Gå til innhold

På skolebenken igjen!

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort noe jeg er fryktelig spent på: Har meldt meg på franskkurs!!!! Har ikke gått på skole siden 1996, og nå har jeg meldt meg på Fransk nivå 5 på Aftenskolen :-)

http://www.aftenskolen.no/fransk-5-nr-017.4580892-107784.html

Hjelp! Tenk om jeg ikke kan så mye som jeg tror jeg kan.... Mailet litt med en lærer der og fortalte sånn ca hva jeg kan og hvordan jeg klarte meg i sommer da vi var i Frankrike.

Blir spennende i alle fall :-))))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368967-p%C3%A5-skolebenken-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Spennende!

Ut fra hvordan du har bestkrevet at du klarer deg, høres nivået umiddelbart noe lavt ut. Men noe lærer du helt sikkert, får repetert en masse, og uansett kanskje greit å ikke være blant de svakeste.

Hold oss orientert, da. Bon courage! :-)

Spennende!

Ut fra hvordan du har bestkrevet at du klarer deg, høres nivået umiddelbart noe lavt ut. Men noe lærer du helt sikkert, får repetert en masse, og uansett kanskje greit å ikke være blant de svakeste.

''Ut fra hvordan du har bestkrevet at du klarer deg, høres nivået umiddelbart noe lavt ut.''

Det var det høyeste nivået de hadde der. Hadde selvsagt vært moro å ta fransk på universitetsnivå, men det har jeg ikke muligheter til nå i alle fall. Kom inn på fransk fagoversetter som 19-åring, men utdannelsen min ble noe helt annet....

Så nå tar jeg i alle fall dette kurset, og får vel mer innblikk i hvor mye jeg kan (og ikke kan). Har problemer med å forstå alt når de snakker på TV og radio, for da går det så himla fort - men jeg har ikke problemer med å forstå når noen snakker til meg (med sikkert litt lavere tempo). Og så har jeg behov for trening på grammatikken, og sikkert å utvide ordforrådet mitt også.

Spennende!

Fant en nettside med det læreverket:

http://web2.gyldendal.no/contours/contoursNew.htm

Ser ut som om grunnlaget for læreverket er kun ungdomsskole-fransk... Men, men - jeg får prøve, det kan i alle fall ikke skade!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...