Gå til innhold

Får ikke nrk nettradio til å fungere

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre for å få nrk nettradio til å fungere? Startknappen fungerer ikke, den slår seg av igjen etter ett sekund.

Etter en del om og men har jeg fått nett-tv til å fungere, og p3s radio fungerer også. Har prøvd å lese rådene til nrk uten at det har vært til hjelp. Har også prøvd å slå av windows brannmur - uten at det hjalp. Har også slått av Windows Defender fordi jeg fikk en eller annen melding om at kombinasjonen av Eset nod 32 antivirus og Defender kunne gi trøbbel .

Jeg har lyst til å høre på "Alltid klassisk". Det rareste av alt er at det gikk for et par dager siden...

Fortsetter under...

Det er et problem hos NRK, og det har ikke fungert på flere dager.

Prøv denne i stedet:

http://www.classicfm.co.za/

Trykk på "Listen Live" på høyre side.

Med vennlig hilsen

Takk!

...også jeg som nesten har forandret på alt jeg har kommet over av innstillinger i håp om at det skulle hjelpe...*s*

Takk!

...også jeg som nesten har forandret på alt jeg har kommet over av innstillinger i håp om at det skulle hjelpe...*s*

På avspilleren til NRK er det tre valg for båndbredde: "+", "++" og "+++" for de fleste. (Jeg tror "+" mangler for Alltid Klassisk.)

Hvis du er på mobilt bredbånd så funker det ofte med de stasjonene man kan velge "+" (laveste båndbredde), for det er ikke alltid overføringshastigheten er god nok for "++" eller "+++".

Med vennlig hilsen

På avspilleren til NRK er det tre valg for båndbredde: "+", "++" og "+++" for de fleste. (Jeg tror "+" mangler for Alltid Klassisk.)

Hvis du er på mobilt bredbånd så funker det ofte med de stasjonene man kan velge "+" (laveste båndbredde), for det er ikke alltid overføringshastigheten er god nok for "++" eller "+++".

Med vennlig hilsen

Jeg er overrasket hvor bra det fungerer med mobilt bredbånd. Det går helt greit å se på tv f.eks. Men du hadde rett i at jeg fort ville nå grensen på 300 MB, dët tok nøyaktig to dager før jeg fikk varsel fra Talkmore om at jeg nå vil bli belastet for videre forbruk.

Annonse

Jeg er overrasket hvor bra det fungerer med mobilt bredbånd. Det går helt greit å se på tv f.eks. Men du hadde rett i at jeg fort ville nå grensen på 300 MB, dët tok nøyaktig to dager før jeg fikk varsel fra Talkmore om at jeg nå vil bli belastet for videre forbruk.

Det er nok 3G-dekning der du er - da kan du få opptil 7,2 Mb/s. Altså, 7 200 000 bits/sekund.

Til sammenligning: det første modemet jeg brukte kunne man velge mellom 300 og 1200 b/s. 1200 var fryktelig fort!

Med vennlig hilsen

Bruker du Firefox?

Prøv med IE, og la den installere det den spør om.

(Jeg tipper det er en oppdatering som FF stopper, men som IE i det minste spør om du vil ha.)

Med vennlig hilsen

Nei, jeg bruker IE. Den virker i dag, i hvertfall på ordinært nett. Merkelig.

Jeg har forøvrig oppdaget hvor fort man bruker altfor mange MB ved å benytte mobilt bredbånd, og jeg hadde ikke lest hva som sto med liten skrift på talkmore sin side... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...