Gå til innhold

Straffes for å servert mat og vann til beruset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dette si at de som har drukket ikke kan gå ut å kjøpe seg mat og drikke? Hun der må jo ha misforstått fullstendig.

Skrevet

Bokstavelig talt "storm i et vannglass". Har man ikke viktige ting å bruke tid og ressurser på?

Skrevet

Bokstavelig talt "storm i et vannglass". Har man ikke viktige ting å bruke tid og ressurser på?

Man har nok viktigere ting å bruke ressurser på enn nasking eller strømtyveri også, men det betyr ikke at man ikke skal ta folk som gjør slikt.

I dette tilfellet har kommunens folkevalgte laget regelverket som håndheves, og da bør man enten skylde på politikerne, eller de som stemte på dem. Reglene de laget er klare, selv om de er uhensiktsmessige i dette tilfellet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vil dette si at de som har drukket ikke kan gå ut å kjøpe seg mat og drikke? Hun der må jo ha misforstått fullstendig.

Hun gjør jobben sin, og håndhever det regelverket som er vedtatt.

Årsaken kan jo være at politikerne har ment at det er fare for slåssing hvis det er fulle folk på et utested, uansett om de får mer å drikke eller ei?

Med vennlig hilsen

Gjest luftslott
Skrevet

Rent teknisk straffes de for å ha sluppet en beruset person inn på skjenkeområdet, ikke for å ha servert ham mat og vann.

Men ja, tullete regelrytteri.

Skrevet

Man har nok viktigere ting å bruke ressurser på enn nasking eller strømtyveri også, men det betyr ikke at man ikke skal ta folk som gjør slikt.

I dette tilfellet har kommunens folkevalgte laget regelverket som håndheves, og da bør man enten skylde på politikerne, eller de som stemte på dem. Reglene de laget er klare, selv om de er uhensiktsmessige i dette tilfellet.

Med vennlig hilsen

Dette er intet annet enn en en tåpelig håndtering av regelverket. Typisk Krf-idioti.

Skrevet

Årsaken kan jo være at politikerne har ment at det er fare for slåssing hvis det er fulle folk på et utested, uansett om de får mer å drikke eller ei?

Med vennlig hilsen

Man kan jo også velge og være pirkete når det gjelder alle lover og regler. Forundret meg ikke at dette var en krf-politiker.

Skrevet

Man kan jo også velge og være pirkete når det gjelder alle lover og regler. Forundret meg ikke at dette var en krf-politiker.

Nå var det kommunepolitikerne, KrF inkludert, som overprøvde rådmannens dom på en helg og reduserte den til en tirsdag uten alkoholservering.

Det er en viss mulighet for at kontrolløren har fulgt regelverket og det blir dermed vanskelig å ikke ilegge noen som helst straff.

Sjenkekontrolløren er etter mitt syn den som har utvist dårligst skjønn. I mitt hode er det mindre fare for at en mett og utørst beruset person lager bråk enn en som er både sulten og tørst og nektes mat og vann.

Burde han også blitt bortvist fra et 'spisested' uten alkoholservering som f.eks. en bensinstasjon, gatekjøkken el.l?

mvh

Gjest drekka mer
Skrevet

Det var da vel strenge regler,

er det noe en beruset person trenger er det mat og vann...

Heller enn at han sjanger ut igjen og sovner i en grøft!

Men altså, er ikke reglene det at det ikke er lov å servere alkohol til en beruset person? Trodde ikke det gjaldt også mat.

En gang vi var ute på byen en gjeng var en av oss ganske drita og var rett ved å bli kastet ut,

men vi fikk bli mot at vi passet på at han kun drakk kaffe...

jau....

men han snek seg nok til noen slurker alkohol straks dørvaktene snudde seg vekk.

Skrevet

Det var da vel strenge regler,

er det noe en beruset person trenger er det mat og vann...

Heller enn at han sjanger ut igjen og sovner i en grøft!

