Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Gjest frustrert brudepikemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• frosken

5

• Lillemus

4

• mrs_knowitall

3

Mest aktive i denne tråden

De skal fremdeles være brudepiker? Og får kun være med på vielsen og evt fotografering etterpå? Og er sju og tolv?

Jeg er ikke veldig følsom når det gjelder sånt, altså. Men - altså - selv om man ikke vil ha flust med unger tilstede går det faktisk an å ha unntak for brudepiker og evt de som reiser mer enn ørten timer...

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å endre opplegget så sent.

Du har vel neppe annet valg enn å respektere brudens beskjed, men jeg synes at du gjerne kan si at barna ble skuffet over at planene ble endret i siste liten. Det er lov å tenke på andre enn seg selv, og ikke bare være en bridezilla.

Nå ble ikke jeg / ungene først invitert og så av-invitert. Vi ble bare gjort klar over at de helst ville at min mann skulle komme alene siden de ikke anså barn som passende i bryllup, og jeg "naturlig nok" måtte passe dem siden bryllupet av på Vestlandet og de ikke kunne bistå med barnevakt.

Så- vi dro over alle sammen. Overvar vielsen og så dro ungene og jeg og koste oss etter alle kunstens regler mens mannen min dro i bryllupet. Hvordan jeg følte meg trenger jeg vel ikke si noe om, men jeg sa hvertfall ingenting om hva jeg tenkte. "de tar vel til vettet etterhvert og skjønner hva de har gjort" tenkte jeg for meg selv. Det tok bare 4 år (!) og så ba de om unnskyldning både paret og svigers. Det holdt hardt å skulle være "the bigger person" da altså.

Men her har de blitt invitert og så av-invitert. Det tenker jeg er rett og slett ganske bedritent og argumentene deres holder ikke vann. Man trenger ikke lage unnskyldninger på vegne av andre når det handler om en selv. Da kan de heller gi dere tilbudet om tidligere barnevakt hvis de ønsker å være hensynsfulle.

7 og 12 åringer fikser fint å være oppe lenge spesielt når det er sånne anledninger. I mitt bryllup var barna mine spesielt inviterte gjester, men de visste at de måtte hjem når gjespen tok dem :)

Jeg er målløs!!

Annonse

Det er det frekkeste jeg har hørt på lenge! Har aldri hørt om at ektepar ikke blir invitert sammen, og at det ikke er opp til de inviterte selv å finne løsninger med barn som ikke er inviterte.

''Har aldri hørt om at ektepar ikke blir invitert sammen, ''

Jeg ble invitert alene i en venninnes bryllup, men det var ikke fordi hun mente at mannen min måtte passe barnet... Jeg antar det skjedde for å begrense antall gjester, og at det kanskje var bare meg eller ingen av oss, men jeg syntes det var veldig kjipt.

Det var attpåtil bare invitasjon til kaffe.

''Signalet er at de absolutt ikke er ønsket på festen, visstnok fordi de kan skape så mye uro for bruden. Noe de aldri vil gjøre, men det er mulig de opplever det som forstyrrende å ha barn der i det hele tatt.

''

Dette kan jeg forstå. Vi giftet oss før vi fikk barn, og det var heller ikke små barn i nærmeset familie. Vi ønsket derfor et bryllup uten barn, blant annet av grunner du nevner, samt at barna det ville vært aktuelt for altså ikke ville være veldig nære.

Men da inviterer man selvføgelig ikke barn i utgangspunktet!

Enig. Vi hadde også et bryllup uten barn, men ingen i den nære familien hadde barn på det tidspunktet.

Du gjennomskuet meg, ja. Brudgommen er min bror, og jeg er som du, veldig fristet til å droppe bryllupet. Føler meg revet mellom lojalitet til jentene mine og lojaliteten til broren min.

Jeg skjønner den lojalitetskonflikten, men jeg tror du likevel vil angre deg om noen år dersom du ikke drar i bryllupet.

''Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med følelsene mine her.''

Du får få tak i broren din og fortelle ham hva du føler, og jeg synes ikke akkurat du trenger å legge bånd på deg i den sammenhengen. Tipper han kommer til å oppfordre deg til å vise forståelse for at hans kjære bridzilla jo ikke har det så greit i dette stresset, og at dere alle må ta hensyn til henne ;-)

Bra at dere har funnet noe hyggelig å gjøre for jentene slik at de slipper bortplassering hos ukjent barnevakt.

