Gå til innhold

Når NAV betaler utdannelse - utg.til bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal igang med skole nå, som NAV betaler for. Nå har jeg fått boklista, som jo er en grei sak. Jeg bare lurer på hvordan jeg skal forholde meg. Saksbehandleren hadde veldig dårlig tid da jeg var innom sist, men hun sa noe temmelig svevende om betaling av bøker.

Hvordan er dette? Jeg er trygda, dette er et privat utdanningssted. Skal jeg bare farte avsted og kjøpe bøker i morgen? Studiestart er kommende mandag.

Skrevet

Nav betaler(stort sett) dersom statenslånekasse gir støtte til det. Du må søke nav om støtte, uansett hva det gjelder. Ta for all del ikke for gitt at Nav støtter deg, mye avhenger av tid du bruker på studiet, hvor lenge det varer, og selvsagt hva det koster. Gjelder dette utenfor Norges grenser kan du ikke regne med å få dekning.

Gjest ambrose
Skrevet

Tror du kan søke om å få det dekket av NAV. Da får du det vel etterbetalt, tenker jeg. Hast i vei, bøker må du ha, og lykke til med skolestart og utdanning :)

Skrevet

Nav betaler(stort sett) dersom statenslånekasse gir støtte til det. Du må søke nav om støtte, uansett hva det gjelder. Ta for all del ikke for gitt at Nav støtter deg, mye avhenger av tid du bruker på studiet, hvor lenge det varer, og selvsagt hva det koster. Gjelder dette utenfor Norges grenser kan du ikke regne med å få dekning.

Du HAR fått støtte det er kun bøker du mangler, beklager. Det vet jeg faktisk ikke men ville regnet med de betalte også dette. du må ta vare på alt av kvitteringer fra pensumlisten og gi dem til din kontakt.

Skrevet

Du HAR fått støtte det er kun bøker du mangler, beklager. Det vet jeg faktisk ikke men ville regnet med de betalte også dette. du må ta vare på alt av kvitteringer fra pensumlisten og gi dem til din kontakt.

Takk skal dere ha :)

Da flyr jeg på bokhendel i morgen.

Skrevet

Du kan få inntil 10 000 (eller var det 12 000?) kroner til bøker og læremateriell (jeg fikk til programvare f.eks), men maks 5000 (ev. 6000) pr år. Jeg ble innviget tre år studier, men fikk penger til bøker osv de to første årene, ikke det siste. Det må søkes om dette på skjema, om det ikke er endret de tre siste årene da.

Står helt sikkert på NAV sine sider.

Gjest Student selv
Skrevet

Du får bare et visst beløp til bøker, etter å ha sendt inn søknad. Og NAV vil ikke ha kvitteringer. Så det lønner seg å vurdere hvilke bøker du virkelig trenger, prøve å kjøpe brukt av tidligere studenter eller låne på biblioteket.

Gjest hgmmm??
Skrevet

Hvordan kan NAV dekke utdannelse ved en privat institusjon?

Hvorfor slipper du å ta opp studielån?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...