Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp et lite bad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pointless

Mitt bad er 6m2, og jeg fikk pusset det opp for rundt 15.000....

Da ble det respatex-plater på veggene som ser ut som fliser, ny seksjon/skap m speil og nytt belegg på gulvet. I tillegg nytt dusjkabinett.

Men ingen varmekabler i gulvet, da...

Og som en annen sier her; det lønner seg å forhøre seg rundt omkring. Lykke til!

Det kommer helt an på badets tilstand i dag, hvor stor oppgradering dere ønsker, osv. Er badet gammelt? Må gulvet endres? Har badet membran? Ønsker dere varmekabler? Skal lamper skiftes? Vil dere male eller tapetsere veggene, eller legge plater oppå? osv.

Har dere tenkt å gjøre mye selv, eller få fagfolk til å gjøre alt?

Finn ut behovet og ønskene først, sjekk så rundt om på priser og et. pakkeløsninger.

Størrelsen på badet har begrenset betydning i forhold til prisen.

For øvrig kommer det selvsagt an på om dere bare skal fikse på overflaten eller om alt skal tas fra grunnen av. Dvs. ny membran, ny kleding osv.

Kan dere bruke nåværende rørplassering eller skal ting flyttes på? Hvilken standard vil dere ha?

mvh

Persille1365381127

Jeg pusset nettopp opp et lite toalett (ca 2 m2) for 2.500 kroner. Jeg byttet toalettsete, servant og skap, malte vegger, hang opp ny lampe, frostet vinduene, kjøpte nytt speil og noen klistremerkemønster til å ha på veggen.

En venninne pusset opp et lite bad (ca 3,5 m2) for 250.000 i fjor. Ny membran, nye fliser, ny dusj, nytt toalett, ny servant og skap, varmekabler osv.

Du får fine servanter og skap for 1.500 på Ikea, og du får fine servanter og skap for 15.000 i baderomsforretninger. Så størrelsen på badet har ikke så mye å si som innredningen du velger, og hvor mye du egentlig skal pusse opp. Maling er billigere enn membran og fliser...

Annonse

Ferskenblomst

Det kommer helt an på prisen på innredningen, pris på evt. fliser og hvor mye man evt kan gjøre selv. Jeg pusset opp ett bad for fire år siden. Det er 4,2 kvm. Ny innredning, i middels prisklasse, skap - servant og høyskap, nytt dusjkabinett 70 x 90, nytt toalett. Fliser på vegg og gulv. Taket gjorde jeg ikke noe med, og baderomsvinduet ble også stående, selv om det ble skiftet ett par år senere, ser at jeg burde gjort det samtidig. Samtidig fikk jeg satt inn vifte med fuktsensor og håndkletørker. Selv måtte jeg ha fagfolk til å gjøre alt dette og den kom så og si på nøyaktid 100 000.

Gjest erremuli

Da ble det respatex-plater på veggene som ser ut som fliser, ny seksjon/skap m speil og nytt belegg på gulvet. I tillegg nytt dusjkabinett.

Og som en annen sier her; det lønner seg å forhøre seg rundt omkring. Lykke til!

Hvor/hvordan fikk du til det? Gjorde du alt selv? Hvis jeg kan pusse opp badet for 15000,- så er det jo håpe for meg også. Eller glemte du en 0 bakerst?

Gjest erremuli

Hvor/hvordan fikk du til det? Gjorde du alt selv? Hvis jeg kan pusse opp badet for 15000,- så er det jo håpe for meg også. Eller glemte du en 0 bakerst?

Gjest pointless

Nei, jeg glemte ikke en 0 bakerst. Fikk en eks av meg til å gjøre det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...