Kalevaala Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Jeg har en slik og er veldig fornøyd. Den har plass til PC + alt jeg trenger for en overnattingstur (jobb). http://www.smartgirl.dk/accessories/tasker/Sort_Bjoern_borg_computer_taske_118213_4 Kjøpte den hos Morris veskebutikk. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Jeg har en slik og er veldig fornøyd. Den har plass til PC + alt jeg trenger for en overnattingstur (jobb). http://www.smartgirl.dk/accessories/tasker/Sort_Bjoern_borg_computer_taske_118213_4 Kjøpte den hos Morris veskebutikk. Kikket faktisk på en slik i dag. ) Må ut å se litt mer på den, tiden løp fra meg. veldig Ok å kunne ha med på en overnatting også, når jeg først skal ha en sekk. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Ja, det er klart det burde matche Jeg fant en mørkelilla stilig sekk i dag da, men det var ikke blomster og hjerter på den. ;o) Var faktisk fin, og praktisk med farge egentlig. Ikke minst praktisk siden jeg deler hus med to hannkjønn, og de tar det som de finner, så jeg er blitt veldig feminin nå! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314295664' post='4635112] Jeg fant en mørkelilla stilig sekk i dag da, men det var ikke blomster og hjerter på den. ;o) Var faktisk fin, og praktisk med farge egentlig. Ikke minst praktisk siden jeg deler hus med to hannkjønn, og de tar det som de finner, så jeg er blitt veldig feminin nå! Jeg liker lilla veldig godt Greit å ha en sekk du vet du får ha for deg selv 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Ser at jeg er for sent ute til å påvirke deg til å se på osprey sine sekker ;-) Men hvordan har det gått med skolestart? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Ser at jeg er for sent ute til å påvirke deg til å se på osprey sine sekker ;-) Men hvordan har det gått med skolestart? Jeg har ikke kjøpt enda, så du kan jo forsøke. ;o) Joda, det går greitt. Jeg har kun ett av tre fag nå i høst. Da har jeg to skoledager. Det er også det faget jeg selv kan lese meg opp på i perioder med fravær, det ble litt kinkig på matten og bedøken. Får all den oppfølging jeg ønsker av studieveileder, liten skole, så jeg blir tatt godt vare på. ) Jeg er jo allerede sliten, men forelesning er så moro, at jeg henter den kraften jeg trenger for å komme meg dit. Holder dog litt hardt at jeg må opp litt over 5 om morgenen disse dagene, jeg er b-menneske, veldig b, muligens mer over på d. ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Jeg liker lilla veldig godt Greit å ha en sekk du vet du får ha for deg selv Jeg liker også lilla. Nå kjøper jeg konsekvent rosa paraplyer, jakker må jeg også snart over i rosa, for guttungen bruker nesten samme str. Forhåpentligvis blir mine jakker for små snart! 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314300316' post='4635184] Jeg har ikke kjøpt enda, så du kan jo forsøke. ;o) Joda, det går greitt. Jeg har kun ett av tre fag nå i høst. Da har jeg to skoledager. Det er også det faget jeg selv kan lese meg opp på i perioder med fravær, det ble litt kinkig på matten og bedøken. Får all den oppfølging jeg ønsker av studieveileder, liten skole, så jeg blir tatt godt vare på. ) Jeg er jo allerede sliten, men forelesning er så moro, at jeg henter den kraften jeg trenger for å komme meg dit. Holder dog litt hardt at jeg må opp litt over 5 om morgenen disse dagene, jeg er b-menneske, veldig b, muligens mer over på d. ;o) Det hører med å være sliten når man skal prøve å komme i gang som student etter så mange år "utenfor" som du har hatt. Høres ut som dere har funnet en god løsning, men er du nok på skolen til at du kommer inn i studentmiljøet? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Det hører med å være sliten når man skal prøve å komme i gang som student etter så mange år "utenfor" som du har hatt. Høres ut som dere har funnet en god løsning, men er du nok på skolen til at du kommer inn i studentmiljøet? Nja, jeg er på skolen, for jeg leser der, jeg har også fysiobehandlingene mine samme sted som lesesal osv er, så jeg plotter inn tid der. Jeg er ikke noe særlig med i miljøet nei, det er sport og det er fest/konserter. Nå er vi også store klasser, mye fellesundervisning for flere linjer. Det vil endre seg utover, blir mindre klasser og mer linjerettet. Jeg har ikke behov for det egentlig heller, annet enn at det alltid er kjekt å treffe nye mennesker. Jeg har ganske stort sosialt nettverk, og er endel sosial, det har jeg prioritert disse årene med sykdom. 