Gå til innhold

Vaskemaskin - hvilken bør vi velge?

Anbefalte innlegg

Gjest familiepappa'n

Vi er fire i familien og vi trenger ny vaskemaskin. Vi har lyst på en som tar mer enn den gamle(5 kg) og sikter oss inn på en som tar 7 eller 8 kg. Videre bør den være en A++ eller i nærheten. Ser at det er flere på markedet som passer, men hva er f.eks forskjellen på 1400 og 1600 o/min, og hva er bra med børsteløs motor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369115-vaskemaskin-hvilken-b%C3%B8r-vi-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''men hva er f.eks forskjellen på 1400 og 1600 o/min,''

...eh... 200 o/min! :-)

Tøyet blir (vesentlig) tørrere ved 1600 o/min, slik at man sparer strøm på tørketrommel.

'' og hva er bra med børsteløs motor?''

De varer lengre, ettersom det vanligvis er børstene på en motor som slites ut.

Med vennlig hilsen

''hva er forskjellen på 1400 og 1600 o/min'' Tøyet er svært tørt etter 1600, men det er skjelden jeg bruker mer enn 1200 for tøyet slites så innmari fort. Jeg bruker faktisk trommel kun på sokker, mannens og jr boxere, håndklær, sengeklær, kluter etc, og ikke på bukser, gensere, skjorter, mitt undertøy etc av samme grunn. Min erfaring er at klær blir stygge etter få tromlinger, og hadde jeg ikke kunnet henge opp klær hadde jeg gått for tørkeskap.''hva er bra med børsteløs motor?'' Dette er god investering sier de som forstår seg på det, selv om jeg selv har tilgode å oppleve at børstene har røket på en vaskemaskinmotor. Vår forrige maskin (en rimelig Elto) varte i 12 år, og det syns jeg er helt streit alder på en vaskemasmin som har jobbet seg gjennom en småbarnsperiode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...