Gå til innhold

luft i magen når man flyr....


Gjest flying

Anbefalte innlegg

Jeg får veldig oppblåst mage og smerter i siden når jeg flyr...har merket dette de siste gangene jeg har flydd. Kan det være tilfeldigheter eller kan det være tilfelle. vet det høres litt rart ut, men er det noen andre som har erfaring med dette og lege; kan dette stemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er ingen ekspert på dette, men jeg ville tro det er ganske så naturlig med tanke på at den luften man har i magen i så høy høyde vi utvide seg på grunn av trykket. Luften tar totalt sett mer plass og man føler seg oppblåst i luften men ikke på bakken.

Makes sence???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ingen ekspert på dette, men jeg ville tro det er ganske så naturlig med tanke på at den luften man har i magen i så høy høyde vi utvide seg på grunn av trykket. Luften tar totalt sett mer plass og man føler seg oppblåst i luften men ikke på bakken.

Makes sence???

I grunn så maker dette ikke sense! :)

Luften i kabinen er trykkregulert, slik at jeg tror ikke dette ville ha noe å si.

På den annen side så har man jo hørt om eksploderende silikonpupper i 10000 meters høyde, så man vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til flying vedr luft i magen.

Joda. Det er flere mulige forklaringer til luftfylt mage på flytur.

Man kan være litt engstelig, dette får tarmene til å jobbe tregere. Man sitter mye i ro, og ofte litt trangt. Dette hemmer også tarm-aktivitet. Uvant mat, samt litt trykkforandringer kan også gjøre plagene værre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få luft i magen når man flyr er ikke uvanlig, vil jeg tro. Såvidt jeg husker er trykket i en trykkregulert trykkabin regulert til å tilsvare trykk på 2000 meters høyde eller noe.

Er ofte i småfly selv (ikke trykkregulert) og merker at jeg har mere luft i magen når jeg er i den høyden enn på bakken. Så du er ikke alene om det der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...