EnolaGay Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 http://www.aftenposten.no/jobb/article4207419.ece Jeg vet ikke, for jeg har ikke pendlet. Eller jo, jeg har, fem mil frem og tilbake, men det regnes ikke for han jobber borte lenge om gangen. Det sleit meg ut ja. I dag må jeg innrømme at å jobbe borte hele uka må være en drøm..! Kun seg selv å tenke på gitt. :0P 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Ja jeg kan love deg at pendling er verre for kvinner enn menn, men jeg skal ikke si noe om det er kulturelt eller biologisk. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Uansett hvor langt likestillingen har kommet, og hvor foreldrene i den enkelte familie jobber, er det i stor grad mor som tar hovedansvaret for familielogistikken og driften av familien. Mange kvinner føler nok også at de behersker alt det praktiske langt bedre enn sin mann. De vil ergo anta at ting fungerer dårligere når de er borte. Min personlige antakelse er at dette i høy grad er kulturelt betinget. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Uansett hvor langt likestillingen har kommet, og hvor foreldrene i den enkelte familie jobber, er det i stor grad mor som tar hovedansvaret for familielogistikken og driften av familien. Mange kvinner føler nok også at de behersker alt det praktiske langt bedre enn sin mann. De vil ergo anta at ting fungerer dårligere når de er borte. Min personlige antakelse er at dette i høy grad er kulturelt betinget. Er det egentlig noe skille mellom biologisk vs. kulturelt? Jeg trodde det var to forskjellige måter å nærme seg vitenskap på, som uansett ikke forenes - da blir det vel helt feil å si at det er den ene som er gjeldende her, og ikke den andre. Enten gjelder begge, eller ingen - i den grad man kan snakke om det kulturelle her kommer vel av at det forklarer så mye mer enn det biologiske gjør (altså ikke at det er ene eller det andre, men at forskjellen ligger på hvor godt det klarer å forklare). 0 Siter
EnolaGay Skrevet 25. august 2011 Forfatter Skrevet 25. august 2011 Uansett hvor langt likestillingen har kommet, og hvor foreldrene i den enkelte familie jobber, er det i stor grad mor som tar hovedansvaret for familielogistikken og driften av familien. Mange kvinner føler nok også at de behersker alt det praktiske langt bedre enn sin mann. De vil ergo anta at ting fungerer dårligere når de er borte. Min personlige antakelse er at dette i høy grad er kulturelt betinget. Min antakelse om at ting står ganske mye på hodet hvis jeg er borte over tid, stemmer ganske bra. ) Vi legger vekt på forskjellige ting, helt klart. Og i lengden sier alle at de trives best med måten jeg gjør det på. Sånn er kulturen her i huset i alle fall. 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 ''I dag må jeg innrømme at å jobbe borte hele uka må være en drøm..! Kun seg selv å tenke på gitt. :0P'' Men artikkelen handler om stresset ved den _daglige_ pendlingen mellom hjemmet og arbeidsplassen. 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Min antakelse om at ting står ganske mye på hodet hvis jeg er borte over tid, stemmer ganske bra. ) Vi legger vekt på forskjellige ting, helt klart. Og i lengden sier alle at de trives best med måten jeg gjør det på. Sånn er kulturen her i huset i alle fall. ''Min antakelse om at ting står ganske mye på hodet hvis jeg er borte over tid, stemmer ganske bra. ) '' Jeg mener også det, men jeg merker at min mann har en helt annen oppfatning av hva som er "på hodet" (eller hvilket uttrykk man nå bruker) enn det jeg har ;-) Han synes jo det går helt fint. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 26. august 2011 Forfatter Skrevet 26. august 2011 ''I dag må jeg innrømme at å jobbe borte hele uka må være en drøm..! Kun seg selv å tenke på gitt. :0P'' Men artikkelen handler om stresset ved den _daglige_ pendlingen mellom hjemmet og arbeidsplassen. Ja skjønte det. Jeg bare tenkte høyt på å rømme... ;0P 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Ja skjønte det. Jeg bare tenkte høyt på å rømme... ;0P Pass deg, så du ikke blir stansen på flyplassen og fratatt passet, slik som det ryktes om visse andre 'fruer'...;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.