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314300838' post='4635198] Nja, jeg er på skolen, for jeg leser der, jeg har også fysiobehandlingene mine samme sted som lesesal osv er, så jeg plotter inn tid der. Jeg er ikke noe særlig med i miljøet nei, det er sport og det er fest/konserter. Nå er vi også store klasser, mye fellesundervisning for flere linjer. Det vil endre seg utover, blir mindre klasser og mer linjerettet. Jeg har ikke behov for det egentlig heller, annet enn at det alltid er kjekt å treffe nye mennesker. Jeg har ganske stort sosialt nettverk, og er endel sosial, det har jeg prioritert disse årene med sykdom. Du kommer vel etterhvert til å ha behov for å kollokvere/ha faglige diskusjoner med andre studenter. Men dersom du sitter på skolen og leser, så vil du jo etterhvert bli litt kjent med noen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Du kommer vel etterhvert til å ha behov for å kollokvere/ha faglige diskusjoner med andre studenter. Men dersom du sitter på skolen og leser, så vil du jo etterhvert bli litt kjent med noen. Ja, det vil gå seg til. Jeg er fritatt fra gruppearbeid dette semesteret pga at det er litt sånn kinkig med den operasjonen (når det blir da *himle med øynene*). Nå kjenner jeg endel av studentene på år 2 og 3 da, både på samme linje og andre linjer, noen godt, andre mindre, men de har ikke startet opp før denne uka, vi førsteårs begynte en uke før. Jeg har mange semester og mange fag og mange gruppearbeid å se frem til. ) 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314301386' post='4635209] Ja, det vil gå seg til. Jeg er fritatt fra gruppearbeid dette semesteret pga at det er litt sånn kinkig med den operasjonen (når det blir da *himle med øynene*). Nå kjenner jeg endel av studentene på år 2 og 3 da, både på samme linje og andre linjer, noen godt, andre mindre, men de har ikke startet opp før denne uka, vi førsteårs begynte en uke før. Jeg har mange semester og mange fag og mange gruppearbeid å se frem til. ) Hvorfor deltar du ikke på gruppearbeid frem til operasjonen? Var det umulig? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Hvorfor deltar du ikke på gruppearbeid frem til operasjonen? Var det umulig? Det starter ikke opp enda, ikke før slutten av sept. Skal samarbeide om en framvisning, og den får jeg mest sannsynlig ta alene sammen med faglærer, siden dersom alt går etter planen er jeg relativt nyoperert da. Jeg kan endelig påstå at jeg kan klare å stille meg opp foran mange med ny pose på magen, at jeg sitter i gruppe på 4-6 personer og jobber tett, men det er løgn. Jeg trenger tid til å bli kjent med posen min. Jeg kan all teori om stomi, men det er ett stykke derifra til praksis. 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314302709' post='4635228] Det starter ikke opp enda, ikke før slutten av sept. Skal samarbeide om en framvisning, og den får jeg mest sannsynlig ta alene sammen med faglærer, siden dersom alt går etter planen er jeg relativt nyoperert da. Jeg kan endelig påstå at jeg kan klare å stille meg opp foran mange med ny pose på magen, at jeg sitter i gruppe på 4-6 personer og jobber tett, men det er løgn. Jeg trenger tid til å bli kjent med posen min. Jeg kan all teori om stomi, men det er ett stykke derifra til praksis. Skjønner godt at du kommer til å trenge å bli kjent med stomien din. Det kreves litt mot for å delta i offentlige sammenhenger inntil du vet når den er mest "pratsom" og når den er stille.... Jeg mente bare frem til operasjonen :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Skjønner godt at du kommer til å trenge å bli kjent med stomien din. Det kreves litt mot for å delta i offentlige sammenhenger inntil du vet når den er mest "pratsom" og når den er stille.... Jeg mente bare frem til operasjonen :-) Ja, jeg må bli kjent med den. ) Jeg