Gjest trenger gravstøtte Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Kanskje et makabert spørsmål. Men vi skal ha gravstøtte til min pappa, og mamma er minstepensjonist og har ikke råd til all verden. Gravstøtter er jo kjempedyre. Så om noen skulle ha et tips til noen som er litt rimeligere? Takknemlig for svar! 0 Siter
Sør Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Noen i min familie brukte en rullesten som gravstøtte. Den var gratis, og veldig fin til formålet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Axcia Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Finn en passe stor stein i naturen! Graveringa er ikke dyr. 0 Siter
siameser Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Da et nært familiemedlem døde for noen år siden, hentet vi en stein fra et av hennes favorittsteder i naturen. Pappa graverte den selv. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Ene besteforeldreparet til min mann ville ha en stein bestefaren fant sjøl i skogen da bestemoren døde. Den hadde masse kartlav, og den ble veldig fin med gravering, men jeg aner ikke prisen. Tipper det er en del billigere enn en tilhugget stein. 0 Siter
Gjest trenger gravstøtte Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Noen i min familie brukte en rullesten som gravstøtte. Den var gratis, og veldig fin til formålet. Med vennlig hilsen Men hva med inngravering og slikt? Er det dyrt. Og MÅ det stå på en sokkel? 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Men hva med inngravering og slikt? Er det dyrt. Og MÅ det stå på en sokkel? Spør kirkevergen eller noe sånt hva som gjelder mht sokkel osv. 0 Siter
Gjest trenger gravstøtte Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Spør kirkevergen eller noe sånt hva som gjelder mht sokkel osv. Vi spurte i dag, men da sa han bare at det var noe firmaet som leverte gravstøtter tok seg av... 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Vi spurte i dag, men da sa han bare at det var noe firmaet som leverte gravstøtter tok seg av... Jeg kan ikke noe om dette, men kan ikke huske å ha sett støtter som ikke "sitter fast" i bakken. Flere gravstøtter er naturstein, og da er de enten støpt fast i en sokkel ellers så er de delvis gravd ned i bakken. Men dersom steinen bare er stor nok og tung nok kan den kanskje bare ligge oppå graven? Før i tida var det jo ikke uvanlig at grav-"støtta" var en inngravert steinhelle oppå graven. Du kunne jo spørre hos en som leverer gravstøtter om hva det koster for å montere en naturstein på en gravstøtte. Har moren din forresten søkt gravferdstøtte? http://www.nav.no/Pensjon/Ytelser+ved+d%C3%B8dsfall/Gravferdsst%C3%B8nad 0 Siter
Gjest Monicaen Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Vi spurte i dag, men da sa han bare at det var noe firmaet som leverte gravstøtter tok seg av... Det var et dårlig svar fra kirkevergen. Det er ikke uvanlig å bruke naturstein. Vi gjorde det til en slektning. Da fikk vi noen til å montere på en sokkel, og gravere inn tekst, husket ikke hvem. Jeg tror det er et krav at steinen må stå støtt, så den ikke kan velte. Snakk med begravelsesbyrået. De kan hjelpe dere med hvilke regler som gjelder. 0 Siter
Gjest trenger gravstøtte Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Jeg kan ikke noe om dette, men kan ikke huske å ha sett støtter som ikke "sitter fast" i bakken. Flere gravstøtter er naturstein, og da er de enten støpt fast i en sokkel ellers så er de delvis gravd ned i bakken. Men dersom steinen bare er stor nok og tung nok kan den kanskje bare ligge oppå graven? Før i tida var det jo ikke uvanlig at grav-"støtta" var en inngravert steinhelle oppå graven. Du kunne jo spørre hos en som leverer gravstøtter om hva det koster for å montere en naturstein på en gravstøtte. Har moren din forresten søkt gravferdstøtte? http://www.nav.no/Pensjon/Ytelser+ved+d%C3%B8dsfall/Gravferdsst%C3%B8nad Takk for svar. Hun søkte om graavferdsstøtte, men er dessverre eier av noen aksjer i firmaet til den ene datteren. De har aldri vært verd noe og har aldri gitt gevinst på noen som helst måte, men det gjorde at hun ikke fikk... 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Fant et nettsted som tilbyr stener til kr 9 900 der følgende er inkludert: ''priser der alt nødvendig er inkludert: Innhugd skrift og ornament ilagt lakk, sokkel, frakt, montering og mva. '' http://www.fonus.no/default.aspx?cat=117&RedirCat=52 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Takk for svar. Hun søkte om graavferdsstøtte, men er dessverre eier av noen aksjer i firmaet til den ene datteren. De har aldri vært verd noe og har aldri gitt gevinst på noen som helst måte, men det gjorde at hun ikke fikk... Uff... Kondolerer forresten med din far. Håper dere finer en bra løsning! 0 Siter
ekte nick Skrevet 26. august 2011 Skrevet 26. august 2011 Litt bortenfor spørsmålet ditt kanskje, men din mor er klar over at man kan få støtte til gravferd etc fra det offentlige? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.