''Tipper han kommer til å oppfordre deg til å vise forståelse for at hans kjære bridzilla jo ikke har det så greit i dette stresset, og at dere alle må ta hensyn til henne ;-)''

Lurer på

hvordan hun kommer til å bli senere når hun må bli tatt hensyn til pga en eventuell graviditet, for ikke å snakke om babytid! ;-)

''Tipper han kommer til å oppfordre deg til å vise forståelse for at hans kjære bridzilla jo ikke har det så greit i dette stresset, og at dere alle må ta hensyn til henne ;-)''

Lurer på

hvordan hun kommer til å bli senere når hun må bli tatt hensyn til pga en eventuell graviditet, for ikke å snakke om babytid! ;-)

De er skilt innen det,

spår

Annonse

''Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med følelsene mine her.''

Du får få tak i broren din og fortelle ham hva du føler, og jeg synes ikke akkurat du trenger å legge bånd på deg i den sammenhengen. Tipper han kommer til å oppfordre deg til å vise forståelse for at hans kjære bridzilla jo ikke har det så greit i dette stresset, og at dere alle må ta hensyn til henne ;-)

Bra at dere har funnet noe hyggelig å gjøre for jentene slik at de slipper bortplassering hos ukjent barnevakt.

''hans kjære bridzilla ''

Bridzilla, haha, det var et morsomt ord!

Gjest E det mulig

Du gjennomskuet meg, ja. Brudgommen er min bror, og jeg er som du, veldig fristet til å droppe bryllupet. Føler meg revet mellom lojalitet til jentene mine og lojaliteten til broren min.

Jeg hadde nok fortalt at de ble veldig skuffet.

Evt sagt med en stram mine, vi trenger ikke barnevakt - jeg går tidlig...(hehe nei det var en spøk men fristende ;)

Jeg har aldri hørt om at man har bryllup uten barn :o Alle bryllupene jeg har vært i hvor det har vært barn har de kost seg storartet. Og absolutt ikke vært til noen plage for bruden.

Men dette er vel noen personer som ikke har barn?

Jeg hadde nok fortalt at de ble veldig skuffet.

Evt sagt med en stram mine, vi trenger ikke barnevakt - jeg går tidlig...(hehe nei det var en spøk men fristende ;)

Jeg har aldri hørt om at man har bryllup uten barn :o Alle bryllupene jeg har vært i hvor det har vært barn har de kost seg storartet. Og absolutt ikke vært til noen plage for bruden.

Men dette er vel noen personer som ikke har barn?

Selvsagt har de ikke barn. De har jo ikke giftet seg ennå.

Jeg tror jeg hadde blitt så sint at jeg hadde droppet hele bryllupet. Jeg hadde forklart, at vanlig folkeskikk krever at hvis man først har badt noen, så kan man ikke av-invitere dem rett før festen! Dropp brudepikene helt, så kan bruden ha det så godt, men sørg for at hun får vie hvor leit det er for barna. Jeg tror jammen jeg ville fått hver av de to jentene til å skrive et brev til bruden om hvor lei seg de ble.

''Har aldri hørt om at ektepar ikke blir invitert sammen, ''

Jeg ble invitert alene i en venninnes bryllup, men det var ikke fordi hun mente at mannen min måtte passe barnet... Jeg antar det skjedde for å begrense antall gjester, og at det kanskje var bare meg eller ingen av oss, men jeg syntes det var veldig kjipt.

Det var attpåtil bare invitasjon til kaffe.

Husker vi inviterte ei studievenninne i vårt bryllup uten å invitere kjæresten hennes. De var nettopp blitt sammen, vi hadde ikke truffet ham, mens vi hadde kjent henne i flere år.

Hun kom ikke.

Vi hadde nok tenkt litt annerledes på det noen år seinere.

Uff, så teit! De vil med andre ord ikke ha barn på festen da? Det er vel dere som foreldre som bestemmer om det blir forseint eller ikke? Hvorfor kan de ikke få være med i middagen?

Jeg syns du kan fortelle brudefolket at barna dine er skuffet og lei seg. De kan da ikke holde på slik med barn!!

Gjest frustrert brudepikemamma

Lurer på

Dette er en brud midt i 40- årene, som har barn fra før, og som helt sikkert ikke skal ha flere barn. Min bror har også barn fra før. Alle disse barna er langt eldre enn brudepikene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...