Gå til innhold

"Venninne" til besvær...

Gjest Hvordan bli ferdig med henne uten å såre?

Anbefalte innlegg

''Du kan jo skravle i vei om dine interesser, men inkluder det med dusjing og kropssvask og få frem hva som er normalen. For eksempel at det er vanlig å dusje/ vaske seg hver dag og at en altldi tar på rent undertøy etterpå, og at en ikke går med same tøy mange dager etterhverandre''

Ja, det skal jeg gjøre. Og kanskje samtidig si i en bisetning at jeg synes at det er ekkelt når folk er ureinslige...

''Ja, det skal jeg gjøre. Og kanskje samtidig si i en bisetning at jeg synes at det er ekkelt når folk er ureinslige...

''

Ja - det kan du gjøre.

Fortsetter under...

Gjest ærlighet varer lengst

Tusen takk for svar. Jeg er en litt feig person tror jeg, så jeg vil dessverre ikke fortelle henne sannheten. Og som segunda sier, så vet hun nok om det selv at hun må stelle og vaske seg.

Men etter å grublet masse over hvordan "bli kvitt henne", tror jeg at jeg har funnet løsningen. Vi er jo ganske ulike, og nå tenkte jeg å pøse på med å fortelle om mine interesser og tanker rundt forskjellige ting som jeg vet er totalt forskjellig fra henne, f.eks politiske spørsmål, utdannelse, kosthold, etc. Til slutt håper jeg hun blir drittlei meg og innser at jeg ikke er noe å samle på... På den måten vil det jo bli HUN som avslutter vennskapet og ikke jeg. Lurt eller ikke?

Hva med å slenge inn noen generelle synspunker på renslighet, når du snakker om alt det andre?

Gjest ærlighet varer lengst

Jeg hadde lyst til å trekke meg som pasient, men jeg var jo velidg fornøyd med ham som tannlege, og likte ham godt. Og det var jo lenge til neste tannlegebesøk....

Jeg tenkte nok på det noen ganger etterpå, men minnet om det som skjedde blir svakere og svakere.

Jeg lurer på om sekretæren tok det opp med ham, og i tilfelle hvordan? Var sikkert ikke så lett for henne heller. Men det kan jo ha vært et engangstilfelle....

Gjest miasian

En smart måte å få slutt på baksnakking er at du forvsarer den hun baksnakker. GJør du det ofte vil hun neppe fortsetter. Så lenge du jatter med denne dritten så vil hun fortsette. Det blir som med aktive og passive mobbere. Den passive mobberen ler og ser på, dermed fortsetter den aktive mobberen. Om en jatter med baksnakking blir en også selv som den passive mobberen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...