Men altså, er ikke reglene det at det ikke er lov å servere alkohol til en beruset person? Trodde ikke det gjaldt også mat.

En gang vi var ute på byen en gjeng var en av oss ganske drita og var rett ved å bli kastet ut,

men vi fikk bli mot at vi passet på at han kun drakk kaffe...

jau....

men han snek seg nok til noen slurker alkohol straks dørvaktene snudde seg vekk.

''Men altså, er ikke reglene det at det ikke er lov å servere alkohol til en beruset person? Trodde ikke det gjaldt også mat. ''

Det var det med å bortvise personen fra stedet da. Var det de ble tatt på. I en bar, gir det litt mer mening. Men på en resturant er maten hovedsaken og muligheten til å snike seg til en ekstra drink er svært begrenset.

Tror ikke sjenkekontrollørene øker sin anseelse og troverdighet på den måten.

mvh

Gjest segunda
Skrevet

Med vennlig hilsen

Dette stemmer ikke. Loven sier ingensteder at en beruset person ikke har lov å spise. En beruset person kan vises fra f.eks. buss, flyplass osv., og jeg lurer på om ikke strengt tatt er forbudt å være beruset offentlig.

I så fall burde skjenkekontrolløren ha anmeldt mannen til politiet, og har derfor ikke gjort jobben sin. Poltitet for å så fall nok å gjøre i sene nattetimer over hele Norges land.

Skrevet

Dette stemmer ikke. Loven sier ingensteder at en beruset person ikke har lov å spise. En beruset person kan vises fra f.eks. buss, flyplass osv., og jeg lurer på om ikke strengt tatt er forbudt å være beruset offentlig.

I så fall burde skjenkekontrolløren ha anmeldt mannen til politiet, og har derfor ikke gjort jobben sin. Poltitet for å så fall nok å gjøre i sene nattetimer over hele Norges land.

Og det ville blitt _veldig_ mange som fikk plett på rullebladet...

mvh

Skrevet

''Loven sier ingensteder at en beruset person ikke har lov å spise.''

Nei, det er det heller ingen som sier.

Derimot er det mot skjenkebestemmelsene i Larvik at en beruset person får oppholde seg på et sted som har skjenkebevilling, eller blir servert der.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

''Loven sier ingensteder at en beruset person ikke har lov å spise.''

Nei, det er det heller ingen som sier.

Derimot er det mot skjenkebestemmelsene i Larvik at en beruset person får oppholde seg på et sted som har skjenkebevilling, eller blir servert der.

Med vennlig hilsen

Uten at jeg gidder sjekke det opp nekter jeg å tro at det er spesielle bestemmelser i Larvik.

Skrevet

Uten at jeg gidder sjekke det opp nekter jeg å tro at det er spesielle bestemmelser i Larvik.

Det er kommuner som fastsetter skjenkebestemmelser.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Det er kommuner som fastsetter skjenkebestemmelser.

Med vennlig hilsen

Og det betyr at Larvik har helt spesielle skjenkebestemmelser??

Skrevet

Og det betyr at Larvik har helt spesielle skjenkebestemmelser??

Nei, jeg antar det er ganske vanlig at synlig berusede personer skal bortvises fra steder som har skjenkebevilling for alkohol.

Det gjelder altså ikke klesbutikker og pølseboder, men kun steder som serverer alkohol.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Nei, jeg antar det er ganske vanlig at synlig berusede personer skal bortvises fra steder som har skjenkebevilling for alkohol.

Det gjelder altså ikke klesbutikker og pølseboder, men kun steder som serverer alkohol.

Med vennlig hilsen

Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor overberusete mennesker skal bortvises fra steder som serverer alkohol så lenge de ikke blir servert alkohol. Du kan nok ikke vise meg andre land i verden med slik logikk.

Skrevet

Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor overberusete mennesker skal bortvises fra steder som serverer alkohol så lenge de ikke blir servert alkohol. Du kan nok ikke vise meg andre land i verden med slik logikk.

Saudi Arabia! :-D

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...