Gå til innhold

kjørelæreren


Gjest eleven

Anbefalte innlegg

Hei

jeg vet ikke om det passer helt inn å skrive på dette forumet. Saken er den at jeg har nettopp begynt å ta kjøretimer. Kjørelæreren jeg har er både hyggelig og vennlig og godt likt av alle. Problemet er at han kan oppføre seg på en måte som føles ekkel . Han har det med å ta på meg i tider og utider under timene blant annet. Det er ikke akkurat behagelig når en 50 år gammel mann stryker deg på låret mens du sitter og kjører bil. DU kan liksom ikke reagere så veldig når du sitter med hendende på rattet. eller feks idet jeg er ferd med å gå inn i bilen ta meg på rumpa og komentere om at den er så fast og fin.

Jeg har alltid hatt litt problemer med å sette grenser for meg selv. Har lett for å la meg selv utnytte så jeg klarer liksom ikke å si ifra ordentlig at jeg ikke liker det. Jeg har forhåndsbetalt for en masse kjøretimer , kjøpte en pakke så det å bare slutte er heller ikke aktuellt. Jeg har hørt at han har rykte på seg for å være en gammel gris blant mange av elevene sine.

Hvordan kan jeg si ifra og gjøre det klart at jeg ikke liker det på en måte som gjør at ting ikke blir verre enn det de er.hittil har jeg bare klart å reagere på den måten at jeg har blitt utrolig forlegen og bare oversett det. Men jeg må klare å si ifra , men jeg vet ikke hva jeg skal si..hvordan jeg skal forklare det uten at det blir veldig ukomfortabelt for oss begge. Tenk om han sier at det bare er jeg som innbiller meg ting..hva skal jeg si da..

noen som kan gi meg råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Dette må du IKKE finne deg i lenger! Sett grenser, si fra høyt og tydelig når han klår på deg! Si at hvis han ikke kan holde fingra av fatet kommer du til å ha med et familiemedlem i baksetet som anstand på alle fremtidige kjøretimer!

Hvis du har et åpent og godt forhold til foreldrene dine kan du snakke med dem og spørre hva de mener bør gjøres. Men for all del gjør noe med det - du skal slippe slike opplevelser!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må du ikke finne deg i! Hvis du synes det er vanskelig å si ifra, kan du kanskje ta med deg en venninne eller en annen på kjøretimene, kanskje han oppfører seg bedre da. Personlig tror jeg at jeg hadde byttet kjørelærer, kanskje det er en annen ved den samme kjøreskolen du kan bruke uten å betale på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, eleven

Noe så ekkelt! Du skal i hvert fall ikke finne deg i det. Si i fra neste gang han gjør noe sånt. Sett grenser for hva du godtar at han gjør.

Om han sier at det bare er du som innbiller deg ting, så kan du f.eks. svare at det uansett føltes ekkelt for deg, og at det er grunn nok til å si fra. For det er det, syns nå jeg.

Har du mulighet til å bytte kjørelærer da? Eller er det kun den ene kjørelæreren på den kjøreskolen?

Lykke til videre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinerose

Kjære deg!

Dette må du IKKE finne deg i lenger! Sett grenser, si fra høyt og tydelig når han klår på deg! Si at hvis han ikke kan holde fingra av fatet kommer du til å ha med et familiemedlem i baksetet som anstand på alle fremtidige kjøretimer!

Hvis du har et åpent og godt forhold til foreldrene dine kan du snakke med dem og spørre hva de mener bør gjøres. Men for all del gjør noe med det - du skal slippe slike opplevelser!

Vennlig hilsen Grete :-)

Jeg hadde også en kjørelærer som var veldig ekkel. Han satt bare å snakka om sex, kommenterte kroppen min og fikk meg til å ta av meg klærna på overkroppen fordi han skulle ta bilde av meg. Det var kanskje dumt av meg, men jeg ble ganske redd og følte meg presset. Jeg lurte på hva som var gale med meg siden har gjorde slik mot meg, men så en dag forsto jeg att det ikke bare var meg som hadde vært utsatt. I VG leste jeg på framsidea: kjørelærer tok nakenbilder av elever. Jeg forsto med en gang att det var han, og har fulgt saken i media. Han mistet lisensen for å være kjørelærer, og ble nå i høyesterett dømt til fengsel i 2 år tror jeg det er. Det var ikke bare for fotografering, men også voldtekter. Jeg er glad jeg komm meg unna han, jeg tok de siste timene hos en anna kjørelærer.

Ikke finn deg i det han gjør. Jeg tror det er noe som heter kjørelærerenes lansforbund eller noe slikt, ring dit og rådfør deg. Hvis du står fram kan du sikkert hjelpe mange andre også, for du er ikke alene. Det beste kan jo være att han aldri mer for drive kjøreundervisning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...