldig greie jenter. Dessuten skal alle søskenbarna deres dit, mange jenter +/- 20 som elsker barna mine og gjerne bruker masse tid med dem, også i slike typer selskap. Hadde jeg vært bruden, ville jeg hatt ungene ut etter middagen, men det er nå meg. Da har enkelte drukket mer enn nok. Mener å huske at i vårt bryllup hadde vi eksen min sine to små kusiner tilstede, tipper de var i alderen 5-8 den gangen. De var plassert nederst ved den ene bordenden, og fikk komme og gå litt som de ville (det var en lekeplass ute hvor de holdt på litt). De hadde faren sin rett i nærheten. Var knapt noen som merka at de var til stede. Det er ordentlig dårlig gjort å vingle på denne måten som brudeparet gjør. Jeg støtter froskens forslag om å si ifra. Ungene må jo ha blitt kjempeskuffa! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt. Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså. Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle. 7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem Du er en s v æ r t tålmodig kvinne! Dette er det frekkeste jeg har hørt på lenge. Egentlig syns jeg mannen din skulle talt din sak her, men det er nå meg. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt. Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså. Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle. 7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem Det er det frekkeste jeg har hørt på lenge! Har aldri hørt om at ektepar ikke blir invitert sammen, og at det ikke er opp til de inviterte selv å finne løsninger med barn som ikke er inviterte. 0 Siter
frosken Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Hadde jeg vært bruden, ville jeg hatt ungene ut etter middagen, men det er nå meg. Da har enkelte drukket mer enn nok. Mener å huske at i vårt bryllup hadde vi eksen min sine to små kusiner tilstede, tipper de var i alderen 5-8 den gangen. De var plassert nederst ved den ene bordenden, og fikk komme og gå litt som de ville (det var en lekeplass ute hvor de holdt på litt). De hadde faren sin rett i nærheten. Var knapt noen som merka at de var til stede. Det er ordentlig dårlig gjort å vingle på denne måten som brudeparet gjør. Jeg støtter froskens forslag om å si ifra. Ungene må jo ha blitt kjempeskuffa! ''Hadde jeg vært bruden, ville jeg hatt ungene ut etter middagen, men det er nå meg. Da har enkelte drukket mer enn nok. '' Dersom barn skal være med i bryllup, så forutsetter jeg at foreldrene både ser etter dem og vurderer om stemningen er slik at barna bør dra. I broren min sitt bryllup var ungene med så lenge foreldrene tillot. Siden de også skulle sove i samme hus som bryllupet ble avholdt, så gikk ungene å la seg på noe ulike tidspunkt fordi det var stor aldersforskjell mellom dem. 0 Siter
Gjest grip sjansen Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Dette er en sjelden mulighet til å bli virkelig forurettet. Slike muligheter skal en ikke la gå fra seg! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Ungene mine hadde blitt veldig skuffet, og jeg også. Jeg tror jeg hadde sagt i fra til brudeparet at vi respekterer deres ønske, men at ungene ble skuffet. At ungene hadde gledet seg veldig til å kunne delta i feiringen. Så hadde jeg latt det ligge etter det. 0 Siter
fresja Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Jeg var i bryllup når jeg var nesten 10 og nesten 12. Jeg storkoste meg, og så vidt jeg husker, var jeg der like lenge som mine foreldre. I de bryllupene jeg har vært som voksen, har også barna storkost seg og holdgt ut til ganske sent, også de små. Trodde det var vanlig at nieser, nevøer, småsøsken og av og til små søskenbarn var med i bryllup. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt. Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså. Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle. 7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem Det har jeg vært med på også. Mannen min var forlover og jeg ble ikke bedt og vi var gift og barnevakt hadde vi for vi bodde hos svigermor. Det synes jeg var skikkelig sure greier, men grekere er en egen kjip rase så egentlig er jeg ikke forbauset. Kona hans var attpåtil fra Kreta og der er de enda verre enn i storbyen... 0 Siter
ariadne Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 For en måte å behandle gjester på. Utrolig dårlig gjort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.