Gå til innhold

Forkjølelse nedsatt alm.tils - ok fraværsgrunn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hva en jobber med. På et sykehus eller i matproduksjon synes jeg ikke det er ok å gå på jobb med kraftig forkjølelse. På et kontor er det ok. Jeg er svært sjeldent syk, men de gangene det har skjedd har jeg bedt om å få andre arbeidsoppgaver enn å betjene kunder akkurat den dagen.

Ferskenblomst

Jeg hadde muligens vurdert å være hjemme. Kommer jo litt an på hvor rennede nesen er, men hvis man må gå med nesen i en klut hele dagen er det kansklje like greit å være hjemme, og være i mye bedre form neste dag enn å gå for halv maskin i flere dager. Nå er jeg lærer, så i de tilfellene jeg er syk tenker jeg smittefare. Har gått på jobben selv om jeg føler at jeg burde vært hjemme, men det er hvis jeg har noe jeg vet ikke er smittsomt. Tenker at det er greit å gå på jobben, og prøve, og så heller gå hjem hvis formen ikke bedrer seg.

Annonse

Gjest så lenge det ikke er feber

Men har man feber, så blir man altså hjemme?

Paracet er jo også effektivt mot feber :)

Feber er jo en indikator på alvorlighetsgrad, og at man da trenger å slappe av.

Ved feber over 40 bør lege kontaktes og over 42 er livstruende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...