Gå til innhold

Veksle penger i Hellas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja? Trodde du det ikke eksisterte i utlandet? :-) Selvsagt gjør det det, poenget mitt er at det er en videns forskjell fra Londons gater og til lille feks. chania, et sted som lever omtrent kun av turistnæringen. Skimming foregår her til lands, 2 minibanker jeg bruker ble det i fjor oppdaget skimmingutstyr på, så du trenger ikke dra til utlandet for å oppleve det.

Ja? Trodde du det ikke eksisterte i utlandet? :-) Selvsagt gjør det det, poenget mitt er at det er en videns forskjell fra Londons gater og til lille feks. chania, et sted som lever omtrent kun av turistnæringen. Skimming foregår her til lands, 2 minibanker jeg bruker ble det i fjor oppdaget skimmingutstyr på, så du trenger ikke dra til utlandet for å oppleve det.

Nei, men det er minibanker.

Man kan ha skimming i de små terminalene som er i butikkene, og det kan til og med skje uten at butikkeieren vet. Det er vanligere der enn her, selv om det nok ikke er lenge til det blir vanligere i Norge også.

Med vennlig hilsen

Man kan ha skimming i de små terminalene som er i butikkene, og det kan til og med skje uten at butikkeieren vet. Det er vanligere der enn her, selv om det nok ikke er lenge til det blir vanligere i Norge også.

Med vennlig hilsen

Er jo derfor jeg råder folk til å bruke kort å betale med?

Med vennlig hilsen

"Man kan ha skimming i de små terminalene som er i butikkene, og det kan til og med skje uten at butikkeieren vet." Såklart men dette sjekkes ofte av både butikkeiere og politi. Slike småsteder lever som sagt av oss turister, opplever de noe sånt vil det si de mister levebrødet sitt.

Annonse

Selvsagt ikke ;)

Det er allikevel litt mer trøblete når sånt skjer i utlandet enn hjemme i Norge ;)

Vi ble iallefall anbefalt å ta ut penger i minibank og betale med kontanter - og det fungerte utmerket :)

Gjest kona til mannen

Bare tull å veksle. Det er da et sivilisert land du skal til, så det er plenty minibanker og andre banker. Og man bruker selvfølgelig kort over alt der som her.

Om du bruker kort og det skulle skje noe, er det jo også banken som erstatter det du taper. Om du tar ut penger, står du selv ansvarlig om de blir stjålet.

Min mann jobber i Nato, og reiser i alle Natoland, og det er aldri noe problem med å bruke kort.

Bare tull å veksle. Det er da et sivilisert land du skal til, så det er plenty minibanker og andre banker. Og man bruker selvfølgelig kort over alt der som her.

Om du bruker kort og det skulle skje noe, er det jo også banken som erstatter det du taper. Om du tar ut penger, står du selv ansvarlig om de blir stjålet.

Min mann jobber i Nato, og reiser i alle Natoland, og det er aldri noe problem med å bruke kort.

Det handler ikke om det er sivilisert eller ikke, men den pengekrisen landet er i. Hører om at de ikke tar kort i butikker og restauranter. De vil ha kontanter.

Det handler ikke om det er sivilisert eller ikke, men den pengekrisen landet er i. Hører om at de ikke tar kort i butikker og restauranter. De vil ha kontanter.

Så ille er altså ikke krisen!

Og om så var så finnes det flust med minibanker i Hellas, som i andre land.

Med vennlig hilsen

''hørt at det er vanskelig å veksle inn norsk valuta til euro der'' Var der for tre uker siden, og hadde det kjempefint. Ingen problemer mht penger, men vi vekslet ikke fra norsk til euro, vi tok ut i minibanker/ betalte med kort. Hvorfor vil du veksle framfor å bruke kort?

Annonse

''Hører om at de ikke tar kort i butikker og restauranter. De vil ha kontanter'' Det stemmer ikke. Du kan bruke kort i butikker, og det er minibanker overalt - også på de mindre øyene. Jeg var på fem-seks Kykladiske øyer + Kos, rart om det ikke skulle fungere likedan på fastlandet eller i de andre øygruppene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...