skal prøve så godt jeg kan å få på operasjonen sånn rundt når det starter opp med det gruppearbeidet. For det er gunstig mtp på eksamen. Eksamen er viktig, og slik som det sykehuset har rotet med meg, så synes jeg de kan være litt lydhøre. *optimistisk* 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314303807' post='4635247] Ja, jeg må bli kjent med den. ) Jeg skal prøve så godt jeg kan å få på operasjonen sånn rundt når det starter opp med det gruppearbeidet. For det er gunstig mtp på eksamen. Eksamen er viktig, og slik som det sykehuset har rotet med meg, så synes jeg de kan være litt lydhøre. *optimistisk* Ja, de burde være lydhøre, men ut i fra hvor stort press de har på avdelingen, så er det ikke gitt at de har så mange alternativer. De har imidlertid fått litt avlastning nå ved at de letteste pasientene blir flyttet til en døgnbemannet hotellpost, dermed får de frigjort i overkant av 10 senger i forhold til tidligere. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Ja, de burde være lydhøre, men ut i fra hvor stort press de har på avdelingen, så er det ikke gitt at de har så mange alternativer. De har imidlertid fått litt avlastning nå ved at de letteste pasientene blir flyttet til en døgnbemannet hotellpost, dermed får de frigjort i overkant av 10 senger i forhold til tidligere. Jeg så dette med sengene ja. Bra de tar ting litt på alvor. Jeg vet at det er press, det er leit. Samtidig har de brukt så mange år på meg, glemt å sende papir, kalle inn, så jeg kommer til å spille på det. Jeg er også så lei, jeg blir bare verre og verre, maten er ett ork, smertene er ganske voldsomme. Jeg har det best om jeg liggr helt i ro, men da liker ikke resten av kroppen seg, så det er ingen god løsning. ;o) Går utifra at jeg kommer inn før eller senere. Klart, det tar ekstra tid pga at jeg kanskje må ha med meg han handre kirurgen min, ting skql jo klaffe for alle parter, jeg har forståelse for det. 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314307220' post='4635304] Jeg så dette med sengene ja. Bra de tar ting litt på alvor. Jeg vet at det er press, det er leit. Samtidig har de brukt så mange år på meg, glemt å sende papir, kalle inn, så jeg kommer til å spille på det. Jeg er også så lei, jeg blir bare verre og verre, maten er ett ork, smertene er ganske voldsomme. Jeg har det best om jeg liggr helt i ro, men da liker ikke resten av kroppen seg, så det er ingen god løsning. ;o) Går utifra at jeg kommer inn før eller senere. Klart, det tar ekstra tid pga at jeg kanskje må ha med meg han handre kirurgen min, ting skql jo klaffe for alle parter, jeg har forståelse for det. Skriv et brev til seksjonsoverlegen og forklar det med skolen. Han er jo en sympatisk fyr, og han har mulighet til å påvirke. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Skriv et brev til seksjonsoverlegen og forklar det med skolen. Han er jo en sympatisk fyr, og han har mulighet til å påvirke. Ja, tenkte jeg skulle sende en mail, det har han gitt lov til (ellers er jeg forsiktig med det). Det er han som er min lege nå, eller han som besluttet at nå har jeg fått kjørt meg nok. Liker han jeg, har god dialog hele veien, det er ikke akkurat han som svikter, det er alt annet. ;o) Det har jo nå også blitt mer komplikasjoner med livmoren min som ikke ligger der den skal, så legene må få den nye infoen, for sist strevde de med at den ikke var snill å lå der den skulle. 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1314307720' post='4635328] Ja, tenkte jeg skulle sende en mail, det har han gitt lov til (ellers er jeg forsiktig med det). Det er han som er min lege nå, eller han som besluttet at nå har jeg fått kjørt meg nok. Liker han jeg, har god dialog hele veien, det er ikke akkurat han som svikter, det er alt annet. ;o) Det har jo nå også blitt mer komplikasjoner med livmoren min som ikke ligger der den skal, så legene må få den nye infoen, for sist strevde de med at den ikke var snill å lå der den skulle. Tror du bør maile ham umiddelbart dersom det skal være håp om at du får operasjonen omtrent på det tidspunktet du ønsker. Tiden går fort nå... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.