Gå til innhold

Jo Nesbø sine bøker

Anbefalte innlegg

Gjest fullrulle

Nesbø blir rost opp i skyene og selger bøker i stor stil.

Jeg tenkte å kaste meg på Harry Hole bølgen og har lest de to første bøkene(Flaggermusmannen og Kakerlakkene) til nå, men jeg synes ikke disse svarer til de forventningene jeg har fått av forfatteren. Skulle jeg ha kastet terning så hadde de havnet på en 3'er.

Noen som er enig med meg i de to første bøkene - og blir Harry Hole serien bedre jo lengre ut man kommer? Og hvordan er Hodejegerne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369012-jo-nesb%C3%B8-sine-b%C3%B8ker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snømannen og hodejegeren

Ja, han har blitt bedre og bedre. Syns egentlig bøker ofte er best nye, de blir fort utdatert og gammeldags.

Snømannen og Hodejegeren er de beste. Den siste: Gjenferd var heller ikke så bra, syns jeg. Var i alle fall skikkelig skuffet over den, da jeg forventet samme hvalitet som De to nevnte.

Ja, han har blitt bedre og bedre. Syns egentlig bøker ofte er best nye, de blir fort utdatert og gammeldags.

Snømannen og Hodejegeren er de beste. Den siste: Gjenferd var heller ikke så bra, syns jeg. Var i alle fall skikkelig skuffet over den, da jeg forventet samme hvalitet som De to nevnte.

''Syns egentlig bøker ofte er best nye, de blir fort utdatert og gammeldags.''

Så har man hørt det og. Klassikere er med andre ord ikke noe for deg.

De to første, og de siste, i serien er de svakeste. Rødstrupe, Sorgenfri og Marekors er de beste.

''Rødstrupe, Sorgenfri og Marekors er de beste.

''

Jeg likte også de tre veldig godt. Men det er noen år siden jeg leste dem, og klarer ikke helt å huske hvordan de er sammenliknet med de andre bøkene.

Annonse

''Syns egentlig bøker ofte er best nye, de blir fort utdatert og gammeldags.''

Så har man hørt det og. Klassikere er med andre ord ikke noe for deg.

Joda, det er ikke de jeg snakker om. Men bøker blir også gamle. De er skrevet i en annen tid, og blir ofte litt umoderne både i språk og drakt.

Spesiellt syns jeg det gjelder bøkene til Jo Nesbø

Jeg har lest alle Nesbøs bøker bortsett fra "Sorgenfri". Jeg ble også skuffet over de to første. Den aller beste synes jeg er "Snømannen" uten tvil!!! Herlig bestialsk og underholdende! "Marekors" og "Hodejegerne" var også veldig bra.Sistnevnte lo jeg meg fillete av. Gleder meg veldig til å se filmen i morgen! De andre bøkene synes jeg var mer midt på treet.

Joda, det er ikke de jeg snakker om. Men bøker blir også gamle. De er skrevet i en annen tid, og blir ofte litt umoderne både i språk og drakt.

Spesiellt syns jeg det gjelder bøkene til Jo Nesbø

Så en bok utgitt for 14 år siden er umoderne både i språk og drakt i dag. Ja vel...

Så en bok utgitt for 14 år siden er umoderne både i språk og drakt i dag. Ja vel...

Ja, det syns jeg faktisk. Har du lest de?

Om du har det så ser du at de ikke er helt up to date. Det gjelder ikke bare ham men også andre forfattere. F eks så er Anne Holt et godt eksempel..

Men du diskuterer jo ikke, gjentar bare det jeg allerede har sagt, så jeg antar at du ikke leser mye heller..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...