Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en stol i en bruktbutikk i går, som jeg skulle hente i dag. Da jeg tok den med meg hjem merket jeg at den luktet av røyk:-( Hvordan fjerner jeg røyklukt fra stolen? Den er betrekt med noe som ligner en blanding av ull og howknowswhat. Jeg har stilt den ute på terassen til lufting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368982-r%C3%B8yklukt-i-m%C3%B8bel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lufting på terrassen hjelper nok en del. Dagligvarebutikker har en slags luktfjerningsspray. Den er uten lukt, men skal fjerne dårlig lukt. Tror den heter X-it eller noe sånt.

Jeg har kikket etter den sprayen her i Danmark hvor vi bor, men finner den ikke. Får spørre om de har noe tilsvarende

Vaske med eddikvann?

Mulig det hjelper. Jeg vasket senga vår med eddikvann etter at mannen hadde et uhell etter julebord siste år, he he, det fungerte overraskende godt. Men dette er ullstoff, så er litt usikker på om det går med samme vask på dette.

Annonse

Mulig det hjelper. Jeg vasket senga vår med eddikvann etter at mannen hadde et uhell etter julebord siste år, he he, det fungerte overraskende godt. Men dette er ullstoff, så er litt usikker på om det går med samme vask på dette.

Vi fikk en gammel sofa til den forrige hytta og den hadde stått i en kjellerstue der det nok ble røyket ganske heftig. Svigerfar hadde tatt trekkene av alle putene og skrubbet dem skikkelig med såpevann + spylt putene og madrassene (var en slags sovesofa), men det hjalp ikke - det stinket røyk av den allikevel! Den ble stående igjen da vi solgte hytta for å si det sånn...

Vi fikk en gammel sofa til den forrige hytta og den hadde stått i en kjellerstue der det nok ble røyket ganske heftig. Svigerfar hadde tatt trekkene av alle putene og skrubbet dem skikkelig med såpevann + spylt putene og madrassene (var en slags sovesofa), men det hjalp ikke - det stinket røyk av den allikevel! Den ble stående igjen da vi solgte hytta for å si det sånn...

Ja, jeg tror det kommer an på stoffet altså, og hvor lenge materialet har stått i røyken. Det ser ikke så bra ut for denne stolen her heller nei, spørs om vi må levere den tilbake;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...