Gå til innhold

Avvise potensielle venninner

Anbefalte innlegg

Gjest Poppeline

Jeg har massevis av venner! En 3-4 veldig nære og resten gode venner og omgangsvenner jeg ser innimellom. Er veldig glad i alle vennene mine og det eneste som kan være negativt er at jeg ikke føler jeg får så mye tid med enkelte av dem som jeg skulle ønske! jeg har rett og slett ikke tid til alle!

Nå er det en på jobben som har bestemt seg for at vi skal bli gode nære venner på fritiden. Hun er hyggelig, men absolutt ikke min type. Vi er totalt forskjellige. Vi jobber riktignok bra sammen og har en veldig god tone ifm lønningspils o.l. Men jeg er egentlig ikke intr i å tilbringe så mye mer tid med henne utover dette. Har nok med de vennene jeg allerede har..

Så hvordan løser jeg dette, uten å såre følelsene hennes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369076-avvise-potensielle-venninner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis er det ikke mulig å håndtere dette uten å på noen som helst måte skape følelsesmessig ubehag. Avhenig av hvor psykisk robust hun er, kan du også komme til å såre henne noe.

Det er lettere å finne den mest konstruktive løsningen om du ikke har et mål som er nær utopisk.

mvh

Den er vanskelig. Kanskje det beste er å komme med en generell kommentar en gang dere prater sammen. Feks sukke at du har så stort nettverk og så mange venner at du ikke har tid til å treffe dem alle. Eller be henne om et råd hva du skal gjøre fordi flere av venninnene dine klager over at du aldri har tid til dem, men du har rett og slett det luksusproblemet at du har for mange venner....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...