Gå til innhold

Rimelige gravstøtter?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger gravstøtte
Skrevet

Kanskje et makabert spørsmål. Men vi skal ha gravstøtte til min pappa, og mamma er minstepensjonist og har ikke råd til all verden. Gravstøtter er jo kjempedyre. Så om noen skulle ha et tips til noen som er litt rimeligere?

Takknemlig for svar!

Skrevet

Noen i min familie brukte en rullesten som gravstøtte. Den var gratis, og veldig fin til formålet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Finn en passe stor stein i naturen! Graveringa er ikke dyr.

Skrevet

Da et nært familiemedlem døde for noen år siden, hentet vi en stein fra et av hennes favorittsteder i naturen. Pappa graverte den selv.

Skrevet

Ene besteforeldreparet til min mann ville ha en stein bestefaren fant sjøl i skogen da bestemoren døde. Den hadde masse kartlav, og den ble veldig fin med gravering, men jeg aner ikke prisen. Tipper det er en del billigere enn en tilhugget stein.

Gjest trenger gravstøtte
Skrevet

Noen i min familie brukte en rullesten som gravstøtte. Den var gratis, og veldig fin til formålet.

Med vennlig hilsen

Men hva med inngravering og slikt? Er det dyrt. Og MÅ det stå på en sokkel?

Skrevet

Men hva med inngravering og slikt? Er det dyrt. Og MÅ det stå på en sokkel?

Spør kirkevergen eller noe sånt hva som gjelder mht sokkel osv.

Gjest trenger gravstøtte
Skrevet

Spør kirkevergen eller noe sånt hva som gjelder mht sokkel osv.

Vi spurte i dag, men da sa han bare at det var noe firmaet som leverte gravstøtter tok seg av...

Skrevet

Vi spurte i dag, men da sa han bare at det var noe firmaet som leverte gravstøtter tok seg av...

Jeg kan ikke noe om dette, men kan ikke huske å ha sett støtter som ikke "sitter fast" i bakken. Flere gravstøtter er naturstein, og da er de enten støpt fast i en sokkel ellers så er de delvis gravd ned i bakken. Men dersom steinen bare er stor nok og tung nok kan den kanskje bare ligge oppå graven? Før i tida var det jo ikke uvanlig at grav-"støtta" var en inngravert steinhelle oppå graven.

Du kunne jo spørre hos en som leverer gravstøtter om hva det koster for å montere en naturstein på en gravstøtte.

Har moren din forresten søkt gravferdstøtte?

http://www.nav.no/Pensjon/Ytelser+ved+d%C3%B8dsfall/Gravferdsst%C3%B8nad

Gjest Monicaen
Skrevet

Det var et dårlig svar fra kirkevergen. Det er ikke uvanlig å bruke naturstein. Vi gjorde det til en slektning. Da fikk vi noen til å montere på en sokkel, og gravere inn tekst, husket ikke hvem.

Jeg tror det er et krav at steinen må stå støtt, så den ikke kan velte.

Snakk med begravelsesbyrået. De kan hjelpe dere med hvilke regler som gjelder.

Gjest trenger gravstøtte
Skrevet

Jeg kan ikke noe om dette, men kan ikke huske å ha sett støtter som ikke "sitter fast" i bakken. Flere gravstøtter er naturstein, og da er de enten støpt fast i en sokkel ellers så er de delvis gravd ned i bakken. Men dersom steinen bare er stor nok og tung nok kan den kanskje bare ligge oppå graven? Før i tida var det jo ikke uvanlig at grav-"støtta" var en inngravert steinhelle oppå graven.

Du kunne jo spørre hos en som leverer gravstøtter om hva det koster for å montere en naturstein på en gravstøtte.

Har moren din forresten søkt gravferdstøtte?

http://www.nav.no/Pensjon/Ytelser+ved+d%C3%B8dsfall/Gravferdsst%C3%B8nad

Takk for svar.

Hun søkte om graavferdsstøtte, men er dessverre eier av noen aksjer i firmaet til den ene datteren. De har aldri vært verd noe og har aldri gitt gevinst på noen som helst måte, men det gjorde at hun ikke fikk...

Skrevet

Takk for svar.

Hun søkte om graavferdsstøtte, men er dessverre eier av noen aksjer i firmaet til den ene datteren. De har aldri vært verd noe og har aldri gitt gevinst på noen som helst måte, men det gjorde at hun ikke fikk...

Uff...

Kondolerer forresten med din far. Håper dere finer en bra løsning!

Skrevet

Litt bortenfor spørsmålet ditt kanskje, men din mor er klar over at man kan få støtte til gravferd etc fra det offentlige?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...