Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette synker jo Frps påstander om at de prioriterer de eldre.

''Frp-kommuner dårligst

Sykehjemsdekningen i hele landet for personer over 80 år, var i fjor på 21,3 prosent.

I kommunene der Høyre har ordføreren, var dekningen i gjennomsnitt på 20,6 prosent. SV-kommunene kom best ut, med en sykehjemsdekning på 24 prosent.

Her er gjennomsnittlig dekningsgrad for de andre partiene: Ap (20,5), Sp (22,1), KrF (18,2), V (21,3), Frp (16,7) og andre partier og bygdelister (28,1). ''

Kilde: http://www.nettavisen.no/nyheter/valg2011/article3217313.ece

Beklager, Carl I Hagen - ikke her heller! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369052-frp-verst-p%C3%A5-sykehjemsdekning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For dagens regjering fører god eldreomsorg, eller hva?

Ja, det gjør egentlig regjeringen:

''Den store eldrebløffen

De har banken full av penger og sykehjemsplasser i hopetall. Er ingenting godt nok? ''

http://www.na24.no/article3217427.ece

Noen eldre har det fælt, men de fleste har det faktisk meget bra.

Med vennlig hilsen

Problemet er jo at en god del av Frp èrne er gode til å snakke for seg, enkelt og rett fram, om ikke så gjennomtenkt og gjennomførbart.

Og velgerne går på, gang på gang.

Det gjelder å lage et "stakkars oss"-bilde, for å fremstille situasjonen som langt verre enn den egentlig er (i de fleste tilfeller). Dette gjør Frp bevisst, enten det gjelder skole, kriminalitet, NAV (som de selv ønsket å kutte i), og stort sett alt annet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest andegakk

Ja, det gjør egentlig regjeringen:

''Den store eldrebløffen

De har banken full av penger og sykehjemsplasser i hopetall. Er ingenting godt nok? ''

http://www.na24.no/article3217427.ece

Noen eldre har det fælt, men de fleste har det faktisk meget bra.

Med vennlig hilsen

''Noen eldre har det fælt, men de fleste har det faktisk meget bra.''

Det er riktig. Og det stod forøvrig ikke værre til når vi hadde Frp/Venstre/Høyre regjering.

Men statsministeren som deler ut røde roser til fansen om dagen er vel en helt. Han har jo lovet at det skal skinne av eldreomsorgen...

''Men statsministeren som deler ut røde roser til fansen om dagen er vel en helt. Han har jo lovet at det skal skinne av eldreomsorgen...''

Statsminister Jens Stoltenberg har vist at han er en statsmann, slik at til og med Frps møte applauderte ham. Jeg kan ikke minnes noen som har håndtert en så alvorlig krise så godt, bortsett fra Nelson Mandela.

Ap har jo delt ut roser i årevis.

Med vennlig hilsen

Annonse

hidi, the scorpion

''Men statsministeren som deler ut røde roser til fansen om dagen er vel en helt. Han har jo lovet at det skal skinne av eldreomsorgen...''

Statsminister Jens Stoltenberg har vist at han er en statsmann, slik at til og med Frps møte applauderte ham. Jeg kan ikke minnes noen som har håndtert en så alvorlig krise så godt, bortsett fra Nelson Mandela.

Med vennlig hilsen

''Ap har jo delt ut roser i årevis.''

Helt enig!

Med vennlig hilsen

''Statsminister Jens Stoltenberg har vist at han er en statsmann, slik at til og med Frps møte applauderte ham. Jeg kan ikke minnes noen som har håndtert en så alvorlig krise så godt, bortsett fra Nelson Mandela.''

Det er jo heller ikke så ofte man "får sjansen" (ikke misforstå, please) til å skulle håndtere noe slikt. Det var selvsagt en vanskelig situasjon for ham med så nære relasjoner til det som skjedde, men det var jo rimelig enkelt å ikke fordømme etc. En enkelt,sinssyk gjerningsmann, ikke en nasjonal trussel. Det var nok ikke like enkelt å håndtere 9/11 f.eks. - det var jo et helt annet scenario (please, igjen - ikke misforstå, jeg er _ikke_ fan av Bush...)

''Statsminister Jens Stoltenberg har vist at han er en statsmann, slik at til og med Frps møte applauderte ham. Jeg kan ikke minnes noen som har håndtert en så alvorlig krise så godt, bortsett fra Nelson Mandela.''

Det er jo heller ikke så ofte man "får sjansen" (ikke misforstå, please) til å skulle håndtere noe slikt. Det var selvsagt en vanskelig situasjon for ham med så nære relasjoner til det som skjedde, men det var jo rimelig enkelt å ikke fordømme etc. En enkelt,sinssyk gjerningsmann, ikke en nasjonal trussel. Det var nok ikke like enkelt å håndtere 9/11 f.eks. - det var jo et helt annet scenario (please, igjen - ikke misforstå, jeg er _ikke_ fan av Bush...)

Nei, jeg vil si at det var en ekstremt krevende situasjon, sammenlignet med hva som vanligvis foregår i Norge. Det er jo ikke bare "å snakke offentlig" det handler om.

Se hvordan Siv Jensen "f*cket det opp" totalt, og måtte beklage hva hun hadde sagt, da hun i sin vanlige "vi er ofrene her" dummet seg ut:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7725424

Dette er virkelig dårlige og tåpelige ting å si i en slik anledning, spesielt for noen som ønsker å være statsministerkandidat.

Med vennlig hilsen

Gjest lotusen

Nei, jeg vil si at det var en ekstremt krevende situasjon, sammenlignet med hva som vanligvis foregår i Norge. Det er jo ikke bare "å snakke offentlig" det handler om.

Se hvordan Siv Jensen "f*cket det opp" totalt, og måtte beklage hva hun hadde sagt, da hun i sin vanlige "vi er ofrene her" dummet seg ut:

Dette er virkelig dårlige og tåpelige ting å si i en slik anledning, spesielt for noen som ønsker å være statsministerkandidat.

Med vennlig hilsen

Samme hva Siv Jensen hadde sagt, du hadde vel kalt det tåpelig uansett.

Samme hva Siv Jensen hadde sagt, du hadde vel kalt det tåpelig uansett.

Nei, jeg skrøt faktisk av noe Siv Jensen sa for et par uker siden.

Det sagt, du "overser" at her er det Siv Jensen :SELV: som beklager det hun har sagt, og ikke bare jeg som påpeker at det er ille.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg vil si at det var en ekstremt krevende situasjon, sammenlignet med hva som vanligvis foregår i Norge. ''

Selvsagt. Jeg sa da ikke noe annet. :-)

Gjest hilsen fra Groruddalen

Med vennlig hilsen

Tror du må lese innlegget mitt igjen. Jeg henviste til at han har lovet det skal skinne av eldreomsorgen, samt en del andre løfter han har glemt.

Det er ikke av interresse for meg hva din personlige oppfatning av enkelte politikere er. Jeg er opptatt av at de holder sine løfter som de går til valg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...